Atestat la informatică pentru elevii claselor a XII-a. Modele de subiecte au fost publicate de Inspectoratul Școlar Județean Dolj

[jp_post_view]
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Modele de subiecte pentru elevii care vor susține atestatul la informatică au fost publicate de Inspectoratul Școlar Județean Dolj. Este vorba despre elevii de clasa a XII-a de la specializarea matematică-informatică. Cele trei documente ale inspectoratului școlar vizează baze de date, subiecte propuse pentru programare și birotică. Descarcă mai jos, în articol, subiectele.

„În conformitate cu O.M.E.C.T.S. nr. 4843 din 27.08.2009 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfășurare a examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică, Consiliul Consultativ pentru disciplina informatică al Inspectoratului Școlar Județean Dolj a stabilit subiectele pentru proba practică din cadrul examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică din anul şcolar 2023-2024”, se arată în informarea Inspectoratului Școlar Județean Dolj.

Subiecte – Baze de date

Subiecte – Programare

Subiecte – Birotică

Ce prevede metodologia din 2009:

Articolul 6 „Proba de specialitate constă în:

a) probă practică: realizarea practică pe calculator a cerințelor din biletul extras în ziua probei. Biletul va cuprinde 3 subiecte:

  • (i) un subiect privind sistemele de gestiune a bazelor de date;
  • (ii) un subiect de programare;
  • (iii) un subiect vizând sisteme de operare sau abilități de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint.

b) proiect: prezentarea și motivarea teoretică a unui proiect (produs soft) realizat în timpul orelor de laborator, al ultimului an de studiu; produsele pot fi realizate și în echipă (2-3 elevi), în funcție de complexitatea proiectului.”

Articolul 11 – „(1) Examenul se desfășoară în perioada 1-30 mai. Comisia de examen din fiecare unitate școlară va elabora graficul propriu de desfășurare a examenului de atestare a competențelor profesionale.

(3) Graficul de acțiuni privind organizarea și desfășurarea probelor cuprinde:

a) perioada pentru înscrierea candidaților și depunerea proiectelor (cu 10 zile înainte de data desfășurării examenului);

b) programarea pe zile și ore a candidaților, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) și specializări.

(4) Proba de specialitate se desfășoară în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susține în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitățile școlare liceale.”

Articolul 12 – „(1) Subiectele pentru proba practică se elaborează la nivelul județului/municipiului București, în cadrul consiliului consultativ al disciplinei și sunt avizate de inspectorul de specialitate. Subiectele se transmit către unitățile de învățământ de nivel liceal, până la începerea semestrului al II-lea, în vederea comunicării acestora candidaților.

(2) Tema și conținutul fiecărui proiect vizând realizarea unei aplicații software se stabilesc la nivelul unității de învățământ, în acord cu fiecare candidat și cu profesorul de informatică de la clasă.

(3) Lista temelor stabilite conform prevederilor alin. (2), conținând fiecare temă validată, în momentul alegerii acesteia, prin semnătură, de către candidat, se afișează până la începutul semestrului al II-lea.

(4) La selectarea temelor se va ține cont de competențele prevăzute la art. 5 alin. (2), avându-se în vedere, în special, aplicabilitatea practică și un grad de complexitate echilibrat în raport cu competențele dobândite pe parcursul liceului la disciplinele Informatică și Tehnologia informației și a comunicațiilor.

(5) În ziua și la ora anunțate prin grafic, fiecare candidat va extrage biletul pentru proba practică, va aborda practic subiectele, apoi va prezenta în fața comisiei de examen proiectul corespunzător instruirii profesionale și științifice.

(6) Proiectul elaborat de candidat va fi depus la secretariatul unității de învățământ și va fi însoțit de un referat întocmit de profesorul îndrumător, cu privire la modul de realizare a acestuia, conținând și rezultatul preliminar al evaluării proiectului de către profesor, consemnat prin admis/respins.”

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. scoateți. limbajul Pascal , nu se mai utilizează nicăieri în industrie , in nicio universitate nimic. e un limbaj mort din anii 90 cu limitări serioase fata de C++/phyton /java etc.
    treziți va , oameni buni , armata de secretari din ministere , aracisul aracipul și alte aricareturi , dormiți in papuci și faceți copy paste de la an la an

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Sindicatele profesorilor amenință cu greva generală, ca reacție la declarațiile ministrului Ligia Deca de eliminare a salarizării din proiectul legii educației / Cer plata suplimentară a echipelor din școli care lucrează pe proiecte europene și alte 8 măsuri „de urgență”

Amințări cu declanșarea grevei generale venite din partea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ și Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. Într-un comunicat comun cele două structuri sindicale „îşi exprimă nemulţumirea…
Vezi articolul

Prag de medie pentru bursele de merit? Peste 286 de mii de elevi au avut mediile generale între 9.50 și 10, în anul școlar anterior, conform datelor inspectoratelor școlare cerute de Ministerul Educației pentru „estimarea bugetului pentru plata burselor” / Sunt cuprinse și mediile elevilor din clasa a VIII-a, pentru cei care au intrat acum la liceu

Sunt 286.438 de elevi care au obținut anul trecut medii mai mari sau egale cu 9.50, conform centralizării Ministerului Educației, pe baza datelor de la inspectoratele școlare județene, consultată de…
Vezi articolul

Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme

Copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 pot să urmeze clasa pregătitoare numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică. Durează 20 de minute, se realizează la grădinițele de…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Norma didactică a profesorilor din România – predarea propriu-zisă înseamnă 18 ore pe săptămână, cu variații în funcție de gradul didactic și vechime / Programul de lucru al unui profesor este de 40 de ore pe săptămână, ca al oricărui angajat

Norma didactică de predare în România este, în general, de 18 ore pe săptămână pentru profesori, 24 de ore pentru instruire practică, cu posibilitatea reducerii la 16 ore în funcție…
Vezi articolul