Ce metode de trișare la teste folosesc elevii în era școlii online. Aplicațiile care rezolvă problemele de matematică și măsurile luate de profesori

13.105 vizualizări
tablete, metode de trișare
Foto: Pixabay.com
A durat mai puțin de o lună ca elevii din Canada, aflați în lockdown, să găsească noi modalități de a trișa online. Cele mai frecvente metode de trișare la teste sau teme sunt aplicațiile de rezolvare a problemelor la Matematică. Acestea au apărut la scurt timp după ce școlile au trecut în online în majoritatea țărilor. Olivia Meleta, o profesoară de matematică din liceul din Thornhill, Ontario, a spus că și-a dat seama că ceva nu este în regulă la sfârșitul lunii septembrie, când mai mulți elevi au depus teste cu soluții identice, folosind o metodă pe care ea și colegii ei nu o predau la clasă, scrie ctvnews.ca.

„Au folosit o metodă foarte complicată de a rezolva temele”, a spus ea. „Soluția lor avea aproximativ 20 de pași … Procesul din clasă ar fi avut în jur de cinci sau șase pași”, a explicat profesoara.

Metode de trișare: ce folosesc elevii

Cadrele didactice au descoperit că elevii descărcaseră o aplicație numită Photomath, aparent menită să fie un instrument didactic. Aplicația scanează o fotografie a unei probleme de matematică și oferă un ghid pas cu pas despre cum poate să fie rezolvată. Photomath, care a fost fondată în Croația în 2014, susține că are peste 150 de milioane de descărcări la nivel global, cel puțin un milion dintre ele de la profesori. Compania a creat un ghid de „bune practici” în colaborare cu profesorii pentru a arăta cum poate fi încorporată aplicația în clasă, a spus o purtătoare de cuvânt a companiei.

„Ghidul se concentrează pe trei principii esențiale: consolidarea conceptelor învățate în clasă, oferirea unei modalități de verificare a temelor și accelerarea învățării individuale”, a spus Jennifer Lui.

Mathway, o aplicație similară, se mândrește, de asemenea, cu „milioane de utilizatori și miliarde de probleme rezolvate”. Scopul său este de a „face ca asistența matematică de calitate la cerere să fie accesibilă tuturor studenților”, potrivit reprezentanților companiei.

În timp ce experții spun că software-ul poate fi un instrument legitim de predare pentru elevii care își fac temele, profesorii au fost nevoiți să găsească modalități de a proteja testele împotriva acestuia. Spre exemplu, profesoara Meleta a descărcat Photomath și rulează toate întrebările de testare prin intermediul acestuia.

Metode de trișare: prevenirea lor. „Dacă aplicația le rezolvă exact așa cum aș face eu – cu alte cuvinte, dacă nu aș putea face diferența – atunci nu mai includ în test respectiva problemă”, a spus ea. De asemenea, profesoara a venit cu modalități de a preveni unele dintre metodele de înșelăciune mai convenționale, care au avut un upgrade tehnologic în era școlii Zoom. Spre exemplu, acum există noua abordare a metodei de copiere a răspunsurilor de la colegi, acum trimise prin mesaj text în loc de o bucată de hârtie. Pentru a combate acest lucru, Meleta face patru sau cinci versiuni ale aceluiași test, astfel încât elevii să realizeze că schimbul de răspunsuri necesită mai mult timp decât merită. Dezavantajul, desigur, este că îi ocupă mai mult timp. „Toate weekendurile mele, toate serile din timpul săptămânii, sunt ocupate”, a spus ea.

Anecdotic, a spus ea, a văzut o creștere a trișării de când elevii au început să frecventeze școala de la distanță, deși a remarcat că sunt încă o minoritate de elevi care participă. „Este mult mai ușor, desigur, când nu ești monitorizat într-o sală de clasă”, a spus ea. „Înainte se gândeau – dacă încerc să mă uit de pe hârtia altcuiva, profesorul meu mă va vedea. Știu că este greșit”.

