Calificativele elevilor de la evaluările inițiale nu se trec în catalog, se arată în scrisoarea metodică a ISJ Neamț către învățători

[jp_post_view]
Programa școlară
Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com
Calificativele pe care le obțin elevii claselor primare la evaluările inițiale nu se trec în catalog, după cum se arată  în scrisorea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț pentru învățători. Potrivit sursei citate, rolul evaluării inițiale este de a identifica problemele cu care se confruntă elevii, astfel încât învățătorii să găsească soluțiile adecvate.

„Calificativele obținute de elevi la evaluările inițiale nu se consemnează în catalog, întrucât rolul evaluării inițiale este acela de a identifica problemele cu care se confruntă elevii, urmând ca învățătorul să găsească soluții adecvate pentru reglare, astfel încât să creeze condiții pentru asigurarea parcursului școlar de succes al fiecărui elev”, conform ISJ Neamț.

În documentul inspectoratului școlar se mai arată că „la clasa pregătitoare evaluarea inițială nu se face prin probe scrise. Se realizează preponderent prin metode complementare (observarea, analiza produselor activității elevilor), folosind contexte variate: jocuri, activități practice, activități colective în sala de clasă, în curtea școlii, în excursii, fără ca elevii să își dea seama că sunt evaluați/observați.

Rezultatele reprezintă informații doar pentru profesor, pentru a ști de unde începe și cum continuă procesul de formare. Informațiile obținute prin evaluarea inițială sunt valorificate în procesul de învățare care urmează, astfel încât fiecare copil să poată progresa.”

Scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultată mai jos:

Despre evaluarea elevilor din clasele primare, potrivit ROFUIP 2024

Art. 103 – „(1) Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează permanent, pe parcursul anului şcolar.

(2) La sfârşitul clasei pregătitoare și clasei I, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil împreună cu consilierul școlar, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. 

ART. 104 – (1) Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psihopedagogice ale beneficiarilor primari ai educației şi de specificul fiecărei discipline. Acestea sunt:

a) evaluări orale;

b) teste, lucrări scrise;

c) experimente şi activităţi practice;

d) referate;

e) proiecte;

f) probe practice;

g) alte instrumente stabilite de comisia pentru curriculum şi aprobate de director sau elaborate de către Ministerul Educaţiei/inspectoratele școlare.

(2) În învăţământul primar, la clasele I-IV, în cel gimnazial, liceal, profesional şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an şcolar

ART. 106 – (1) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin:

a) aprecieri descriptive privind dezvoltarea copilului – la nivelurile antepreşcolar, preşcolar şi clasa pregătitoare;

b) calificative la clasele I-IV din învățământul de masă şi, respectiv, pentru clasele I-IV și pentru nivelul de învățământ gimnazial din învăţământul special care şcolarizează elevi cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate;

c) note de la 1 la 10 în învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi în învăţământul postliceal;

d) prin punctaje/coduri specifice, în cazul testelor standardizate aplicate în afara evaluărilor externe prevăzute de lege;

e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, pentru clasa pregătitoare şi clasa I.

(2) Rezultatele evaluării se consemnează în catalog, cu cerneală albastră, sub forma: „Calificativul/data”, respectiv „Nota/data” sau în catalogul electronic, în cazul unităţilor-pilot în care se utilizează acesta, cu obligativitatea tipăririi, înregistrării şi arhivării acestuia la sfârşitul anului şcolar prin compartimentul secretariat.”

Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Statutul Elevului 2024. Reevaluarea lucrărilor scrise poate fi solicitată de către elevi sau părinți, în termen de 5 zile lucrătoare, dacă argumentele profesorului nu sunt considerate satisfăcătoare
Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024
La clasele I-IV, temele pentru acasă nu trebuie să depășească 60 de minute, se arată în scrisoarea metodică a inspectoratelor școlare pentru învățători


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu cu examen, introdusă în ROFUIP 2024, noul regulament de organizare și funcționare al școlilor și liceelor, deși prima admitere pe acest model „Deca” ar fi în 2027

Liceele vor putea organiza concursuri de admitere în clasa a IX-a, pe modelul „Deca”, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP 2024), publicat pe 12…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre amânarea hotărârii pentru implementarea România Educată: A necesitat o muncă desfășurată inclusiv pe parcursul nopților, atât s-a putut. Nici timpul, nici societatea nu mai are răbdare cu noi

„A necesitat o muncă desfășurată inclusiv pe parcursul nopților, atât s-a putut”, așa s-a justificat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, după ședința de Guvern de vineri, în care anunțase de două…
Vezi articolul

OFICIAL Peste 1.600 de directori de școli au fost schimbați cu persoane numite „în interesul învățământului”, prin decizii ale inspectoratelor școlare. Doar pentru 300 dintre ei motivul schimbării a fost „deficiențe de management”

Peste 1.600 de directori și directori adjuncți de școli au fost schimbați din funcții în luna august, reprezentând 18.5% din totalul posturilor de conducere din sistemul preuniversitar de învățământ, potrivit…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea: Inteligența Artificială va produce o mutație ecologică. Acest lucru se întâmplă cu toate tehnologiile critice. Funcția principală a școlii, în noul ecosistem, este de a ne face autonomi prin cunoaștere. Cu cât știm mai mult, cu atât suntem mai puțin vulnerabili la manipulări

Inteligența artificială (AI) nu este doar un salt tehnologic, ci o schimbare profundă a ecosistemului cognitiv și social, susține Mircea Miclea. Fondator al școlii cognitive în psihologia românească și fost…
Vezi articolul