Cele cinci criterii esențiale ale profesorilor pentru alegerea auxiliarelor școlare, rezultate în urma unui studiu pe 2.000 de cadre didactice (P)

[jp_post_view]
Alegerea auxiliarelor școlare adecvate joacă un rol crucial în succesul educațional al elevilor. Un studiu de piață, realizat în rândul cadrelor didactice, a arătat că profesorii acordă o importanță deosebită actualității informațiilor și validității științifice atunci când recomandă părinților achiziționarea auxiliarelor.

Pentru a înțelege mai bine nevoile tuturor părților implicate, editura Art Klett a realizat un studiu de piață cuprinzător, la care au participat 2.000 de cadre didactice din diverse domenii: de la umaniste (Limba Română, Istorie, Geografie) până la științifice (Matematică, Fizică, Chimie, Informatică) și filologice (Engleză, Franceză).

“Auxiliarele școlare sunt o parte esențială a întregului proces de învățare și vin atât în sprijinul profesorilor, cât și în ajutorul elevilor în realizarea obiectivelor de învățare. La Editura Art Klett, ne concentrăm pe dezvoltarea unor resurse educaționale de cea mai înaltă calitate, care să răspundă nevoilor actuale ale școlii moderne. Astfel, în dezvoltarea fiecărui auxiliar noi ne ghidăm după câteva criterii fundamentale. Culegerile și caietele de lucru sunt create pentru a susține o învățare graduală, prin exerciții variate, adaptate nevoilor fiecărui elev. Mai mult, limbajul utilizat este ușor de înțeles, iar designul grafic este atrăgător și adecvat, pentru a capta interesul și a stârni curiozitatea elevilor.”, a declarat Zoltan Pilecki, Director General Editura Art Klett.

Concluziile studiului de piață

Profesorii au indicat următoarele aspecte ca fiind cele mai importante atunci când evaluează auxiliarele școlare: 84% consideră esențială corectitudinea științifică și actualitatea conținutului; 77% apreciază calitatea imaginilor și prezentarea conținutului; 75% au subliniat importanța clarității designului și ușurința parcurgerii de către elevi; 71% acordă atenție limbajului utilizat și 69% consideră esențială corespondența cu manualul utilizat la clasă.

Mai mult, în cadrul studiului de piață, profesorii care utilizează în mod regulat auxiliarele Editurii Art Klett și-au exprimat opiniile și preferințele cu privire la diverse aspecte ale acestor materiale didactice. Astfel, 79% dintre profesorii de matematică au apreciat claritatea designului și ușurința în parcurgerea materialelor. 87% dintre profesorii de Limba și Literatura Română au subliniat corectitudinea științifică și actualitatea conținutului caietelor pentru elevi. La rândul lor, 76% dintre profesorii de Fizică au considerat că există o bună corespondență între caietul elevului și manualul utilizat la clasă. Calitatea imaginilor și prezentarea conținutului au fost apreciate de 81% dintre profesorii de Chimie și Geografie.

Experiența profesorilor cu auxiliarele Editurii Art Klett

Manualele școlare și auxiliarele editurii Art Klett au ca obiectiv esențial asigurarea unei educații de calitate. Realizate de o echipă de profesioniști, aceste materiale facilitează structura și organizarea procesului de învățare, oferă suport atât elevilor, cât și profesorilor și contribuie la îmbunătățirea continuă a metodelor și strategiilor didactice”, spune Marius Perianu, vicepreședinte al Societății de Științe Matematice din România, președinte al Filialei Olt SSMR și redactor-șef adjunct al Gazetei Matematice.

Când eram elev, aveam culegeri. Culegerea cu probleme de matematică, culegerea de comentarii literare și culegerea cu exerciții de gramatică. În principiu, fără ele nu te descurcai: manualele și lecțiile din caiete ofereau doar informațiile teoretice și prea puține ocazii de exersare. În esență, lucrurile nu s-au schimbat, doar că locul culegerilor a fost luat de auxiliarele didactice. Conceptul de auxiliar pare a trimite către ideea de material opțional. În fapt, sensul este de element ajutător. Auxiliarele didactice nu sunt obligatorii, firește. Dar ele au un rol crucial în structurarea cognitiv-emoțională a elevilor.

Ce aduc nou auxiliarele didactice și, în special, cele ale editurii Art Klett, față de culegerile din alte vremuri, este prospețimea, actualitatea, adecvarea la lumea contemporană și la principiile programelor școlare în vigoare. Preocuparea pentru conexiunea cu viața, nu doar pentru fixarea unor cunoștințe și formarea unor deprinderi, dar și pentru dezvoltarea personală, în acord cu viziunile curriculare actuale. Sunt obligatorii? Formal, nu. Dar sunt obligatorii pentru cine dorește să se situeze coerent și stabil în propria dezvoltare. Nu se pierde, prin utilizarea auxiliarelor didactice, dimensiunea fixării cunoștințelor, esențială, nici cea a formării deprinderilor, dar se câștigă un plus de autenticitate și de conștiență: mecanismul învățării nu mai este unul mecanic, ci este unul formator, declară Horia Corcheș -scriitor și profesor cu o bogată experiență la catedră, promotor al noilor tehnici de predare și autor de manuale și auxiliare pentru Limba și literatura română.

