Cazurile Covid-19 asociate școlii reflectă mai mult situația epidemiologică a zonei, iar predarea online/offline nu produce diferențe notabile – studiu american

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
Școlile pot să pună în aplicare strategii de prevenție împotriva pandemiei Covid în diverse medii sociale, iar învățarea la distanță sau la școală nu determină diferențe notabile în ceea ce privește rata de infectare, care, în mediul școlar, reflectă mai degrabă rata de infectare a comunității locale, potrivit unui studiu realizat în SUA și publicat de Nature. Elevii participanți la studiu au făcut forme ușoare sau au fost asimptomatici și au generat răspunsuri imunitare puternice, arată studiul.

Studiul, desfășurat în patru școli din Orange County, California, în două faze – în toamna anului trecut și în iarnă – a inclus 320 de elevi. Cele 4 școli aparțineau unor medii diferite – două dintre ele erau frecventate de elevi hispanici din familii cu venituri reduse, una era adresată elevilor cu nevoi speciale, iar a patra era frecventată de elevi din medii cu venituri ridicate. Aceasta din urmă, spre deosebire de celelalte, a asigurat mai degrabă o predare cu prezență fizică în timpul desfășurării studiului.

Pe parcursul desfășurării studiului, au fost identificate infecții cu SARS-CoV-2 la 17 elevi. Una dintre cele două școli din medii cu venituri reduse, care desfășura predare online, a înregistrat cele mai ridicate rate de infectare și pozitivare, pe când școala din mediu cu venituri ridicate, unde peste 90% dintre elevi au învățat cu prezență fizică, a avut cele mai scăzute rate.

Raportul notează că măsuri de prevenție de la distanțare fizică la purtarea măștii, erau aplicate strict în toate școlile. Elevii infectații cu noul coronavirus în timpul desfășurării studiului au înregistrat răspunsuri imune puternice.

Studiul concluzionează că măsuri de prevenție pot fi aplicate cu succes în medii sociale diverse și că elevii produc răspunsuri imunitare robuste.

Chiar și în perioadele cu o prevalență ridicată a SARS-CoV-2 în comunitate, școlile pot fi printre cele mai sănătoase locuri pentru copii, atât timp cât sunt implementate strategiile corecte de atenuare, potrivit studiului.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cel mai mare program european pentru cercetare, Horizon Europe, a fost lansat cu un buget de 95,5 miliarde de euro / Cristian Bușoi: Estimăm că se vor crea până la 100 de mii de locuri de muncă pentru cetățenii europeni

Președinția portugheză a Consiliului Uniunii Europene a lansat marți programul Horizon Europe, cel mai mare proiect european destinat cercetării, cu un buget de 95,5 miliarde de euro, la evenimentul de…
Vezi articolul

Dispreț al Ministerului Educației față de școlile-pilot – aprobarea pilotării vine abia la finalul primului modul, încălcând cu două luni calendarul anunțat / LISTA celor 14 unități de învățământ

Ministerul Educației are probleme cu respectarea propriilor calendare în privința școlilor-pilot, iar asta creează o lipsă de predictibilitate pentru elevii, părinții, profesorii și conducerile școlilor care au plicat pentru acest…
Vezi articolul

AUR solicită ministrului Educației să includă Limba Română, Istoria și Engleza în lista olimpiadelor școlare / As vrea să cred că eliminarea Limbii române și a Istoriei din cadrul olimpiadelor școlare este doar o scăpare, spune George Simion

Includerea Limbii Române, a Istoriei şi a Limbii Engleze în lista disciplinelor pentru care se vor organiza concursuri naţionale (Olimpiade) în anul şcolar 2021 – 2022, este solicitată ministrului Educației…
Vezi articolul