Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a 2025 – Limba română. Elevii au primit un text din „Buburuza fără buline” după Claudia Groza / La ultima cerință au avut de prezentat patru motive pentru care este bine să ai prieteni adevărați

[jp_post_view]
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a IV-a au susținut marți, 20 mai, proba la Limba română din cadrul Evaluării Naționale 2025. Textul suport primit de elevi este „Buburuza fără buline” și aparține autoarei Claudia Groza. La ultima cerință, elevii au avut de redactat un text de șase-opt enunțuri, în care să prezinte patru motive pentru care este bine să ai prieteni adevărați.

UPDATE: Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la Limba română.

Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe două numere.

Pe baza textului suport, elevii au avut mai multe întrebări, la care puteau răspunde în 60 de minute, potrivit metodologiei.

Iată subiectele primite de candidați:

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Impactul știrilor false

Impactul știrilor false, în pandemie, “a fost mai puternic” asupra profesorilor / “Întotdeauna dascălii au fost promotorii civilizației”, dar curentul negativ al știrilor false despre vaccinare a avut mai multă putere – șeful DSP Iași, Vasile Cepoi

Dezinformarea și știrile false au avut un impact mai puternic decât “eforturile tuturor autorităților de a convinge” că vaccinarea este “singura cale pentru a ieși din situația în care ne…
Vezi articolul

Profesoara Maria Manea: Cred cu tărie că sistemul de învățământ românesc nu știe să livreze pentru masă. Fie ne axăm pe olimpiade, fie în extrema cealaltă. Performanță este și să duci un elev de la 6 la 8, la 9

„Cei mai mulți dintre copiii din România reprezintă masa. Cred cu tărie că sistemul de învățământ românesc nu știe să livreze pentru masă. Fie ne axăm pe concursuri, pe olimpiade,…
Vezi articolul