Cheryl Costigan, care predă matematică la liceu în orașul Thornhill, spune că elevii ei „trișează mult mai mult decât au făcut-o vreodată în trecut”.

Și ea a observat studenții care folosesc Photomath. Dar nu este vorba doar de asta. Și-a dat seama că nu poate folosi întrebări din vechile manuale de matematică la teste, deoarece răspunsurile sunt doar la o căutare pe Google. Schimbările provocate de pandemia COVID-19 sunt un motiv creșterea tendinței de trișare la școală, dar ponderea așteptărilor părinților poate fi de asemenea una din cauze, este de părere profesoara. „Părinții lor se stresează și mai mult fiindcă vor să intre la universitate”, a spus ea. „Așa că elevii resimt și mai mult presiunea de a obține note bune și chiar nu le mai pasă dacă trișează. A devenit a doua natură”,a mai spus profesoara.

Sursă foto: Pixabay


3 comments
  1. Sunt student in Marea Britanie iar examenele au devenit toate open-book. Situatia in care ne aflam acum necesita schimbari in modul testarii: in loc sa fim testati din niste informatii fixe, mai bine invatam cum sa le discutam, de ce se petrece un fenomen, etcetera. Pana la urma, este o metoda mult mai folositoare si in viata reala, daca avem nevoie de o informatie fixa, o putem cauta oricand pe google. In schimb, pentru a discuta despre informatia respectiva, trebuie sa cercetam articole, carti sau alte surse de informatie. Prin aceasta metoda elevii pot invata si cum sa construiasca o bibliografie. Legat de matematica, este momentul perfect de a examina din probleme mai complexe, care nu necesita doar aplicarea unor formule, ci si intelegerea procesului matematic.

    Solutia testelor in scoala online este testul open-book.

  2. Cam tarziu, cam tarziu… Elevii s-au actualizat si deja folosesc si alte aplicatii. Pentru ca, ghiciti ce?, aplicatiile se actualizeaza si se imbunatatesc si ele.
    Cel mai bine ar fi ca profii sa se intrebe de ce simt nevoia elevii sa gaseasca noi metode de trisare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce tablete cumpără statul pentru 250 de mii de elevi și profesori: de 10 inch, din aluminiu, rezistente la cădere accidentală, procesor octa-core 1.8 GHz cu sistem de monitorizare a activității preinstalat

Tabletele pe care statul vrea să le cumpere trebuie să fie de 10 inch, să aibă conexiune 4G, cartelă SIM inclusă și o configurație de bază detaliată în procedura publicată…
Vezi articolul

Două treimi dintre studenții Universității Politehnica din București sunt deja vaccinați anti-Covid – 19, anunță rectorul Mihnea Costoiu: Vom deschide un centru de vaccinare în Regie

65% dintre studenții Universității Politehnica din București sunt deja vaccinați anti-Covid-19, potrivit declarațiilor rectorul instituției de învățământ, Mihnea Costoiu, informează Agerpres. Rectorul a precizat că urmează să fie deschis un centru…
Vezi articolul

„Ziua libertății” – Liceenii și profesorii sunt invitați să afle care sunt pericolele traficului de persoane, ce înseamnă metoda „loverboy” și faptul că România este țara UE cu cel mai ridicat risc de traficare a minorilor – pe 28 și 29 martie, la Universitatea Româno-Americană / Ambasada Canadei și Ambasada Olandei, parteneri ai evenimentului

Pe 28 și 29 martie 2024, pentru celebrarea Zilei internaționale a libertății, Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică (ECLER), Ambasada Canadei și Ambasada Țărilor de Jos în România organizează…
Vezi articolul

Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție pentru acest an, aprobată de Guvern / Se va organiza școlarizarea în regim „suveică” / Bode: Aproape 30.000 de posturi nu sunt ocupate la nivelul MAI

Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție, Jandarmerie și Pompieri, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne a fost aprobată de Guvern în ședința de miercuri, conform unui comunicat de presă.…
Vezi articolul