UPDATE Inspectorul școlar general al Capitalei: Ministerul Educației agreează modificarea ordinului comun, pentru ca elevii din clasele a VIII-a și a XII-a să vină fizic la școală / Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență se întrunește probabil sâmbătă

19.829 de vizualizări
Ionel Puscas / Foto: Facebook
UPDATE „Ministerul Educației agreează modificarea ordinului comun cu Ministerul Sănătății, pentru a putea permite și participarea claselor finale la activități față în față, ceea ce înseamnă că în scenariul 3 se va funcționa ca în scenariul 2, cu participarea elevilor din învățământul preșcolar, primar și din clasele terminale”, a declarat inspectorul școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș, pentru Edupedu.ro.

Amintim că Bucureștiul a intrat astăzi, 5 martie 2021, în scenariul roșu, după ce rata de incidență COVID a urcat la 3,05, potrivit datelor publicate de Direcția de Sănătate Publică.

(Știrea inițială) Școlile din București trec în scenariul roșu, care prevede că rămân deschise pentru elevi doar grădinițele și clasele pregătitoare – a IV-a. „Pe baza adresei primite de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) București prin care am fost anunțați că a fost depășit indicele de 3 la mie, școlile vor înainta o adresă către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) prin care vor solicita trecerea în scenariul 3”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș.

Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul roșu se traduce prin închiderea școlilor gimnaziale și liceelor. Rămân deschise creșele, grădinițele și clasele pregătitoare – IV.

Noi avizăm aceste adrese și ele vor fi aprobate, probabil mâine, în Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență„, a precizat acesta.

În ceea ce privește propunerea făcută de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, către ministrul Sănătății, de modificare a ordinului comun astfel încât în scenariul 3 să poată veni la școală fizic și elevii claselor a VIII-a și a XII-a, inspectorul Ionel Pușcaș a declarat că „deocamdată se merge pe ordinul în vigoare. Dacă între timp apar alte hotărâri, vom vedea. Acționăm după ceea ce este în vigoare în acest moment„.

În principiu, la acest moment, în afara altor hotărâri, școlile din Capitală vor funcționa în scenariul 3„, a precizat inspectorul școlar general.

Amintim că Bucureștiul a intrat astăzi, 5 martie 2021, în scenariul roșu, după ce rata de incidență COVID a urcat la 3,05, potrivit datelor publicate de Direcția de Sănătate Publică, scrie G4Media.ro.

La începutul acestei săptămâni, ministrul Educației i-a propus ministrului Sănătății modificarea ordinului comun, astfel încât elevii de clasele a VIII-a și a XII-a să poată veni la școală, fizic, la cursuri față în față, și în scenariul roșu, pentru a se putea pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat. O decizie finală nu a fost, însă, luată.

Ce prevede ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății cu privire la Scenariul 3

Ordinul comun cu regulile de redeschidere a școlilor prevede că în Scenariul 3, roșu, se întâmplă următoarele:

  • a) Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar.
  • b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe bază criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localității, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti şi DSP/DSPMB avizează propunerea consiliului de administrație a unităţii de învățământ
preuniversitar/ conexe şi înaintează spre aprobare CJSU/CMBSU scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ.

Propunerea este fundamentată pe informarea DSP/DSPMB cu privire la situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, precum şi în funcţie de infrastructura şi resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

Comitetul judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă emite hotărârea privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ.

Recent, ministrul Educației a solicitat Ministerului Sănătății modificarea acestor reguli astfel încât elevii de clasele a VIII-a și a XII-a/a-XIII-a să vină la cursuri în format fizic și în scenariul roșu pentru a se putea pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021.


9 comments
  1. Comentariul meu de ieri, 5 martie, nu prevedea acest „update” rușinos.
    Comentariul meu de ieri era după ce citisem ca inspectorul general era de acord cu faptul ca elevii din clasele terminale sa rămână acasă, protejați de indicele mare de îmbolnăviri.
    Ministrul Educației, pentru a avea câștig de cauza în obsesia de a-i vedea pe elevii din clasele terminale circuland cu mijloacele aglomerate de transport în comun, s-a adresat domnului Câtu.
    Ministrul Sănătății nu i-ar fi dat niciodată o astfel de aprobare abuziva în raport cu sănătatea elevilor și a familiilor acestora.

  2. Copiii din clasele 0-4 nu conteaza?
    Ei sunt ok sa se imbolnaveasca si sa-si imbolnaveasca si rudele?

  3. Sper sa nu ne oblige sa ne trimitem copiii in focarele de covid din scoli! E aberant sa stai in clasa inghesuit 6 ore! Rusine!!!!

  4. Felicitări domnului inspector pentru respectarea hotărârii corecte și firești!
    Speram sa nu ne aduceți la scoala elevii din clasele terminale.
    Prima condiție sa ia examenul, este sa fie sănătosi.

    1. Sper sa nu ne oblige sa ne trimitem copiii in focarele de covid din scoli! E aberant sa stai in clasa inghesuit 6 ore! Rusine!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca: “obiective” de educație media în forma finală a raportului România Educată / Radu Szekely invocă planurile cadru și profilurile de competențe ale absolvenților, ca posibile ținte de extindere

Autoritățile vor să “generalizeze” educația media în școală, pentru că “în mod evident, competențele media sunt indispensabile”, au spus vineri reprezentanți ai Președinției și Ministerului Educației, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

Propunerea Primăriei Sectorului 1 privind bursele “sfidează adevăratele nevoi ale elevilor” / Primăriile Sectoarelor 3 și 5 oferă aceeași sumă infimă – Consiliul Municipal al Elevilor București

Propunerea Primăriei Sectorului 1 cu privire la regulile de acordare a burselor sociale și de merit este respinsă de Consiliul Municipal al Elevilor București. Într-un comunicat transmis luni, organizația atrage…
Vezi articolul

Unde învață cei 450 de elevi ai Liceului Teoretic Azuga, clădirile școlare din oraș fiind în renovare: Unii elevi vor face ore, de luni, în biroul primarului, în pensiunile unor profesori sau vor face naveta la liceul din Bușteni

Trei clase primare de elevi de la Școala Gimnazială ce aparține de Liceul Teoretic Azuga (LTA) vor începe acest an școlar în clădirea Primăriei: O clasă a fost repartizată în…
Vezi articolul

Mitul că matematica e doar pentru matematicieni, nu pentru «umaniști» e întărit de propunerea planurilor-cadru ca liceenii din a XI-a și a XII-a să nu mai aibă expunere la STEM „în afara unor improbabile opțiuni de tip CDEOȘ” – avertisment al Aspire Teachers / Soluții din alte țări

Noul curriculum pentru liceu să includă la uman Știința datelor care include modelare matematică, statistică și probabilități, propune organizația Aspire Teachers. „Dacă, din constrângeri de timp, aceasta nu poate face…
Vezi articolul

Președintele Asociației Școlilor Particulare, singurul prezent la dezbatere care nu a propus modificarea proiectului de hotărâre a organizării și funcționării ARACIP, prin care organizația sa primește un loc cu drept de vot în Consiliu / Christian Comșa: Problema mare nu este componența ARACIP, problema mare este ce evaluează și ce face în momentul în care merge în instituțiile de învățământ

„Experții ARACIP care realizează evaluările externe în prezent, au fost selectați acum peste 10 ani de zile. (…) Există obligația legală ca o dată la cinci ani să se realizeze…
Vezi articolul