În privința cercurilor pedagogice, una din teme se referă la „Matematica în viața de zi cu zi. Exemple de probleme de matematică aplicată în viața cotidiană”, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. O altă temă se referă la provocările metodice şi științifice pentru profesorul de matematică la concursul de titularizare/examenul național de definitivare în învățământ.
Este vorba despre agenda cercurilor pedagogice din județul Neamț, an școlar 2024-2025, pentru personalul didactic.
Pentru disciplina „Matematică”, tematica este următoarea, conform documentului inspectoratului școlar:
„1.Matematica în viața de zi cu zi. Exemple de probleme de matematică aplicată în viața cotidiană (gimnaziu/liceu);
2.Demersuri didactice creative pentru formarea unei atitudini pozitive față de învățare la disciplina matematică. Strategii şi metode de predare-învățare-evaluare diferențiate, vizând dezvoltarea gândirii critice la elevi. Exemple de bune practici;
3. Provocări metodice şi științifice pentru profesorul de matematică la concursul de titularizare/examenul național de definitivare în învățământ;”
Forme de organizare: Dezbatere, referate, activități demonstrative, mese rotunde, ateliere de lucru, exemple de bune practici, excursii tematice/de studiu.
La secțiunea de observații este menționat că, în funcţie de tematica activității de cerc, se vor pregăti materiale relevante, cuprinzând:
- „ilustrarea exemplelor de bune practici;
- diseminarea experienţelor profesionale proprii sau înregistrate în şcolile de proveniență;
- modele de proiectări didactice/instrumente de evaluare relevante/ exemple de activități de învățare remediale;
- prezentarea unor studii/proiecte de cercetare realizate individual sau în echipă, cu referire la tematica propusă dezbaterii”.
Documentul Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultat mai jos.
Ce sunt cercurile pedagogice
Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar a fost aprobată prin ordinul nr. 5.561 din 7 octombrie 2011. Iată ce prevede metodologia în privința cercurilor pedagogice:
Articolul 78 – „(1) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel local, zonal sau județean sunt organizate și realizate prin cercurile pedagogice.
(2) Un cerc pedagogic se constituie ca structură distinctă dacă numărul membrilor este de minim 15 cadre didactice.
(3) În funcție de numărul cadrelor didactice și de structura rețelei școlare, cercurile pedagogice se pot constitui pe cicluri de învățământ, antepreșcolar, respectiv preșcolar, primar, gimnazial etc., pe tipuri sau profiluri de unități, respectiv învățământ special, învățământ tehnic și profesional, învățământ de artă și sportiv, palate și cluburi ale copiilor etc., iar în cadrul acestora pe discipline sau grupuri de discipline.
(4) Stabilirea structurii și coordonarea activității cercurilor pedagogice sunt atribuții ale inspectoratelor școlare județene/al Municipiului București. Participarea la activitățile organizate în cadrul cercurilor pedagogice este obligatorie pentru toți membrii acestuia.
(5) Activitatea cercurilor pedagogice se desfășoară în sesiuni, de două-patru ori în cursul unui an școlar.
(6) Activitatea de cerc pedagogic a profesorilor documentariști este organizată de casele corpului didactic în colaborare cu inspectoratele școlare.
(7) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel județean organizate și realizate prin cercurile pedagogice sunt cuprinse în Calendarul activităților metodico-științifice, publicat la începutul fiecărui an școlar de ISJ/ISMB.
(8) Cercurile pedagogice sunt foruri de sinteză, de evaluare a rezultatelor procesului de învățământ și a factorilor care determină eficiența acestuia, de comunicare și valorificare a experiențelor didactice și a concluziilor cercetării pedagogice efectuate de cadrele didactice, de evaluare critică și constructivă a metodelor de predare-învățare, a conținuturilor și modurilor de organizare a procesului educațional, de lansare a unor proiecte educaționale cu impact la nivel local și județean.”
Foto: © ActionGP | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
1 comment
Aha, prin urmare elevul trebuie sa fie convins ca unele cunostinte, considerate fundamentale, il vor ajuta in viata.
Pai, n-ar fi mai simplu ca educatia sa nu mai fie obligatorie?
Din moment ce nu vor sa fie educati, de ce sa se mai piarda timpul cu ei?
S-o faca, in locul scolii, si pe banii parintilor, parintii si diferitele ONG-uri atat de vocale in zona educatiei.
Nu-i asa c-ar fi mai simplu? Nu le este interzis accesul la educatie, dar educatie cu forta, ce rost ar avea?