Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației

[jp_post_view]
ID 189108799 © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com
Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației. Asta prevede unul dintre exemplele de aplicare a scenariilor.

Redăm textul integral din Ghid, fiind un exemplu de aplicare oferit de minister tuturor școlilor. S1 îmseamnă scenariul 1, verde, S2 – scenariul 2, gablen și S3, scenariul 3, roșu.

„Exemple de aplicare a scenariilor:

În localitatea X există circa 20.000 de locuitori și la Școala Gimnazială Y învață circa 1260 de elevi distribuiți în câte 5 (cinci) clase/ generație.

Conform situației epidemiologice locale, este favorizat scenariul verde. Elevii din ciclul primar vor veni la școală în intervalul orar 8-12. Ei ocupă aproape integral spațiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, se decide ca întreg ciclul gimnazial să fie separat de orice contact cu elevii din ciclul primar.

Pentru o dezinfectare a spațiilor, se prevede intervalul orar 12-13. Unitatea de învățământ decide ca elevii din clasele a V-a și a VIII-a să fie repartizați în spațiile cele mai mari și să participe la cursuri conform S1.

Se constată că există, în fiecare clasă, între 5 (cinci) și 10 (zece) elevi care din motive de risc epidemiologic vor participa la cursuri potrivit S3. În aceste condiții, se constată că unele din clasele a VI-a și a VII-a, repartizate în săli mari, pot participa la cursuri conform S1, fără a fi nevoie de împărțirea pe grupe pentru S2.

Celelalte clase participă la cursuri conform S2. Pentru reducerea și mai mult a riscurilor, se optează pentru un orar modular. La 3 (trei) săptămâni de la desfășurarea cursurilor în acest sistem, se constată un focar de infecție la una din clasele a V-a și la o clasă a VII-a, unde învață un frate al elevului din clasa a V-a.

Având în vedere măsurile de reducere a contactului între elevi și profesori prin adoptarea orarului modular, după consultarea autorităților sanitare, se constată că, în afară de cele două clase, mai este nevoie de trecerea pe S3 numai a 6 (șase) alte clase cu care au venit în contact prin intermediul cadrelor didactice, iar cadrele didactice afectate vor preda online inclusiv claselor care se află în școală în continuare, deoarece unitatea de învățământ are resursele necesare”, se arată în ghid.

Foto: © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:


1 comment
  1. Eventual cu Covid de pe un pat ATI cu telefonul personal in mana. De unde nu-i…nici Dumnezeu nu da…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primele de carieră didactică pentru profesori și cele de carieră profesională pentru angajații din școli nu se pot acorda în acest an / Ministerul Proiectelor Europene confirmă faptul că acestea nu au fost acceptate pentru finanțare din fonduri europene și sunt suspendate de ordonanța „trenuleț”

Promisiunile făcute profesorilor în vara lui 2023, după proteste masive în stradă, riscă să rămână doar pe hârtie. Primele de carieră didactică și profesională nu pot fi decontate în acest…
Vezi articolul

Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea de la Guvern: Mâine este grevă în toate școlile. Oamenii decid / Marius Nistor, FSE: După ce oamenii vor vedea conținutul actului normativ publicat în Monitorul Oficial, vor lua o decizie

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat după negocierile de la Palatul Victoria că mâine este grevă în școli. Luni, 12 iunie, la ora 10, liderii…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Aplicații practice pentru profesori și elevi, explicate pas cu pas, pentru folosirea AI pe dispozitivele mobile și interactive la școală și în alte activități educative

Utilizarea de către profesori a funcțiilor de Inteligență Artificială încorporate în cele mai moderne dispozitive mobile și interactive poate transforma activitățile educaționale, oferind elevilor un mediu de învățare interactiv și…
Vezi articolul