Textul ales la lectură provoacă elevii la discuții și dezbateri. Exerciții variate și de dificultăți diferite în cea de-a doua parte, cea de limbă. Structurarea temei de redactare, după formatul manualului, ajută elevii să fixeze elementele cele mai importante care trebuie surprinse în caracterizarea unui personaj”, spune Mădălina P., profesor de Limba și Literatura Română, din Hunedoara.

“Exercițiile de gramatică ajută la o mai bună însușire a structurilor gramaticale. Exercițiile de vocabular sunt variate și contribuie la consolidarea vocabularului. Exercițiile de reading oferă informații extra care ajută la îmbogățirea cunoștințelor generale”, consideră Elena B., profesor de limba Engleză, din Neamț.

Auxiliare școlare: Instrumente esențiale pentru un învățământ eficient

Auxiliarele școlare sunt resurse esențiale pe care profesorii le folosesc pentru a completa informațiile din manualele școlare. Aceste resurse vin în diverse forme pentru a fi cât mai utile în activitatea de la clasă:

  • Caietul elevului ajută la aprofundarea noțiunilor și strategiilor specifice fiecărei discipline, este o resursă pe care o folosesc elevii pentru a-și completa cunoștințele noi dobândite în clasă.
  • Culegerile pun la dispoziția elevilor o sinteză completă a teoriei și exerciții variate grupate pe diferite niveluri de dificultate pentru a ajuta elevii să obțină performanță.
  • Atlasul reprezintă un suport didactic deosebit de util la ore. Un Atlas dedicat unei discipline devine absolut obligatoriu la clasă și acasă, pentru că oferă atât suport grafic actualizat și adaptat noilor cerințe ale curriculumului școlar, cât și conținuturi suplimentare, necesare dezvoltării unei „culturi științifice“ solide.

Art Klett este o editură de carte educațională de referință în România, oferind manuale și auxiliare pentru toate disciplinele școlare, de la clasa 0 până la clasa a XII-a. Proiectul Manuale digitale Art Klett s-a numărat printre primele din România, oferind în prezent structura cu cele mai performante și mai atractive produse de acest tip din mediul școlar. Manualele sunt recomandate de educatori, învățători și profesori de pretutindeni ca cea mai bună soluție pentru educație de înaltă calitate și îndeplinesc criteriile de excelență la nivel european și sunt realizate de autori cu renume și experiență la clasă.


1 comment
  1. Am și eu o întrebare, dacă se poate ? pot înțelege orice vizavi de persoanele și cadrele didactice . dar ce facem cu sclavi elevilor ( cadrele nedidactice) cele care curata , fac treaba murdara din toalete și acele persoane care deservesc o întreaga instituție?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ajutor, am elev cu CES la clasă! Acum ce fac?” Lizetta Mihăilă, coordonator profesori itineranți și de sprijin, răspunde la întrebările profesorilor: „Nu încălcați nicio lege dacă acel copil are un test adaptat, l-a rezolvat corect și primește un Foarte Bine” / Principalul scop e ca acest copil să vină cu plăcere la școală, să plece cu un minim de cunoștințe, dar fericit că a răspuns sau că măcar a zâmbit în ziua respectivă

„De ce trebuie să evaluez mereu adaptat, când el ajunge la Evaluarea Națională și dă aceleași subiecte ca ceilalți”? „Un copil de clasa a VII-a are un nivel de clasa…
Vezi articolul

Directorii de grădinițe cu program normal vor fi degrevați parțial de norma de predare, urmând să mai aibă doar 2-4 ore – proiect de ordin al Ministerului Educației / Toți directorii și directorii adjuncți vor putea folosi orele din norma obligatorie pentru a fi metodiști sau formatori

Directorii grădinițelor cu program normal vor avea degrevare parțială de normă, conform unui proiect de ordin de ministru publicat în dezbatere de Ministerul Educației. Sunt modificate prin acest proiect condițiile…
Vezi articolul

Planificarea pentru „Școala Altfel”: activități captivante și o experiență greu de uitat – profesorii își pot ghida elevii într-o aventură educativă la Muzeul Simțurilor (P)

Profesorii care încep pregătirile pentru programul „Școala Altfel” pot alege o activitate „altfel”, oferind interactivitate lecțiilor non-formale printr-o vizită la Muzeul Simțurilor București. Această destinație este dedicată înțelegerii și explorării…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă adresată ministrului Educației de un grup de profesori din Dolj implicați în Olimpiada de franceză: „Organizarea și desfășurarea probelor olimpiadei au fost impecabile” / Internatul nu este „o ruină, așa cum s-a sugerat în mod tendențios (…) Nu este lux, dar sunt condiții decente”

Mai mulți profesori de limba franceză din Dolj au transmis o scrisoare deschisă în care își exprimă „dezamăgirea profundă provocată de caracterul unidirecționat al imaginii finale a Olimpiadei Naționale de…
Vezi articolul