BREAKING Peste 4.000 de școli și grădinițe se afă azi în scenariul roșu, cu 206 mai multe decât luni / 8.543 sunt în scenariul verde

1.300 de vizualizări
Acces la învățarea online
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
Numărul școlilor și grădinițelor care se află în scenariul roșu, cu predare exclusiv online, a depășit astăzi 4.000, potrivit ultimului buletin informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de ieri și până azi, încă 206 unități de învățământ preuniversitar au trecut în scenariul 3.

Ministerul Educației anunță că astăzi, 03 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 8.543 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.077 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 4.036 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 4.036 de unități aflate în această situație, 367 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.669 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 03 noiembrie, ora 12:00.

Sursă foto: Pexels

Citește și:
Școlile din scenariul roșu nu au pus la dispoziție elevilor echipamente pentru activitatea online – spun 60% dintre profesorii care au raspuns unui sondaj al Federației Sindicale „Spiru Haret”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFIC Cum se plătesc bursele elevilor în 2023-2024: Banii sunt virați școlilor de Ministerul Educației, prin inspectoratele școlare, primăriile fiind eliminate din lanțul birocratic / Traseul dosarului de bursă de la depunere la plată

Plata burselor în anul școlar 2023-2024 a fost simplificată și banii vor fi virați din bugetul Ministerului Educației către școli, prin inspectoratele școlare, fără implicarea Consiliilor locale. „Circuitul financiar al…
Vezi articolul

Klaus Iohannis: Nu poate fi vorba de mărirea unor lefuri bugetare – atenție, bugetare – în anul 2021, până când ieșim din criză economică / Sunt convins că în cursul acestui an vom ieși din criza economică

Nu poate fi vorba de mărirea unor lefuri bugetare – atenție, bugetare – în anul 2021, a declarat marți într-o conferință de presă, la Cotroceni, președintele Klaus Iohannis. Acesta a…
Vezi articolul

Copiii cu cerințe educaționale speciale care intră în grupa mare în septembrie 2024, sprijiniți pe patru niveluri când ajung la școală – legea educației. Școlile pot primi cu 75% mai mulți bani pentru elevii încadrați la nivelurile I-III

Copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), care intră în grupa mare în septembrie 2024 și ajung elevi în clasa pregătitoare în anul școlar 2025-2026 [editare ulterioară], vor fi sprijiniți pe…
Vezi articolul