Bogdan Cristescu, secretar de stat: În secunda în care vor fi planurile-cadru pe masă va fi pusă alături și nevoia de finanțare și se va decide dacă țara merge în această direcție sau nu

419 vizualizări
Foto:Captură video TVR Iași
Secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, a spus referitor la finanțarea pentru noile planuri cadru pentru liceu, că „în secunda în care se iese cu planurile-cadru pe masă se pune alături și nevoia de finanțare și se decide dacă țara aceasta merge în această direcție sau nu”. Reacția vine după ce a fost întrebat de Nicoleta Amariei, președinta Asociației Sindicale Gheorghe Asachi Iași, către Ministerul Educației dacă „există vreun plan de reconversie profesională pe banii statului român, într-un timp scurt”, pentru ca profesorii să „poată rămâne la catedră”.

„Nevoia foarte clară de estimare a resurselor financiare este importantă, motiv pentru care s-a spus de la bun început și reîntăresc, în secunda în care se iese cu planurile-cadru pe masă se pune alături și nevoia de finanțare și se decide dacă țara aceasta merge în această direcție sau nu”, a spus secretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Bogdan Cristescu la dezbaterea privind proiectul de planuri-cadru din 25 februarie, desfășurată la Iași.

Reacția a venit ca răspuns la întrebarea președintei Asociației Sindicale Gheorghe Asachi Iași, Nicoleta Amariei, dacă „există vreun plan de reconversie profesională pe banii statului român, într-un timp scurt”, pentru ca profesorii să „poată rămâne la catedră.” Ea a spus că în prezent, cu actualele opționale, „nu se pot face catedre”, iar resursa umană în sistem este o problemă. În proiectul de planuri-cadru, plaja de opționale se extinde, acel curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) va însemna că profesorii pot preda mai multe discipline.

Informații de context

Recent, ministrul Daniel David a spus că „m-aș bucura să gândim aceste planuri cadru nu prin constrângerile contabile și bugetare, să le gândim cum am vrea ca ei (elevii – n.red.) să fie buni specialiști, buni cetățeni, mulțumiți de propria viață, după aceea schimbăm și contabilitatea și cerem și finanțare”.

Impactul noilor planuri-cadru asupra profesorilor, spunea Daniel David: Per ansamblu, pe sistem, numărul de norme nu scade, iar cei care sunt titulari, în principiu, nu vor fi afectați / Gabriel Vrînceanu: Abia de la clasele XI-XII să apară schimbări. Există posibilitatea de a face o recalificare, o formare care să-ți asigure un supliment de ore.

Despre cum vor fi plătiți profesorii, Bogdan Cristescu a spus la dezbaterea privind planurile-cadru de la Cluj: „Când vom avea impactul financiar, mergem cu el la Finanțe și Guvern”.

Gabriel Vrînceanu, șeful serviciului Curriculum din Ministerul Educației și Cercetării, a explicat pe 30 ianuarie 2025 despre noile planuri-cadru pentru liceu: Școala va avea o provocare de a găsi soluții pentru organizarea orelor cu elevi de la clase diferite. Implementarea CDEOȘ este obligatorie, se poate desfășura cu elevi din clase diferite și poate fi implementată modular – detalii aici.

Și profesoara Manuela Coțofan a spus la dezbaterea de la Iași despre opționalele din CDEOȘ în proiectele de planuri-cadru: Profesorii nu sunt designeri de curriculum, ne va trebui o formare serioasă. E nevoie de siguranță că orele nu se vor vacanta, altfel ajungem unde suntem acum.

Aceste planuri-cadru ar urma să fie „gata de implementat din septembrie 2026” pentru actualii elevi de clasa a VII-a care vor intra atunci în clasa a IX-a, potrivit Ministrului Educației și Cercetării.

Citește și:
Nicoleta Amariei, președinta Asociației Sindicale Gheorghe Asachi Iași, către Ministerul Educației: Să nu-mi spuneți că n-o să avem colegi care rămân fără catedră, după aplicarea noilor planuri-cadru, că nu vă cred. Are vreun plan de reconversie profesională pe banii statului român și nu pe banii colegilor, într-un timp scurt ca noi să putem rămâne la catedră?

Va fi nevoie de cel puțin 14 elevi pentru disciplinele din oferta liceului pe noile planuri-cadru – secretarul de stat Bogdan Cristescu / Despre cum vor fi plătiți profesorii: Când vom avea impactul financiar, mergem cu el la Finanțe și Guvern
Profesoara Manuela Coțofan, despre opționalele din CDEOȘ în proiectele de planuri-cadru: Profesorii nu sunt designeri de curriculum, ne va trebui o formare serioasă / E nevoie de siguranță că orele nu se vor vacanta, altfel ajungem unde suntem acum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Surse: Aplicația informatică SIIIR folosită de secretariatele școlilor pentru a introduce date ale elevilor nu este funcțională / Până pe 10 februarie trebuie introduse datele privind segregarea școlară

Aplicația informatică SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România), folosită în școli de secretariate pentru a introduce diverse date ale elevilor, nu funcționează în această dimineață, potrivit surselor Edupedu.ro.…
Vezi articolul

Cele mai mari universități din România cer Ministerului Educației o „reformă profundă” a finanțării învățământului superior, care funcționează pe mecanisme „învechite, prăfuite”

Consortiul „Universitaria”, format din cele mai importante cinci universități din România, cere Ministerului Educației și Cercetării să aplice mai multe măsuri care să îmbunătățească sistemul actual de finanțare a universităților…
Vezi articolul

Profesorii de la Arhitectură aleși în comisiile de admitere să declare că nu fac meditații cu candidații, iar baremul de la proba tehnică să fie mai detaliat – recomandările Ministerului Educației pentru Universitatea „Ion Mincu”, după admiterea 2024 cu probleme

Profesorii de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București care vor să fie aleși în comisiile de admitere la facultate ar trebui să declare că nu…
Vezi articolul