Bacalaureat 2021. Ghid de sfaturi pentru proba de la Fizică, de la profesoara Mihaela Chiriță, Colegiul Național „Sf. Sava”

[jp_post_view]
Sursă foto: Pixabay
Profesoara de Fizică Mihaela Chiriță de la Colegiul Național „Sf. Sava” a realizat pentru EduPedu.ro un ghid cu sfaturi pentru elevii care susțin miercuri proba de la Fizică din cadrul examenului de Bacalaureat 2021.

Recomandări generale

„La disciplina de concurs “Fizică”, le recomand elevilor să citească cu foarte mare atenție subiectele de examen. Pentru a citi corect cerințele subiectelor tip I și a problemelor, aș sfătui elevii să urmărească cu degetul fiecare cuvânt și rând citit. Astfel, se reduce riscul de a sări o informație importantă.

Elevul trebuie să-și aleagă din cele patru arii tematice: A. Mecanică, B. Elemente de termodinamică, C. Producerea și utilizarea curentului continuu, D. Optică, doar două arii tematice pe care să le rezolve în totalitate. Dacă elevul nu cunoaște în totalitate cele două arii tematice alese nu trebuie să înceapă rezolvarea celei de a treia arii tematice.

Elevul trebuie să înceapă rezolvarea cu aria tematică pe care o cunoaște cel mai bine. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra moralului său. Redactarea lucrării trebuie să fie cât mai îngrijită pentru a da posibilitatea corectorului de a o verifica cât mai ușor, evitând astfel să piardă puncte pentru că a lăsat formule corecte printre cele tăiate sau a înghesuit formula într-un colț. De aceea ar fi bine ca unele rezolvări să fie făcute pe ciornă și ulterior transcrise.

Cum fiecare elev are propriul lui ritm de lucru, el trebuie să aibă grijă să se încadreze în cele trei ore de examen. Înainte de predarea lucrării, elevul ar trebui să o citească pentru a fi sigur că nu au uitat să transcrie ceva de pe ciornă. Elevul trebuie să aloce cam un sfert de oră pentru recitirea lucrării.

Pentru o reușită cât mai bună la examen, concretizată într-o notă cât mai mare, elevii trebuie să se prezinte cât mai odihniți. Astfel, ar fi bine o plimbare înainte de culcare, pentru limpezirea gândurilor și relaxare.

Recomandări specifice

La itemii I, deși în barem scrie că elevul poate rezolva în orice ordine itemii, sfătuiesc elevii să păstreze ordinea 1, 2, 3, 4 și 5 și să scrie în dreptul numărului numai litera corespunzătoare răspunsului. Dacă la un item elevul nu știe să răspundă sau nu este sigur pe răspuns poate completa la întâmplare o literă.

La subiectele II și III, unde au de rezolvat probleme, elevii trebuie să citească atent fiecare cerință pentru a evita confuziile de noțiuni (de ex: puterea totală debitată de sursă în circuit cu puterea disipată de sursă în circuit).

În rezolvarea problemelor, elevii trebuie să fie cât mai riguroși, să scrie toate formulele utilizate în cazul unui punct al problemei și să nu sară peste etape.

Desenele se vor face cu creionul sau pixul (stiloul).

Dacă problema cere reprezentarea forțelor, când un corp se află pe un plan înclinat, este suficient să se reprezinte greutatea, nu și componentele acesteia.

În rezolvarea unui subpunct al problemei elevul va alege metoda pe care o cunoaște cel mai bine, chiar dacă aceasta nu este trecută în baremul de corectare.

Dacă elevul are probleme la un calcul numeric, este bine să-l abandoneze și să se reîntoarcă la el mai târziu pentru a nu persista în eroare.

Și nu în ultimul rând nu uitați că fizica nu este matematică și orice rezultat trebuie însoțit de unitatea de măsură!!!

Prof. de fizică Mihaela Chiriță, Colegiul Național “Sfântul Sava”, București”

Sursă foto: Pixabay

Citește și:
Ghid cu sfaturi pentru proba de Informatică de la Bac 2021, realizat de profesorul George Trifan, Colegiul „Tudor Vianu”: Elevii cu experiență practică în programare au dificultăți, fiind obișnuiți să utilizeze calculatorul, nu să schițeze algoritmul pe o foaie de hârtie
Bacalaureat 2021. Ghid de sfaturi pentru proba de Geografie de la profesorul Bogdan Petre, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația lui Cumpănașu și Academia de Poliție îi învață „etică, integritate și anticorupție” pe angajații din Ministerul Educației, într-un proiect de 4,8 milioane lei / Ministrul Cîmpeanu: Este semnat în 2018. Am solicitat o analiză cu privire la cât de adecvat este parteneriatul

Asociația pentru Implementarea Democrației, a lui Alexandru Cumpănașu și Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” predau lecții de „etică, integritate și anticorupție” la mese rotunde, ateliere și seminarii funcționarilor din…
Vezi articolul
SRI / Foto: Facebook SRI

Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor…
Vezi articolul

Prăpastie între realitatea elevilor și laudele oficialităților la Olimpiada Națională de Limba Engleză, organizată la Pitești. Elev: cazare mizeră, mâncare rece, sutele de elevi din clasele VII – XI nu vor mai dori să participe la așa ceva de teamă / Inspectoratul Școlar Argeș: „Am scris o poveste fără pereche”

Între 17 și 21 aprilie, orașul Pitești a fost gazda Olimpiadei Naționale de Limba engleză. După ce EduPedu.ro a scris ieri despre condițiile de cazare din căminele de la Craiova…
Vezi articolul