Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă „d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

2.011 vizualizări
Nicolae Ciuca / Foto: Ilona Andrei G4Media.ro
Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a respectat termenul de recurs de cinci zile, după ce Înalta Curtea a decis că ministerul a depus recursul în afara termenului legal în procesul în care premierul Nicolae Ciucă obținuse suspendarea analizei tezei sale de doctorat, suspectă de plagiat.

Prin depunerea recursului în afara termenului legal, Ministerul Educației l-ar fi ajutat așadar pe premier să mențină sentința Curții de Apel, care a hotărât, în martie 2022, printr-o decizie extrem de controversată, suspendarea analizei tezei sale de doctorat. Anterior, jurnalista Emilia Șercan prezentase dovezi conform cărora teza de doctorat a premierului Ciucă era plagiată masiv.

Potrivit răspunsului transmis G4Media.ro, comunicarea cu hotărârea Curții de Apel ”a fost primita in 30.06.2022, de către d-na VB la punctul de control al clădirii în care UEFISCDI are sediul”, cu precizarea că anonima VB nu este angajata instituției. Nu se știe cum, comunicarea instanței ajunge totuși la secretariatul UEFISCDI în data de 4.07.2022, adică fix cinci zile mai târziu, cât este termenul legal de recurs.

Din acest motiv, Ministerul Educației susține că a formulat recursul în termen, deoarece oficial a înregistrat comunicarea pe data de 4 iulie, de pe 30 iunie când a primit-o anonima VB, care nu lucrează în minister. Nimeni nu explică totuși cum se face că o persoană anonimă despre care instituția susține că nu era angajata ministerului și nu avea atribuții de primire a corespondenței intră în posesia unei comunicări de la instanță, iar plicul ajunge fix cinci zile mai târziu la secretariatul UEFISCDI ”fără informare asupra faptului ca a fost primit la o dată anterioară”.

Articolul integral, pe G4Media.ro.

1 comment
  1. Hohote de ras, daca nu de plans! Ce altceva se poate adauga? Poate doar demiterea tuturor de la directia juridica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele elevilor să devină indicator de calitate pentru școli, să fie introduse standarde pentru managementul educațional și evaluarea școlilor să se concentreze pe zonele care au cea mai mare nevoie – printre măsurile propuse de OCDE pentru reforma evaluării unităților de învățământ

Rezultatele elevilor ca indicator de calitate al școlii, standarde pentru practici de predare incluzive, descriptori pentru calitatea practicilor de predare, manuale pentru evaluatori și sprijin pentru directori: toate acestea se…
Vezi articolul

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: O diferențiere în sensul în care se permite școlilor private să desfășoare cursuri e un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare

„O diferențiere între stat și privat în sensul în care se permite școlilor private de a desfășura școala este un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare”, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă „coafat” raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei

Ministerul Educației și Universitatea din București au omis deliberat datele despre competențele digitale ale elevilor și pe cele care arată cât de rău stă țara noastră la capitolul alfabetizare informațională,…
Vezi articolul

CLASAMENT România își întărește ușor prezența în clasamentul universităților Shanghai Ranking 2023 după domenii de studiu, după ce a ieșit din clasamentul general Shanghai în vară / De două ori mai multe apariții la Matematică, poziție întărită la Științe medicale, nicio apariție la Științe sociale

România înregistrează o creștere a numărului de apariții în prestigiosul clasament universitar Shanghai Ranking după domenii de studiu – ediția 2023, după ce, în vară, rămăsese fără nicio universitate care…
Vezi articolul