Apel al profesorilor de limba franceză și limbi romanice din Argeș la universități și institutele de cultură pentru câte două ore la limbile moderne, în trunchiul comun de liceu – proiect planuri-cadru: O oră pe săptămână înseamnă meditații

Foto: © Howard Sandler | Dreamstime.com

Profesorii de limbi romanice și limba germană din Argeș cer păstrarea a cel puțin două ore săptămânal pentru fiecare limbă modernă în trunchiul comun al planurilor-cadru pentru liceu, avertizând că reducerea acestora va duce la escaladarea fenomenului meditațiilor și la limitarea accesului elevilor la educație lingvistică de calitate, potrivit unei scrisori remise Edupedu.ro.

„Prin reducerea drastică a numărului de ore pentru a doua limbă modernă, fenomenul meditațiilor va escalada, părinții se vor vedea obligați să suporte financiar educația lingvistică a copiilor”, susțin profesorii​. Aceștia subliniază că, în actualul context european, cunoașterea limbilor străine este esențială atât pentru mobilitatea elevilor și viitorilor studenți, cât și pentru inserția pe piața muncii.

Semnatarii scrisorii – care poate fi consultată mai jos în articol integral – afirmă că eliminarea a două ore de limbi moderne din trunchiul comun contravine principiilor educației europene. „Umaniști fiind și corecți față de menirea noastră de a forma în școală oameni și nu roboți, considerăm că este absolut obligatoriu ca disciplinele Limbi moderne, Istorie, Geografie să se regăsească în trunchiul comun pentru toate filierele, profilurile și specializările, cu un număr de ore suficient pentru a se realiza achiziția de cunoștințe și formarea de competențe specifice”, arată profesorii​.

Aceștia mai atrag atenția asupra faptului că, în alte state europene, studiul limbilor străine este tratat cu maximă seriozitate. „În Ungaria sunt alocate limbilor străine 5-8 ore săptămânal, în Germania 6-8 ore, în Franța până la 4 ore pentru fiecare limbă străină, în Danemarca până la 3 ore doar pentru L2”, susține grupul de profesori, subliniind că România riscă să se distanțeze și mai mult de standardele educaționale europene​.

În plus, aceștia atrag atenția asupra imposibilității pregătirii adecvate pentru Bacalaureatul la două limbi moderne, prevăzut de legea educației pentru prima generație de elevi de liceu care trec prin reforma curriculară propusă, adică posibil actualii elevi de clasa a VII-a. „În aceste condiții, o oră pe săptămână nu poate asigura pregătirea necesară promovării unui astfel de examen, decât cu suplimentarea acesteia în particular”, avertizează cadrele didactice​.

Profesorii din Argeș fac apel la universități, la institutele culturale străine din România, la Ministerul Educației și la inspectoratele școlare să susțină studiul limbilor moderne la un nivel corespunzător standardelor europene. „Facem apel la Ministerul Educației și Cercetării, la Inspectoratele Școlare Județene, la toate universitățile din România, la Institutul Francez, Institutul Cervantes, Institutul Goethe, Centrul Cultural Italian și la profesori, specialiști, studenți, elevi și părinți să se solidarizeze și să susțină studierea serioasă și responsabilă a limbilor moderne în trunchiul comun și în curriculumul de specialitate din planurile-cadru”, se arată în scrisoare​.

DOCUMENT DESCARCĂ Scrisoarea și propunerile profesorii de limbi romanice și limba germană din Argeș cu privire la planurile-cadru de liceu 2025 lansate în dezbatere:

Foto: © Howard Sandler | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Proiectul de planuri-cadru pentru liceu prezintă riscul unor schimbări de formă, modificările la bacalaureat nu au claritate, se simte o supraîncărcare mascată a curriculumului – Federația Părinților Edupart / Aceasta consideră, pe de altă parte, că este simplificat curriculumul și școlile vor primi autonomie crescută / Comparație cu Suedia
Decanii de la 12 facultăți de Istorie din țară, președintele Academiei Române și șeful secției de Istorie-Arheologie cer ministrului Educației să includă cel puțin câte o oră de Istorie universală și a românilor în trunchiul comun la liceu, la toate specializările și clasele
Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: Planurile-cadru Daniel David sau despre pasul necesar al schimbării din educație. Nu și suficient
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Am rămas fixați să dezbatem numărul de discipline și de ore. Nu asta este miza / Aș vrea măcar în a doua parte a dezbaterilor să începem să vorbim și de lucrurile de esență: Noul model, cum predăm, de exemplu, Istoria națională, Geografia
Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu, despre schimbarea curriculumului de liceu în România: Statele decid câte ore de sport, religie, istorie, geografie pun. Dar Europa are nevoie de focus pe STEM și digital. Fără acestea, să nu ne supărăm că discutăm doar de migrație
Coaliția pentru Educație susține noile proiecte de planuri-cadru: Ministerul Educației a ales cea mai bună soluție pentru toate părțile implicate – părinți, elevi și profesori / Mai mulți membri ai organizației au făcut parte din comisiile pentru planurile-cadru
Exit mobile version