BREAKING Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională 2023. Doar o singură problemă cu elemente din viața reală, primită de elevii de clasa a VIII-a, în rest calcule abstracte / Cel mai dificil de rezolvat – „cubul“ de la Subiectul III, punctul 6

293.229 de vizualizări
Foto: captură subiect/ Edupedu.ro
Subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2023, primite de elevii de clasa a VIII-a la proba scrisă de Matematică, marți 21 martie, au avut un timp de rezolvare de două ore, de la 9:00 la 11:00 și un punctaj din oficiu de 10 puncte. Potrivit broșurii consultate de Edupedu.ro, subiectele au fost axate mai ales pe probleme și exerciții abstracte, fără referiri la situații din viața reală. O singură problemă a avut câteva elemente din realitate, dar și aceea se rezuma la câteva operații matematice în rezolvare.

UPDATE: Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2023, publicate de Ministerul Educației

Primele două subiecte, de câte 30 de puncte fiecare, au avut itemi obiectivi – de tip grilă – cu un singur răspuns corect. Subiectul al III-lea a fost cu probleme de algebră și geometrie.

Cea mai dificilă problemă remarcată de elevi, la ieșirea de la proba scrisă, a fost cea de la Subiectul al III-lea, punctul 6. Baremele de corectare și notare vor fi publicate de Ministerul Educației la ora 15:00 și le veți putea descărca și de pe Edupedu.ro.

UPDATE: Rezolvarea subiectelor la Matematică de la simularea Evaluării Naționale 2023. Profesoara Florentina Pavăl: Niciunul dintre itemi nu a creat probleme unui elev conștiincios, dar pentru rezolvarea lor este nevoie de spirit de observație

Redăm subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2023:

Subiectul I

Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. – 30 de puncte, câte 5 puncte pentru fiecare item de mai jos

1. Numărul natural scris în baza zece, de forma 17x, divizibil cu 10, este egal cu:

  • a) 17
  • b) 70
  • c) 100
  • d) 170

2. Numărul care reprezintă 20% din 50 este egal cu:

  • a) 10
  • b) 20
  • c) 25
  • d) 100

3. Suma numerelor întregi din intervalul [−2,3], este egală cu:

  • a) −9
  • b) −3
  • c) 3
  • d) 6

4. Inversul numărului 2/3 este numărul:

  • a) -3/2
  • b) −2/3
  • c) 2/3
  • d) 3/2

5. Patru elevi, Elena, Maria, George și Mihai, au calculat media geometrică a numerelor y = 3 -2√2 și y = 3+2√2 și au obținut următoarele rezultate:

Elena √17

Maria √2

George 1

Mihai 3

Dintre cei patru elevi, cel care a calculat corect media geometrică este:

  • a) Elena
  • b) Maria
  • c) George
  • d) Mihai

6. Afirmația „Numărul 4 este mai mare decât numărul 2√5” este:

a) adevărată

b) falsă

Subiectul al II-lea – 30 de puncte, câte 5 puncte pentru fiecare item

1. În figura alăturată este reprezentat segmentul AB cu lungimea de 5 cm. Punctul C este simetricul punctului B față de punctul A, iar punctul D este simetricul punctului C față de punctul B. Lungimea segmentului CD este egală cu:

a) 5cm

b) 10cm

c) 15cm

d) 20cm

Celelalte subiecte pot fi descărcate de aici:

Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023
Foto: Edupedu.ro/Captură din broșura de simulare Evaluarea Națională 2023

20 comments
  1. Scuzati-ma dar acest subiect a fost foarte usor. Chiar si partea de geometrie este acceptabila. Spun asta ca si elev in clasa a 9-a.

      1. Exact! Aria laterala a conului circular se exprima prin generatoarea conului. Ori studiul aprofundat al conului se face in ultima unitate de invatare. Vad fara sens sa se aleaga tocmai un corp rotund cand erau atatea poliedre in care se putea evidentia o sectiune. Dar nimic nu ne mai mira!

      2. De unde sa o știe ei, când de 2-3 ani și profesorii au fost evaluati tot online. Au uitat si programa, dar … gândesc ca probabil…cine știe…
        Si ca obiecție, subiectele sunt acceptabile spre dificile, dar timpul nu este de ajuns, orice examen tine 3h, nu stiu de unde au scos-o cu 2h. Haideți sa nu-i punem pe toți la aceeasi linie. Faptul ca termini mai repede dar prost, nu este egal cu mai încet si bine.
        Ca și o părere, cu destulă experiență, subiectele ar trebui un pic altfel concepute, iar la vârsta lor un pic de timp ceva mai mult, ar „scoate stresul” efectuării rapide și automat a greșelilor…induse!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul educației anunță că a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională și a preluat feedbackul profesorilor, fără să spună niciun cuvânt despre ce i-au spus aceștia

Ministrul educației, Ligia Deca, a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională din București, după cum anunță oficialul într-o postare pe Facebook. Deca precizează…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2023 la Limba română. Sfaturi pentru elevi de la profesorul Cătălin Zaman: Să se întoarcă la texte pentru informații ori de câte ori e nevoie, când se simt nesiguri, pentru că timp este suficient

Elevii de clasa a VIII-a care urmează să susțină proba de Limba română ar trebui să citească cu atenție și fără grabă cele două texte date, pentru a nu pierde…
Vezi articolul

Daniel David, despre absenteismul elevilor la examenele naționale, cercetat pentru prima dată de Institutul pentru Științele Educației: Știm care sunt cauzele, știm ce ar trebui făcut, așteptăm resursele. Teama mea este că și dacă am avea resurse, de multe ori am observat că autoritățile din zona educației nu înțeleg nevoia specialistului

Daniel David, profesor de psihologie clinică și științe cognitive clinice, rector UBB, spune că ne aflăm „într-un moment de decizie, dacă vrem să facem ceva”, după ce au fost publicate…
Vezi articolul

UPDATE Un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024, a obținut după contestație nota 9,75 / ISJ: A fost o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare

Un elev de la Școala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” Focșani, județul Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică a obținut după contestație nota 9,75 la Evaluarea Națională 2024, conform rezultatelor publicate…
Vezi articolul