Andreas Schleicher, OCDE: Avem educație universitară gratuită, dar taxăm copiii cei mai mici, care merg la grădiniță. În realitate, accesul la educație timpurie de calitate este pentru copiii din familii privilegiate

3.199 de vizualizări
Andreas Schleicher, OCDE
„Uneori apare ironia că oferim învățământ superior gratuit, dar taxăm copiii cei mai mici, care merg la grădiniță. Nu este o utilizare eficientă a resurselor publice”, a declarat Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație, care a adăugat că „România cheltuie mult mai mult pentru învățământul universitar decât pentru cel primar – diferența este mai mare decât media OECD și nu există un motiv natural pentru această discrepanță”.

Andreas Schleicher a subliniat faptul că „în realitate accesul la educație timpurie de calitate este pentru copiii din familii privilegiate, pentru că părinții lor au resurse financiare, locuiesc în zone favorizate și știu să navigheze în sistem pentru a avea acces la servicii de calitate”. 

„Este esențial să inversăm această situație, să ne asigurăm că exact acei copii care au cea mai mare nevoie de educație timpurie beneficiază de cele mai bune servicii. Este o prioritate incredibil de importantă”, a atras atenția Andreas Schleicher.

Declarațiile lui Andreas Schleicher:

Ce observăm clar este că, atunci cand te întrebi cine are acces la educație și îngrijire timpurie, aceasta este preponderent accesibilă familiilor înstărite. 

Promisiunea majoră a educației timpurii este de a reduce inegalitățile sociale – de a le oferi copiilor din medii defavorizate cele mai bune servicii. Realitatea este însă adesea opusă: copiii din familii privilegiate au acces la cele mai bune servicii, pentru că părinții lor au resursele financiare, locuiesc în zone favorizate și știu să navigheze sistemul pentru a avea acces la servicii de calitate. 

Este esențial să inversăm această situație, să ne asigurăm că exact acei copii care au cea mai mare nevoie de educație timpurie beneficiază de cele mai bune servicii. Este o prioritate incredibil de importantă.

Extinderea educației obligatorii, atenția sporită asupra nevoilor sociale și, cum ați menționat, domnule ministru, tranziția de la simplul acces la calitate și de la îngrijire la educație sunt pași în direcția bună. 

Este crucial să direcționăm resursele și să dezvoltăm programe digitale pentru a extinde educația de calitate în zonele rurale. În multe cazuri, nu este fezabil să construim infrastructură educațională fizică în zone izolate – acolo, educația digitală poate fi o alternativă viabilă.

Uneori apare ironia că oferim învățământ superior gratuit, dar percepem taxe de școlarizare pentru copiii cei mai mici, care merg la grădiniță. Aceasta nu este o utilizare eficientă a resurselor publice. Nu este nici o metodă bună de a promova echitatea și calitatea rezultatelor în educație, chiar dacă este o realitate prezentă în foarte multe țări.

Dacă ne uităm la cheltuieli, vedem că sumele alocate educației au crescut, dar rămân modeste în comparație internațională și, mai ales, distribuite dezechilibrat. România cheltuie mult mai mult pentru învățământul universitar decât pentru cel primar – diferența este mai mare decât media OECD. Nu există un motiv natural pentru această discrepanță. Când resursele publice sunt limitate, ele ar trebui investite mai ales în fundația sistemului. Iar în învățământul superior putem mobiliza și surse private – prin împrumuturi în funcție de venit sau burse sociale.”

Citește și:
Scrisoarea unui părinte anonim către ministrul David: Știți de ce părinții nu își înscriu copiii la grădiniță acolo unde există infrastructură? Infrastructura nu înseamnă doar spațiul grădiniței / Republica Moldova a reușit să asigure mâncarea gratuită pentru toți copiii, investind în cantine
Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a ar trebui să nu mai fie atât de complicate, să ia atât de multe resurse, atât de mult timp, spune Daniel David: Ar trebui să fie ghidate mai mult pentru feedbackul către copil, ca să ai o educație personalizată
Recomandarea OECD pentru examenul românesc de la clasa a VIII-a: să includem și notele din clasele a VII-a și a VIII-a, într-un portofoliu educațional, în plus față de Evaluarea Națională multidisciplinară / Trebuie să ne extindem spre acest portofoliu – anunță ministrul David
Curriculumul de grădiniță trebuie regândit astfel încât să devină mai degrabă o pregătire pentru învățământul primar, nu să fie într-o logică de creșă – anunță ministrul Educației și Cercetării
Ministrul Daniel David: Astăzi, în jur de 11,4% dintre copiii de până în 3 ani sunt în educația antepreșcolară. Avem nevoie de mai multe crește, ludodeci, centre. Și trebuie să pregătim familiile să facă educație bună. Hai să ne asigurăm că facem programe de training parental
DOCUMENT Noul raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România cere un nou model de finanțare pentru educație, în care educația timpurie să fie prioritară, reforme mai rapide, un cuvânt mai puternic de spus școlilor, măsuri urgente pentru comunitățile sărace

1 comment
  1. numai cu grădinița , nu mănânci pâine .
    grădinița cu program prelungit asta trebuie . și dacă statul nu are bani pt masa de prânz , atunci să pună părinții pachet dimineață în gentuță copilului . și gata . 8..4 program , cu posibilitatea de prelungire până la 6 , ptr corporatiști. eventual platita de către părinți , aceasta supraveghere de doua ore.
    pe de alta parte , un copil mic rupt de părinți atatea ore se simte părăsit . e multa durere și în sufletul lor. așa că sa nu i invidiem pe corporatiști… sânt cei care își suplinesc cu bani lipsa .
    cel mai bun îngrijitor poate fi un bunic , înafara orelor de program de gradi.
    dați sfoara la mătuși și parinti pensionați , sănătoși fizic și mental sa va ajute , copilul vostru e sânge din sângele lor. chiar și cu o mica remunerare deși mă îndoiesc că o bunica va solicita bani că sa și țină nepoata in brațe …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Inspectoratul Școlar București reacționează în scandalul înscrierilor la Grădinița de vară în Sectorul 3: Modalitatea și calendarul de înscriere au fost stabilite de Primăria Sectorului 3, fără consultarea Inspectoratului Școlar

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a trimis un punct de vedere în scandalul legat de înscrierea copiilor la grădiniță în programul de vară, în sectorul 3, în care sute de…
Vezi articolul

Legea care prevede că în creșe pot merge copii de la 0 luni la 3 ani, promulgată de președintele Iohannis / La „grupa mare” vor putea fi și câte 20 de copii. Acreditarea este primită cadou de toate creșele existente de stat, particulare și confesionale, fără să mai treacă pe la ARACIP, la intrarea legii în vigoare

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, Legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 100/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi abrogarea unor acte normative…
Vezi articolul

Există „mici decalaje” între formarea inițială a educatorilor și practica de la clasă, „ar trebui să ne întâlnim mai des, să fim pe aceeași pagină”, spune Viorica Preda, inspector pentru educația timpurie în Ministerul Educației

O provocare din sistemul de educație timpurie sunt „micile decalaje” care există între formarea inițială, formarea continuă ale educatorilor și practicile de la clasă, spune Viorica Preda, inspectorul general pentru…
Vezi articolul