Anchetă la Universitatea din Iaşi, după ce un student a ameninţat cu moartea un profesor. Decanul Facultăţii de Informatică: Am propus să-l exmatriculăm

[jp_post_view]
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi -Studenţii rămaşi în camine au fost mutaţi în camere de mai multe persoane
Foto: Google Street View
Reprezentanţii Universităţii Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iaşi au anunţat, miercuri, că au demarat o anchetă internă şi intenţionează să exmatriculeze un student care a ameninţat cu moartea un cadru didactic, prin intermediul unei filmări devenite virale, scrie Agerpres.

Adrian Iftene, decanul Facultăţii de Informatică din cadrul UAIC din Iaşi, a declarat că, în urma unui gest de teribilism, un student riscă să fie exmatriculat pentru că a adresat ameninţări cu moartea la adresa unui cadru didactic asociat, care este profesor de laborator.

Cazul studentului a fost discutat în Consiliul de Administraţie al facultăţii, urmând ca decizia exmatriculării acestuia să fie luată de reprezentanţii UAIC.

„La Facultatea de Informatică aveam planificat de câteva zile un Consiliu de Administraţie, dar pe ordinea de zi a apărut un punct nou care vizează un student care a făcut un filmuleţ devenit ulterior viral pe reţelele de socializare. Evident, propunerea din partea mea a fost să exmatriculăm studentul care a produs şi realizat filmuleţul.

Nu putem fi toleranţi în astfel de situaţii, nici conducerea facultăţii, nici conducerea universităţii. Colegii m-au susţinut în această decizie. Am avut unanimitate. Şi studenţii din Consiliul facultăţii au dezaprobat filmuleţul făcut de colegul lor, care avea un conflict cu un coleg mai tânăr deoarece nu primise la timp o anumită notă”, a declarat jurnaliştilor Adrian Iftene.

Decanul a spus că a discutat cu tânărul student implicat. În timpul discuţiei, studentului i s-a adus la cunoştinţă propunerea de exmatriculare din cauza faptei sale reprobabile.

„El şi-a recunoscut fapta, şi-a dat seama de greşeala făcută, mi-a trimis mail personal prin care îşi cerea scuze faţă de neplăcerea creată profesorului nostru mai tânăr, facultăţii, universităţii, dar a înţeles decizia pe care o vom lua şi motivaţia pentru care luăm această decizie. Cred că cel mai mult a fost teribilism.

Ei trebuiau să primească nişte note, notele nu le-a primit pentru că nu a trimis unde trebuie soluţia. Aşa se mai întâmplă în mediul online, dar sunt multe forme de a trimite soluţiile către profesori. Soluţia nu a ajuns pe canalul pe care îl aştepta profesorul, nota a întârziat să apară.

Titularul de curs a afirmat că urmau să se evalueze şi soluţiile pentru probleme care nu au ajuns prin metoda clasică de trimitere”, a declarat decanul Facultăţii de Informatică.

El a precizat că acesta este primul student din cadrul facultăţii care ameninţă cu moartea un profesor, motiv pentru care l-a sfătuit pe cadrul didactic în cauză să depună o reclamaţie la poliţie.

Clipul video în care studentul îşi ameninţă profesorul a fost publicat de bzi.ro

Foto: Google Street View


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modelul francez de ascensiune în clasamentul Shanghai al universităților, în care România nu mai apare anul acesta: în top sunt universități noi, formate prin asocierea unora vechi și prin integrarea unor institute de cercetare, plus finanțări prin programe speciale, sprijinite sistematic de autorități

“Vă mulțumesc!”, a transmis președintele francez, Emmanuel Macron, mediului academic și de cercetare, după ce, săptămâna aceasta, a fost anunțată ultima ediție a rankingului universitar internațional Shanghai. “Vom continua să…
Vezi articolul

„Năstrușnica” idee de a renunța brusc la online în universități, criticată de senatorul Ștefan Pălărie (USR): multe cămine sunt ocupate de refugiați, organizarea semestrului e deja stabilită, iar cadrul legal poate fi rezolvat prin ordonanță

Problema “cadrului legal” pentru predarea și evaluarea online în facultăți poate fi “rezolvată rapid” printr-o ordonanță de urgență, “nu e nevoie de bulversarea unei comunități de peste 500.000 de studenți…
Vezi articolul

ROSE Cel mai amplu și mai scump proiect din Educație bate pasul pe loc în evaluarea Băncii Mondiale. S-au cumpărat o mașină, laptopuri, echipamente. Efectele promise asupra celor 1,6 milioane de elevi și studenți – ZERO

Doar 6,76 de milioane de dolari (2,8%) au fost ”trase” de Proiectul ROSE, din octombrie 2015 până în luna iulie 2018, din cele 243,1 milioane de dolari cât este valoarea…
Vezi articolul