BREAKING Două medalii de aur, trei medalii de argint și una de bronz pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Matematică – IMO 2025 din Australia

[jp_post_view]
Foto: captură Youtube.com/ Australian Maths Trust
Elevii olimpici români au obținut două medalii de aur, trei medalii de argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Matematică – IMO 2025 organizată în Australia, potrivit coordonatorilor lotului olimpic aflat la Sunshine Coast.

Rezultatele obținute de cei șase elevi din echipa României sunt următoarele:

  • medalii de aur: Pavel Ciurea de la Liceul Internațional de Informatică București și Emanuel Mazăre de la Colegiul Național „Alexandru Odobescu” Pitești
  • medalii de argint: Andrei Vila, David Ghibu și David-Vlad Mărghidan de la Liceul Internațional de Informatică București
  • medalie de bronz: Radu Ionuț-Stoleriu de la Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași

Doar doi elevi care au făcut parte din lot anul trecut participă și în 2025 la competiție. Ceilalți patru elevi participă pentru prima dată la OIM, conform coordonatorilor.

Delegația României a fost coordonată de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București (Leader), profesor Marius Perianu de la Colegiul Național Ion Minulescu, Slatina (Deputy Leader) și de Lucian Țurea, Societatea de Științe Matematice din România (SSMR). Din partea Ministerului Educației și Cercetării a participat profesoara Ana Naghi (Observator B).

„Medaliile de aur au fost obținute cu 35 de puncte, adică cei doi [medaliați cu aur] au făcut perfect 5 din cele 6 probleme”, spune Cătălin Gherghe pentru Edupedu.ro. „Problema 6 (pe care nu au făcut-o) a fost considerată de toți drept cea mai grea problemă P6 din ultimii mulți ani”, a adăugat profesorul.

Olimpiadă Internațională de Matematică este olimpiada cu cea mai largă participare dintre toate olimpiadele școlare. Anul acesta au participat 114 țări, mai notează Societatea de Științe Matematice din România (SSMR).


4 comments
  1. Niște tocilari care vor ajunge, mai târziu, șomeri. Păcat de ei. Vedeți și pe CEMTAReG.

  2. Din păcate, pentru că au obținut aceste rezultate folosindu-se de mințile lor antrenate și nu de mușchi, vor primi câte o diplomă, posibil un premiu simbolic, poate o poză cu un oficial din minister. După care vor pleca peste mări și țări. Sutele de mii de euro sunt rezervate doar sportivilor.

  3. La olimpiadele scolare, medalia de aur NU inseamna si locul 1. Poate ne spune cineva care sunt clasamentele finale la aceasta olimpiada sau unde le gasim ca sa stim cum stam.

  4. bravo, copiii!!
    e buna scoala romanesca , asa i ?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DESCARCĂ Model de evaluare inițială Chimie clasa a XII-a, glosare de termeni și concepte, fișe de lucru și de evaluare experimentală și propuneri de planificare calendaristică pentru toate profilurile și specializările – reperele metodologice 2024-2025

Noile repere metodologice pentru clasa a XII-a pentru disciplina Chimie includ un model de evaluare inițială, propuneri de planificări calendaristice și glosare de termeni și concepte pentru capitolele principale, însoțite…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Experții OCDE ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, de regulă, o fac cu bonusuri salariale condiționate de performanță, nu se referă la baza salarială. Noi avem un sistem pentru astfel de bonusuri, se numește gradație de merit

„Apropo de salarizare, experții OCDE, la o primă discuție pe acest subiect, ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, în funcție de performanță, de regulă, o fac cu bonusuri salariale…
Vezi articolul

Școlile să aibă o mai mare autonomie în decizii precum angajarea profesorilor, organizarea orarului și alegerea vacanțelor în funcție de specificul local – propuneri ale unor directori de școală, potrivit unui raport al Ministerului Educației / Nivelul birocrației a crescut în școli după introducerea modulelor

Creșterea autonomiei unităților școlare în angajarea profesorilor, organizarea orarului, alegerea perioadei vacanțelor în funcție de specificul local, sunt câteva dintre propunerile directorilor de școală din toate zonele țării intervievați prin…
Vezi articolul