Arafat: O discuție oficială despre o posibilă amânare a prezenței fizice a copiilor la școală nu a avut loc

[jp_post_view]
Raed Arafat / Foto: gov.ro
Raed Arafat / Foto: gov.ro
O discuție oficială despre o posibilă amânare a prezenței fizice a copiilor la școală nu a avut loc, a declarat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat la Antena3. Arafat a a mențional că legat de acest scenariu al prezenței doar online a elevilor în intervalul 14-30 septembrie, prezentat ca „discuție” de către premierul Ludovic Orban, „există anumite puncte de vedere” care vor fi analizate.

„Discuţia pe o eventuală amânare a prezenţei fizice (a copiilor şi profesorilor la şcoală – n.r.), o discuţie oficială nu a avut loc. Asta trebuie să se înţeleagă, o discuţie oficială nu a avut loc. Există anumite puncte de vedere şi clar vor fi analizate aceste puncte de vedere, iar eu cred că trebuie comunicat din ce în ce mai mult cu părinţii.

Ştiu că a fost o conferinţă de presă a ambelor ministere, Sănătate şi Educaţie, aceste lucruri trebuie repetate, explicate, răs-explicate, până toată lumea înţelege care va fi mersul lucrurilor”, a spus Arafat, întrebat dacă se iau în calcul scenarii potrivit cărora școala să înceapă la 1 octombrie.

De asemenea, secretarul de stat a mai spus că nu a avut loc nicio discuţie nici despre o eventuală amânare a școlii până după alegerile locale.

„Nu există discuţii deloc, eu nu am avut nicio discuţie, nu am participat la nicio discuţie, pentru că, de regulă, când sunt discuţii, suntem mai mulţi chemaţi la discuţiile astea şi unele discuţii se poartă în cadrul Grupului tehnico-ştiinţific, care e în cadrul CNSU, pe care îl coordonez personal. Acolo sunt mulţi experţi, epidemiologi, infecţionişti, INSP, Ministerul Sănătăţii, alte ministere. La acest moment nu a avut loc o discuţie oficială pe această linie, urmează să vedem dacă va fi vreo discuţie sau dacă vor fi analizate aceste propuneri”, a menţionat Raed Arafat, citat de Agerpres.

Reacția lui Arafat vine după ce premierul Ludovic Orban a declarat vineri că autorităţile au avut discuţii privind începerea anului şcolar cu prezenţa fizică în clase de la 1 octombrie, iar până atunci cursurile să fie online, dar nu s-a luat încă o decizie în acest sens.

„Sigur că au fost discuţii pe tema asta, există puncte de vedere exprimate de specialişti, în special de medici, epidemiologi, infecţionişti, care spun că atât profesorii, cât şi copiii, într-un procent foarte mare, revin din concedii, că pe anchetele epidemiologice o mare parte dintre cei infectaţi au spus că au fost în concediu sau într-un weekend, într-o deplasare de concediu şi s-a discutat acest lucru, încă nu s-a luat o decizie în acest sens. În mod evident se va anunţa în timp util dacă se va lua o decizie, deocamdată sunt nişte opinii care au fost exprimate”, a spus Ludovic Orban, întrebat dacă autorităţile analizează posibilitatea ca şcolile să înceapă cursurile cu prezenţa fizică la clase de la 1 octombrie, iar în perioada 14 septembrie – 1 octombrie cursurile să se desfăşoare online.

Întrebat dacă autorităţile sunt încurcate de alegerile locale în redeschiderea şcolilor, premierul a răspuns: „Şi aici a fost o discuţie legată de acest subiect, tot ca un argument ca să înceapă şcoala online, în sensul ăsta a fost folosit, dar aici putem avea o soluţie, să dăm o zi liberă înainte de alegeri şi o zi liberă după alegeri, astfel încât să se poată pregăti … în şcolile în care se organizează secţii de votare”.

Foto: gov.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, care a părăsit în plin scandal de plagiat conducerea Ministerului Educației, a revenit pe postul de rector al Universității de Agronomie din București “din 3 sau 4 octombrie”, spune cel care i-a ținut locul / “Nicio sesizare” primită încă de USAMV privind acuzațiile de plagiat

Fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, care și-a dat demisia după jurnalista Emilia Șercan a scris că a plagiat într-un curs de specialitate, a revenit în funcția de rector la…
Vezi articolul

VIDEO Cîmpeanu, despre cum vor fi aleși viitorii directori de școli: O variantă de selecție după prima etapă ar putea fi pe modelul rezidențiatului – cine a avut 10 își alege orice școală din România / Examenul scris va fi supravegheat audio-video

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori și directori adjuncți din școli va fi organizat în două etape, prima etapă fiind un concurs național care se va asemăna rezidențiatului, adică cine…
Vezi articolul

Profesorului șpăgar din Constanța, fost inspector școlar, i-a fost respins acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat cu DNA, de către Tribunalul Constanța. Judecătorii cer continuarea urmăririi penale, dar decizia poate fi contestată

Acordul de recunoaștere a vinovăției profesorului Lucian Faliboga, fost inspector școlar, a fost respins de Tribunalul Constanța, potrivit ziuaconstanța.ro. Acordul fusese încheiat între procurorul-șef Andrei Bodean și profesorul Lucian Faliboga.…
Vezi articolul