BREAKING 48% din școlile și grădinițele din Romania sunt în scenariile roșu și galben. Alte 100 de școli au trecut în sistem online în ultimele 24 de ore

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
48% din școlile și grădinițele din România sunt astăzi în scenariile roșu și galben, adică 8.449 de unități de învățământ preuniversitar din totalul de 17.656 la nivel național. Încă 100 de școli au mai trecut în scenariul 3 în ultimele 24 de ore, potrivit datelor Ministerului Educației. Astfel, de la 3.393 de școli câte erau ieri în scenariul roșu, astăzi sunt 3.494.

Prin urmare, astăzi, 29 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 9.207 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 4.956 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.493 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.493 de unități aflate în această situație, 377 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.116 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 29 octombrie, ora 12:00.

Foto: Pexels.com


1 comment
  1. Numarul scolilor aflate intr-un scenariu sau altul nu este relevant. Ar fi important de stiut cel al copiilor afectati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Extinderea perioadei de evaluare a unităților de învățământ, revizuirea mai multor registre și analiza situației evaluatorilor-colaboratori externi – măsuri dispuse după controlul Ministerului Educației la ARACIP

Agenția care autorizează și acreditează grădinițele și școlile, ARACIP, trebuie să revizuiască o serie de registre în cazul cărora au fost constatate nereguli, să întreprindă o revizuire a codului etic…
Vezi articolul

Ligia Deca: Guvernele trebuie să investească în profesori prin salarii competitive și stimulente, programe de formare, asigurarea unor condiții decente la locul de muncă – recomandările ONU pentru întărirea educației, prezentate în avanpremieră de ministrul român la UNESCO

Guvernele trebuie să investească în “salarii competitive și stimulente pentru profesori”, în “programe accesibile de formare” pentru cadrele didactice și în asigurarea unor “condiții decente la locul de muncă”, drept…
Vezi articolul

Testarea inițială a tuturor elevilor, inițiată în 2021, este reluată în județul Iași la începutul noului an școlar. Critici acuză “supraîncărcare psihologică” și “fiasco” la testarea de anul trecut. Inspectoarea generală Luciana Antoci răspunde: “O orchestrare politică” / Testele – “cu atât mai importante” cu cât nu mai există teze

Elevii de gimnaziu și liceu din județul Iași dau, în perioada 12-23 septembrie, o serie de teste inițiale ce urmăresc să stabilească nivelul pregătirii lor la începutul noului an școlar,…
Vezi articolul

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași primește finanțare aproape un milion de lei de la Ministerul Educației pentru activități didactice din cadrul Școlii Gimnaziale „Junior” / Universitatea a primit în folosință și un spațiu de creație al Academiei Române care, în prezent, este „inutilizabil”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a obținut de la Ministerul Educației o finanțare de aproape un milion de lei, bani ce vor fi alocați pentru activități didactice de învățământ…
Vezi articolul