Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al OCDE: O provocare a educației din România este cea a relevanței, să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime / Să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie

638 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
România se confruntă cu multe provocări în educație, dar, pe lângă cele cunoscute, precum cele care țin de inegalități, precum decalajul urban-rural, una „care, poate, nu beneficiază de suficientă atenție este provocarea relevanței”, a spus directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, Andreas Schleicher, într-o conferință organizată marți la București. El a precizat că „una dintre provocări este să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime” și a explicat: „Să poți să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie”.

Potrivit lui Andreas Schleicher, „România are una dintre cele mai avansate curricule școlare la nivel OCDE. Dar acest lucru nu s-a tradus în practica la clasă.  Iar unul dintre motive este acela că examenul nu reflectă încă intențiile curriculumului”.

„Nu cred că răspunsul este o slăbire a sistemului de examene sau înlocuirea lor cu judecăți făcute de profesori. Aceasta nu ar fi o soluție. Dar o aliniere a examenului la intențiile curriculumului cred că ar inspira mai mulți profesori, mai mulți elevi să se ridice la nivelul așteptărilor curriculare”, a spus el.

El a spus, cu această ocazie, că „în acest moment, profesorii trebuie să lucreze cu foarte multe conținuturi și materiale și au prea puțin timp să îi pregătească pe elevi să se implice în probleme reale și în proiecte reale. Iar acea provocare este, probabil, una care nu beneficiază de atenția necesară”.

Declarațiile detaliate făcute pe această temă de Andreas Schleicher, în cadrul conferinței de presă:  

„În ceea ce privește provocările (educației din România – n.red.), una  este decalajul urban-rural, care ține de inegalități. Dar una care, poate, nu beneficiază de suficientă atenție este provocarea relevanței. Pare că sunt prea mulți tineri care simt că școala nu îi pregătește pentru viitor, că școala nu este conectată la viitorul lor, că se pune prea mult accent pe învățare teoretică și nu prea mult pentru învățare pentru viața reală. Una dintre provocări este să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime. În acest moment, profesorii trebuie să lucreze cu foarte multe conținuturi și materiale și au prea puțin timp să îi pregătească pe elevi să se implice în probleme reale și în proiecte reale. Iar acea provocare este, probabil, una care nu beneficiază de atenția necesară. 

Despre provocarea echității vorbește toată lumea. Dar provocarea relevanței, să faci mai interesantă învățarea, cu mai multă implicare, să te asiguri că mai puțini elevi părăsesc școala prea devreme…

(….) Dacă aș avea o dorință pentru educația din România, ar fi legată de predarea unui număr mai redus de lucruri, dar în mod mai profund. Întărirea unei înțelegeri conceptuale profunde… Să poți să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie. Deci, întărirea acelei fundații și reflectarea ei în examene poate fi de ajutor pentru alinierea curriculumului la rezultate.

Multe din cele ce spun s-au petrecut deja în curriculumul școlar. Cred, de fapt, că România are una dintre cele mai avansate curricule școlare la nivel OCDE. Dar acest lucru nu s-a tradus în practica la clasă.  Iar unul dintre motive este acela că examenul nu reflectă încă intențiile curriculumului. Aici este alinierea. Nu cred că răspunsul este o slăbire a sistemului de examene sau înlocuirea lor cu judecăți făcute de profesori. Aceasta nu ar fi o soluție. Dar o aliniere a examenului la intențiile curriculumului cred că ar inspira mai mulți profesori, mai mulți elevi să se ridice la nivelul așteptărilor curriculare”.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Si omul de știință gândește așa fără cunoștințe de chimie, biologie …. A plină lumea de sfătuitori de doi bani!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Nota la purtare în fiecare modul – „motivație mai puternică a elevului de a își schimba comportamentul”, crede președinta Consiliului Elevilor, Bianca Ivan / Despre camera de „detenție”: „nu e chiar la ce ne gândim prima dată”

Proiectele de Regulament de organizare și funcționare a școlilor (ROFUIP) și de Statut al elevilor, puse în consultare, miercuri, de Ministerul Educației sunt primite apreciativ, ca reacție preliminară, de Bianca…
Vezi articolul

Motivele pentru care suspendarea grevei generale din Educație a fost decisă doar de către liderii județeni de sindicate și nu de toți membrii – explicațiile sindicatului Sălaj: 65% vor fi creșterile salariale de la 1 ianuarie 2024, pe angajamentele Guvernului / În ce condiții poate fi reluată greva

Suspendarea grevei nu înseamnă încetarea ei, transmite Liga Sindicatelor din Învățământ Sălaj. Potrivit sursei citate, în urma grevei, două dintre cele mai importante revendicări s-au realizat: majorarea salarială între 21…
Vezi articolul

Tot mai mulți copii români au ajuns sub pragul de sărăcie în primul an de pandemie. Cei mai expuși sunt copiii cu dizabilități, copiii mamelor minore și cei de etnie romă – Raport Internațional Salvați Copiii

Pentru prima dată în ultimii cinci ani, riscul de sărăcie și excluziunea socială au crescut în rândul copiilor români (36,3%), arată datele unui nou raport al Save the Children. Criza…
Vezi articolul