ChatGPT lansează un „mod de studiu pentru utilizare responsabilă” în mediul academic / Instrumentul oferă ghidare pas cu pas, în loc să livreze eseuri sau răspunsuri complete

617 vizualizări
Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com
Studenții au la dispoziție un „mod de studiu” (Study Mode) în ChatGPT, care oferă ghidare în loc de răspunsuri complete, lansat cu scopul „de a încuraja utilizarea responsabilă a chatbotului în scopuri academice”, în contextul în care au crescut cazurile de utilizare „necorespunzătoare” a instrumentelor de inteligență artificială în universități, anunță platforma.

Funcția poate fi accesată prin butonul „Tools” (instrumente) al ChatGPT, iar utilizatorii primesc ghidaj prin subiecte complexe într-un format asemănător unei lecții academice.

Într-un exemplu oferit de dezvoltatorul ChatGPT, OpenAI, chatbotului i se cere să explice teorema lui Bayes – o formulă matematică – iar el întreabă întâi utilizatorul ce nivel de matematică are și care este scopul său.

Modul de studiu „nu oferă doar soluții fără a ajuta studenții să le înțeleagă”, spun dezvoltatorii. Totuși, studenții vor putea în continuare să sară peste procesul de învățare, dacă aleg să nu folosească acest mod de studiu.

Potrivit OpenAI, peste o treime dintre tinerii americani de vârstă universitară folosesc ChatGPT, iar aproximativ un sfert dintre mesajele trimise chatbotului se referă la învățare, meditații sau teme școlare.

Modul de studiu este lansat într-un moment în care comunitățile academice semnalează problema „utilizării greșite” a inteligenței artificiale în acest mediu și a fost creat în ideea de a încuraja studenții să se implice în subiecte și probleme, în loc să primească un răspuns direct: „Noi cu siguranță nu credem că aceste instrumente ar trebui să fie utilizate greșit, iar acesta este un pas în direcția corectă”, a declarat Jayna Devani, responsabilă pentru educația internațională la OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT din SUA.

Devani a adăugat că pentru a se evita copiatul în mediul academic va fi nevoie de „o conversație la nivelul întregii industrii” despre schimbarea modului de evaluare și stabilirea unor „ghiduri foarte clare privind ceea ce constituie o utilizare responsabilă a AI”.

Modul poate interacționa și cu imagini, iar la dezvoltarea sa OpenAI a declarat că a colaborat cu profesori, oameni de știință și experți în educație, dar a avertizat că pot apărea „comportamente inconsistente și greșeli în conversații”.

Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. deci s a terminat cu invatatul.
    toata lumea copie raspunsul
    niciodată nu vor recunoaște ca au creat instrumentul perfect de distrugere și înlocuire a mintii umane.
    mai e nevoie doar de brațe . sparanghel și capsuni are Germania tot inainte.
    restul o sa fumeze iarba sa le treacă de amar.

  2. nu mai conteaza, copilot e mai bun, faci orice tema cu el. se potriveste perfect la facultate si la scoala in general.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Finanțarea studenților din străinătate a fost cerută Guvernului de Liga Studenților Români din Străinătate, care propune „externalizarea către LSRS” a mai multor servicii. Robert Stredie, LSRS: Sunt bani publici, nu ne atingem de aceste fonduri / Plus: ONG-ul fondat de liberalul Burduja vrea folosirea misiunilor diplomatice pentru atragerea de studenți în ligă

Organizația care a deschis la Guvern discuțiile pe tema finanțării din bani publici a studenților români din străinătate a fost Liga Studenților Români din Străinătate, a declarat pentru Edupedu.ro președintele…
Vezi articolul

Mai multe locuri la licență ar urma să fie alocate Facultății de Teologie Ortodoxă a Universității din București, decât la Istorie, Fizică, Biologie sau Chimie, semnalează profesorul Claudiu Tufiș de la Facultatea de Științe Politice: „Facultățile de teologie nu au ce căuta în universități” / Universitatea: Au fost aprobate doar propunerile inițiale, decizia finală – în mai

Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universității din București ar urma să aibă disponibile pentru anul academic viitor mai multe locuri la buget, la programele de licență, decât facultățile de Jurnalism…
Vezi articolul

Sesizările anonime în universități – blocate explicit prin noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a comisiilor de etică, în absența schimbărilor legislative promise de Guvernul Ciolacu după cazurile de abuzuri sexuale / Noile reguli pentru Comisii au fost publicate în Monitorul-Oficial după 4 luni de consultări

„Sesizările și reclamațiile anonime nu sunt luate în considerare”, prevede noul Regulament-cadru privind organizarea și funcționarea comisiilor de etică universitară, publicat în Monitorul Oficial după circa patru luni în care…
Vezi articolul

Clasamentul internațional QS după domenii de studiu – 2024: Mai puține universități românești prezente, cu mai puține apariții  față de anul trecut / Cluj-Napoca și București – singurele orașe universitare românești reprezentate / Absență pe linie la Educație, Administrație, Drept sau Comunicare

Doar șapte universități românești sunt prezente în ediția din acest an a clasamentului internațional Quacquarelli Symonds după domenii de studiu, publicată miercuri, iar primele două – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca…
Vezi articolul