BREAKING Consiliul Național al Rectorilor cere ca universitățile să acorde titlurile de doctor, în locul Ministerului Educației. Plus: rectorii susțin o lege nouă, separată, „a Învățământului Superior”, pe baza proiectului România Educată

[jp_post_view]
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com
Consiliul Rectorilor cere Guvernului ca universitățile din România să fie cele care acordă titlurile și diplomele de doctor, în locul Ministerului Educației. Hotărârea de a solicita oficial mutarea de la Minister la universități a deciziei privind acordarea doctoratelor a fost luată în cadrul reuniunii CNR din acest weekend, potrivit „rezoluției” semnate de președintele interimar al forului, Dan Cașcaval. Amintim că CNR este condus interimar de rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, Sorin Cîmpeanu fiind suspendat din această funcție pe durata mandatului de ministru al Educației.
  • Cererea ca universitățile să fie cele care decid acordarea titlurilor de doctor vine în contextul controverselor cu privire la doctoratul deținut chiar de premierul Nicolae Ciucă. Acesta este acuzat că a plagiat în teza sa de doctorat „în cel puțin 42 de pagini din totalul de 138”, potrivit unei anchete semnate de Emilia Șercan. La finalul săptămânii trecute, Șercan a acuzat că „autoritățile statului au orchestrat o operațiune de kompromat împotriva mea. Acum încearcă să o mușamalizeze”, tot în contextul plagiatului semnalat cu privire la premier.

De remarcat că primul punct al deciziei universităților reunite în ședința de sâmbătă, 9 aprilie 2022, a CNR a vizat elaborarea unei noi legi a educației, rectorii precizând că susțin o nouă lege „a Învățământului Superior”, pe baza proiectului România Educată.

Textul integral al deciziei CNR:
Participarea ministrului Educației și a președintelui interimar al CNR – Prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, la Reuniunea Consiliului Național al Rectorilor (CNR), alături de reprezentanții organizațiilor studențești, Iași, 8-9 aprilie 2022 / Foto: edu.ro

REZOLUȚIE CNR – Iași, 9 aprilie 2022

  1. CNR susține elaborarea unei noi Legi a Învățământului Superior, pe baza Proiectului România Educată.
  2. CNR solicită adaptarea în regim de urgență a legislației care să consolideze autonomia financiară a universităților.
  3. CNR solicită modificarea legislației în sensul asumării de către universități a acordării titlurilor/diplomelor de doctor, în acord cu responsabilitatea universităților în formarea la nivel de Licență/Master/Doctorat, precum și în acord cu practicile internaționale.
  4. CNR solicită eficientizarea activității și componentei comisiilor CNATDCU,  inclusiv prin completare și înlocuirea membrilor care nu își îndeplinesc atribuțiile legate de calitatea de membru CNATDCU, prin stabilirea și respectarea termenelor, prin analiza și clarificarea reglementărilor și procedurilor, prin adaptarea și asigurarea coerenței și predictibilității standardelor minimale CNATDCU.
  5. CNR susține creșterea semnificativă a alocației pentru burse student și a cuantumului burselor sociale, concomitent/coroborat cu stimularea participării/prezenței studenților la activitățile didactice.
  6. CNR susține toate eforturile de integrare a studenților refugiați din Ucraina.
  7. CNR solicită asigurarea complementarității între finanțarea națională a cercetării științifice și finanțarea asigurată din fonduri europene.

Prof.univ.dr.ing. Dan CAȘCAVAL

Președinte interimar CNR


4 comments
  1. Complementaritatea?
    „7. CNR solicită asigurarea complementarității între finanțarea națională a cercetării științifice și finanțarea asigurată din fonduri europene”. Adică banii naționali să-i dăm celor care nu reușesc să acceseze fonduri europene! Bravo, CNR! Multe mai scoateți din noaptea minții?

  2. Sa se fure descentralizat si legal tovarasi. Sa se fure in liniste. Spaga, pardon cascavalul, sa ajunga pentru toata lumea.

    Hai Campeanu!! Sansa vietii tale sa ramani in istorie!!!

  3. Toate aceste propuneri vor eficientiza invatamantul superior si vor permite universitatilor sa devina
    mai responabile si mai vizibile in afera sociala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Fragment din nota oficială transmisă astăzi, 8 martie 2022, de Ministerul Educației către universități cu privire la modul în care vor funcționa de mâine, 9 martie 2022 / Foto: edu.ro

BREAKING DOCUMENT Ministrul Educației: Universitățile pot continua cursurile online pentru „o perioadă optimă de tranziție”, cu obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II-lea

Ministrul educației își nuanțează declarația și anunță că universitățile care nu pot să-și înceapă cursurile 100% fizic de mâine, 9 martie 2022, pot să organizeze în continuare orele online, dar…
Vezi articolul

Măsurile Guvernului Bolojan legate de burse pentru studenți și facilitățile pentru transport – condamnate „ferm” de Alianța organizațiilor studențești: decizii „profund injuste și fără temei”

Propunerile referitoare la bursele studenților și la transportul acestora, incluse în proiectul de lege privind măsurile fiscal-bugetare anunțate de Guvern, sunt „condamnate ferm” într-un comunicat transmis, joi, de Alianța Națională…
Vezi articolul
Examen studiu pregatire test scoala clasa / Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Studenții care vor să devină profesori prin Masterul Didactic sunt lăsați fără burse guvernamentale, în anul II de studiu. Prioritate în România educată, programul a rămas fără susținerea Guvernului Cîțu: „Inclusiv din cauza constrângerilor bugetare existente, procesul de plata a burselor s-a dovedit a fi unul greoi” – Ministerul Educației

Studenții de la nou-înființatul Masterat Didactic nu vor mai primi bursa acordată de guvern anul trecut, din banii Ministerului Educației, ci din cei ai universităților. Deși Guvernul Cîțu a promis…
Vezi articolul

Burse pentru studenții de la Chimie, Fizică, Biologie, masă caldă și extinderea școlii până la ora 17:00, finanțarea formării viitorilor directori și administratori de școli, un nou sistem de carduri pentru studenți – printre propunerile rectorului Marian Preda pentru finanțare prin „România Educată”

Extinderea programului de școală de la 8:00 la 17:00, generalizarea mesei calde pe model britanic, acordarea de burse pentru studenții care aleg facultăți precum Chimia, Fizica, Biologia, crearea unei linii…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării, despre admiterea la universitate: Văd o obsesie și o bătălie polarizată între cei care vor admitere pe bază de dosar și cei care vor admitere pe bază de conținuturi și teste. Nu vreau să încurajez meditațiile și la nivelul universităților, cum am avut

Ministerul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că nu dorește „să încurajeze meditațiile și la nivel de admitere la universitate”. El a făcut această declarație în contextul în care…
Vezi articolul