Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

„În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

„Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

„Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Campanie susținută de BCR, prin proiectul Școala de Bani

Concurs „Educație digitală pentru școala rurală”. Aplicații deschise până pe 6 iunie, premii totale de 7.000 de euro. Școala de Bani, BCR: Prin asocierea cu Adservio, putem duce educația digitală și cea financiară în mai multe școli din mediul rural

Adservio și Școala de Bani au lansat programul „Educație digitală pentru școala rurală”, în care școlile și liceele din mediul rural pot aplica pentru a câștiga acces timp de un…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

VIDEO FOTOGALERIE Finala concursului Nextlab.tech. Andrei Muntean, câștigător premiul III: Am făcut un robot util pentru casă. Mama avea nevoie de această automatizare / Profesorul Alin Zamfiroiu, președintele comisiei de organizare: Dorim să schimbăm atitudinea oamenilor față de învățământ și cunoaștere

Părinți, profesori și voluntari au fost alături de cei peste 270 de elevi care au participat pe 9 decembrie la finala Nextlab.tech, cel mai mare concurs de robotică școlară din…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

“Înainte să participe, avea senzația că banii pică din cer, acum de când a fost la FLiPiada e mult mai atent, a zis că e greu să fii adult“ – Andreea Cioică, mama lui Albert, elev de clasa a III-a, aflat printre câștigătorii concursului de anul trecut / FLiPiada 2022 a început, înscrierile sunt deschise și premiile de 70.000 lei așteaptă

Albert are acum 9 ani și a învățat cel puțin două lucruri, spune el, prin participarea la FLiPiada – să fie mult mai atent cu banii și să aprecieze oamenii…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Aș vrea să se predea lucruri mai noi, cât mai din vremea noastră, pentru că se predau tot timpul aceleași noțiuni de demult – Samuel, elev la liceu – VIDEO / Programul care face orele mai captivante și care aduce situații de viață reale în clasă la orice disciplină

Tinerii vor o școală mult mai ancorată în realitatea lor, care să le dea instrumente și competențe pentru viitorul în care vor trăi. Proiecte precum LifeLab by BCR, care propun…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Studiu: 7 din 10 români activi financiar din orașe, digitalizați, vorbesc despre bani și își planifică lunar bugetul / Peste 60% dintre participanți nu au reușit să răspundă corect la cel puțin jumătate din întrebările financiare de bază

Peste 60% dintre participanții la un studiu nu au reușit să răspundă corect la cel puțin jumătate din întrebările referitoare la concepte de bază ale domeniului financiar, precum inflația, dobânda…
Vezi articolul