Asociația Școlilor Particulare îi cere noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să redeschidă școlile și grădinițele

[jp_post_view]
Programa școlară
Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com
Asociația Școlilor Particulare îi cere noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să convoace urgent o ședința a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență „în care să se reconsidere decizia de a suspenda cursurile școlare în unitățile de învățământ de stat și particulare de pe raza Municipiului București”.

Școlile particulare susțin că incidența cazurilor de îmbolnăvire a elevilor pe durata frecventării cursurilor față în față este una foarte redusă, fapt care certifică respectarea și implementarea cu succes în unitățile de învățământ a regulilor și normelor igienico-sanitare impuse de contextul epidemiologic.

„Actul educațional se bazează, înainte de orice demers academic, pe relații interumane, interpersonale, atât între elevi și profesori, cât și între copii. Din acest motiv calitatea actului educațional scade direct proporțional cu vârsta elevilor în situația în care se trece în scenariul cursurilor online. Durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului / tabletei și lipsa activităților fizice favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la scăderea imunității”, susține Asociația Școlilor Particulare, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

„Chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii prelungitei la ecrane. Părinții sunt obligați să găsească soluții alternative pentru supravegherea copiilor de vârstă mică, ceea ce presupune costuri și foarte mult stres. Toate activitățile economice conexe înregistrează un impact negativ, inclusiv angajatorii părinților”, continuă aceștia.

Asociația citează un studiu publicat de World Health Organization în data de 21 octombrie 2020, care susține că închiderea unităților școlare afectează educația, sănătatea și dezvoltarea copiilor:

  • Este afectată capacitatea copilului de a învăța;
  • Rata de abandon școlar este în creștere;
  • Se constată efecte negative asupra procesului de imunizare și asupra sănătății mintale;
  • Crește riscul de: sarcină în adolescență, exploatare sexuală și implicarea copiilor în acte de violență.

„Nu există studii și argumente epidemiologice care să justifice instituirea măsurii de suspendare a activităților didactice față în față în unitățile de învățământ, mai ales că nu au fost adoptate măsuri care să acționeze în mod direct în zonele în care nu sunt respectate măsurile de distanțare și de igienă”, spun reprezentanții școlilor private.


3 comments
  1. ??!! Pe principiul…existam si noi și ne justifica prezența, luptăm pentru dumneavoastra… Oare veti convinge voi guvernul că deciziile lor sunt proaste? Decât să faceți declaratii formale care nu au sanse de succes mai bine încercați să reglementati și să mentineti portitele care au fost oferite. Toate bodegile funcționează drept crese, cluburi, centre de recreere iar cele reprezentate de voi, cu condiții evident mai bune, sunt inchise. Asta a reușit asociația școlilor particulare, să spună că analizele guvernului sunt proaste, în loc să poarte discuții corecte în punctele în care au 100% dreptate și să obțină ceva pentru cei pe care îi reprezintă.

  2. Care scoli?Acele scoli care nu au cabinet medical si folosesc biroul directorului in acest scop??
    O zi birou,o zi cabinet medical???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate simulare Evaluare Națională 2025. Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj: Știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm, să fim alături de ei

Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj, a declarat, pentru TVR Craiova, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „nu sunt relevante doar unitățile de învățământ care…
Vezi articolul

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

„Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă…
Vezi articolul

VIDEO Ministrul Cîmpeanu, despre propunerea ca în școli să poată preda și persoane fără pregătire didactică: Mi-a fost rușine să-i spun cuiva că nu există calea legală să predea într-o universitate, dacă n-are formare inițială

„Un arhitect care dorește să se implice în școală, să predea desen tehnic, dacă nu are DPPD-ul sau nu are o formare inițială, nu are acces în școală”, a fost…
Vezi articolul

Ligia Deca spune că „vom vedea” dacă în 2026 inspectoratele școlare județene se vor desființa și că OCDE și Banca Mondială fac în paralel studii de impact pe prevederile din legile Educației / Jalonul 495 din PNRR „reforma România educată” prevedea desființarea ISJ-urilor încă din martie 2023

Reorganizarea inspectoratelor școlare județene va fi făcută „așezat”, a anunțat Ligia Deca pe 7 februarie, într-o conferință de presă la sediul PNL Bistrița-Năsaud, ministrul fiind într-o vizită politică în acest…
Vezi articolul

Dan Petre, D&D Research: Educația financiară ar trebui să înceapă de la 4-5 ani, cu gestionarea jucăriilor. Pentru tineri, banii se convertesc direct în experiențe

Educația finaciară începe, prin programe auxiliare și materii suplimentare, opționale, abia la școală. Pentru unii, chiar dupa 14 ani, spun specialiștii. Potrivit psihologului Dan Petre, fondator al companiei de cercetare…
Vezi articolul