Apel al Comisiei Europene pentru școlile, centrele de cercetare și ONG-urile care vor să se implice în adoptarea cadrului de competență financiară pentru adulți în Uniunea Europeană

150 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Identificarea celor care predau educația financiară pentru adulți și care are utilizează sau vor utiliza cadrul de competență financiară, solicitată printr-un apel comun de Comisia Europeană, Direcția Generală pentru Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital (DG FISMA) și Rețeaua Internațională pentru Educație Financiară a OCDE (OECD-INFE).
  • Formularul poate fi completat până la data de 15 aprilie 2022.

Sunt invitați să răspundă practicienii din ONG-uri, instituții de educație a adulților (publice sau private), instituții publice (inclusiv instituții de supraveghere), centre de cercetare, reprezentanți ai angajatorilor și/sau companii/asociații financiare.

Conform Comisiei Europene, acest cadru își propune să îmbunătățească abilitățile financiare ale indivizilor, astfel încât aceștia să poată lua decizii corecte cu privire la finanțele lor personale. Acesta va sprijini dezvoltarea de politici publice, programe de educație financiară și materiale educaționale de către statele membre, instituțiile de învățământ și industrie.

Există posibilitatea să se faciliteze schimbul de lecții învățate de către practicienii care folosesc cadrul în inițiative concrete în domeniul educației adulților, potrivit anunțului. Schimbul de lecții învățate ar putea avea loc prin ateliere specifice cu practicieni.

Iată ce competențe sunt vizate:

  • competențe financiare digitale;
  • competențe de finanțare durabilă;
  • competențe relevante pentru reziliența financiară și grupurile vulnerabile.

Cadrul comun al Comisiei și OCDE-INFE pentru a îmbunătăți abilitățile financiare ale persoanelor poate fi consultat aici.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Matematica, fizica, marketingul, robotica, teologia ortodoxă didactică și securitatea sistemelor informatice militare – printre specializările la care vor să renunțe unele universități din țară, în anul 2022-2023 / Unele dintre acestea se transformă în învățământ la distanță

Matematica la Universitatea “Ovidius” din Constanța, „Teologia ortodoxă didactică” la Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Fizica la Universitatea din Oradea, Marketingul la Universitatea din Pitești se numără printre specializările care…
Vezi articolul

Judecătorul Cristi Dănileț: Ce ne lipseşte din școli nu sunt legile, sunt practicile interne, sunt regulamentele interne. Să găsim trei, patru, cinci şcoli bune în România şi apoi profesorii din acele şcoli să promoveze practicile restaurative, că dacă vin eu autoritate şi impun, sunt refuzat

Judecătorul Cristi Danileţ este de părere că profesorii ar trebui instruiţi să accepte că „discuţiile sunt mai importante decât disciplinarea şi pedepsirea”, și a vorbit de formarea unor reţele de…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn, evoluția scorului de inteligență. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să mergem mai puțin cu cunoștințele declarative și să împingem mai departe cu partea de skills, abilități. Să nu facem copiii prea nefericiți la școală cu lucruri prea abstracte

„Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn [evoluția scorului de inteligență – N.Red.]. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să…
Vezi articolul

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic este permisă doar profesorului responsabil de disciplină, unul dintre standardele tehnice necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școli – proiect

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic este permisă doar profesorului responsabil de disciplină/modul, potrivit unui proiect de ordin care stabilește standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în…
Vezi articolul