Bugetele pentru competițiile aflate în derulare sau finalizate din Planul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare 2015-2020, majorate cu peste 407 milioane lei – Ministerul Educației

[jp_post_view]
dezinfectant eficient împotriva Covid-19
Foto: Pixabay.com
Bugetele pentru competițiile aflate în derulare sau finalizate din cadrul Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2015-2020 au fost suplimentate cu peste 407 milioane de lei, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Astfel, bugetele au fost majorate printr-un ordin privind modificarea şi completarea anexei la ordinul de ministru nr. 3.333/25.02.2020 privind repartizarea creditelor de angajament şi a creditelor bugetare pentru anul 2020, în vederea finanţării programelor și subprogramelor componente ale Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III).

Ordinul prevede alocarea de credite bugetare şi de angajament în vederea lansării de noi competiţii în anul 2020, precum şi pentru suplimentarea bugetelor pentru competiţii aflate în derulare sau finalizate din cadrul PNCDI III.

Astfel, bugetul de poiecte a fost majorat pentru:

  1. Programul 1 – subprogramul 1.1 Resurse umane a fost majorat cu suma de 34.633.675 lei, distribuită pentru:
  2. Premierea rezultatelor cercetării – articole: +14.000.000 lei;
  3. Premierea rezultatelor cercetării – brevete: +1.500.000 lei;
  4. Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente (TE): +19.133.675 lei;
  5. Programul 2, Proiect experimental demonstrativ (PED), s-a majorat cu suma de 130.327.174 lei;
  6. Programul 3 s-a majorat cu suma de 25.000.000 lei, distribuită astfel:
  7. Subprogamul 3.1 Bilateral/multilateral: +1.000.000 lei (AUF-FR);
  8. Subprogamul 3.5 Alte iniţiative şi programe europene şi internaţionale: + 9.000.000 lei (EUREKA);
  9. Subprogamul 3.6 Suport: +15.000.000 lei (Premierea participării la Orizont 2020);
  10. Programul 4, Proiecte de cercetare exploratorie (PCE), s-a majorat cu suma de 200.000.000 lei:
  11. Programul 5, s-a majorat cu suma de 18.000.000 lei, distribuită pentru:
  12. Subprogamul 5.1: + 6.000.000 lei (ELI-RO);
  13. Subprogamul 5.2: +12.000.000 lei (FAIR-RO);

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării Dezvoltării şi Inovării, instituție publică cu personalitate juridică aflată în subordinea ministerului Educației și Cercetării asigură coordonarea, din punct de vedere administrativ, a programelor și subprogramelor din Planul Național de Cercetare, Dezvoltare, Inovare.

Sursă foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Top QS Executive MBA 2024, cele mai bune masterate în afaceri din Europa sunt la universități din Marea Britanie, Spania și Franța / Un master al ASE București apare în clasamentul Joint Programmes

Școlile superioare din Oxford, Madrid, Paris, Londra și Fontainebleu au primele cinci cele mai bune programe de masterat în administrarea afacerilor, dedicate persoanelor aflate deja în poziții de conducere, așa…
Vezi articolul

Eliminarea numelui lui Mircea Vulcănescu, antisemit condamnat pentru crime de război, din numele unui liceu bucureștean ar fi “inoportună” pentru că unii academicieni îl consideră “eminent gânditor”, conform unei comisii din subordinea prefectului Capitalei  / Liceul și-a schimbat deja numele

Comisia de atribuire de denumiri a municipiului București, instituție subordonată Prefectului, a avizat nefavorabil, săptămâna trecută, schimbarea denumirii Liceului Tehnologic “Mircea Vulcănescu” din București, prin înlăturarea numelui publicistului și politicianului…
Vezi articolul

Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, aflat într-o clădire cu risc de prăbușire la cutremur, unde părinții au protestat când elevii au fost relocați, inclus în programul guvernamental de consolidare alături de alte 9 școli – LISTĂ

Au fost aprobate alte 9 școli și licee din Dolj, Constanța și Iași pentru reabilitare prin programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Cristian Hatu, CEAE: La Matematică, mulți elevi memorează formule, memorează definiții, memorează reguli de calcul, după aceea le reproduc, este ca un ceai amar. Ei spun că „e examen de Evaluare Națională, învăț probleme tip, cum să le rezolv și să trec de hopul ăsta”, dar problema este în ce măsură ei își dezvoltă competențe relevante pe acest mod de predare – învățare

Presiunea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a și învățarea mecanică ce decurge din aceasta pentru majoritatea elevilor, a fost una dintre temele atinse într-un interviu acordat Radio România Iași…
Vezi articolul