Asociația Elevilor din Constanța critică „incapacitatea și dezinteresul” ministrului Ligia Deca, în asigurarea unui sistem educaţional „funcţional şi calitativ”, după rezultatele PISA 2022 / Elevii îi solicită demisia

1.268 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Asociația Elevilor din Constanța (AEC) solicită ministrului Ligia Deca demisia de onoare „în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”. Într-un comunicat de presă, Asociația Elevilor din Constanța motivează cererea subliniind rezultatele testării PISA 2022, care plasează România pe penultimele locuri la toate cele 3 evaluări principale. De asemenea, AEC mai spune că România este pe ultimul loc și în „Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) solicită demisia ministrului Educaţiei, Ligia Deca, „în urma clasării României pe ultimele locuri în rapoartele europene ce privesc calitatea educaţiei”, potrivit unui comunicat de presă.

„În rândul ţărilor din Uniunea Europeană ce au participat la testare, România se clasează pe penultimul loc, fiind înaintea Bulgariei. La nivel general, ţara noastră apare pe locul 45 din 81 de ţări şi teritorii participante.

România înregistrează un regres semnificativ faţă de anii trecuţi. Ţara noastră se află la un nivel similar cu Serbia şi Grecia, făcând parte din a treia categorie, cea a statelor cu rezultate sub media OECD.

Solicităm demisia de onoare a actualului ministru al Educaţiei în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”, scrie AEC.

Nu doar rezultatele testării PISA 2022 sunt aduse în discuție de AEC, ci și raportul „Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro. Potrivit documentului, România este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană, potrivit ediției 2023 a Monitorului Educației și Formării. 

„Din cauza unui sistem educaţional şubred, mulţi dintre copiii români nu sunt daţi la grădiniţă, părăsesc şcoala de mici, nu au competenţe suficiente pentru a fi consideraţi alfabetizaţi funcţional, iar adulţii se opresc din a mai învăţa pe parcursul vieţii lor”, potrivit comunicatului de presă AEC.

Citește și:
Rezultatele PISA 2022 la Matematică: Penultima țară din Uniunea Europeană, în scădere cu 2 puncte față de testarea din 2018 și al treilea cel mai slab rezultat din istoria testării internaționale standardizate în România
BREAKING PISA 2022 România – penultima în UE și pe locurile 45-48 din 81 de țări și teritorii din lume, la cele trei evaluări principale: matematică, științe, citire / Aproape de 3 ori mai puțini elevi de top și de 2 ori mai mulți elevi sub pragul alfabetismului funcțional, față de media OCDE
Ligia Deca, despre rezultatele PISA 2022: Trebuie să creștem de la 5 la 7 elevi din 10 care să demonstreze competențe cel puțin minime la lectură, științe și matematică / Una dintre soluțiile ministrei: Testarea online periodică a nivelului de alfabetizare funcțională

3 comments
  1. Dragi copii felicitari pt.asta,dar credeti ca acesti politruci au onoare patriotism,bun simt?.Au niste venituri grase si se fac ca lucreaza pt.educatie,habar nu au ce e in sist.de invatamint.

  2. Felicitari elevilor. Aceasta aeriana, propulsata de la fel aerianul Iohanis, trebuie sa plece. Ma indoiesc insa ca are onoarea de a pleca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Sănătății spune că nu are nicio reținere să-și vaccineze copilul: E pregătit, chiar mă întreabă când îl vaccinez / Dacă am reuși în școli să introducem o astfel de disciplină, Educație pentru sănătate, serios făcută, după o curriculă, cu personal pregătit, ar fi un mare câștig

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că nu are nicio reţinere să îşi vaccineze copilul împotriva SARS-CoV-2, acesta fiind pregătit şi chiar ştie despre discuţiile legate de utilitatea serului, scrie…
Vezi articolul

Microbilog al Universității de Medicină din Iași, despre etapele dezvoltării unui vaccin și ce efect are închiderea școlilor și facultăților în răspândirea coronavirusului: „Mai curând copiii de vârstă mică par să fi înțeles importanța acestor măsuri”

Care sunt principalele diferențe între noul coronavirus și gripa sezonieră, dacă și ce efect au măsurile de închidere a instituțiilor de învățământ, precum și care sunt etapele cercetării și dezvoltării…
Vezi articolul

OFICIAL Regulile de angajare pentru cercetătorii din institute, actualizate după 21 de ani / Posturile vacante se ocupă doar prin concurs public / Rezultatele, CV-ul și lista publicațiilor candidatului câștigător se urcă obligatoriu pe site-ul institutelor

Regulile de angajare pentru cercetătorii din institute au fost actualizate după 21 de ani. Noua lege menționează că ocuparea posturilor vacante se va face exclusiv prin concurs public, iar institutele…
Vezi articolul

Metodologia de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026 trebuie aprobată până pe 15 noiembrie. Reducerea normei de predare pentru profesorii cu vechime de peste 15 ani și grad didactic I se aplică de anul școlar viitor, după ce prevederea a fost amânată în 2023

Metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026 ar trebui să fie aprobată până la data de 15 noiembrie 2024, după cum prevede Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Reducerea normei didactice…
Vezi articolul