Cîmpeanu: Am decis prelungirea perioadei de dezbatere publică a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru România Educată

[jp_post_view]
Foto: gov.ro
Ministerul Educației a decis prelungirea perioadei de dezbatere publică a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea programului de implementare a proiectului România Educată, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta susține că hotărârea de guvern nu va mai fi prezentată în ședința viitoare de guvern, așa cum anunțase vineri. Decizia vine după ce peste 150 de organizații au solicitat ca proiectul de act normativ să fie dezbătut în mod real.

”Luând în considerare solicitările venite atât din partea societății civile, cât și din partea unor alți factori implicați în procesul de dezbatere publică, Ministerul Educației a decis prelungirea perioadei de dezbatere publică a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea programului de implementare a proiectului România Educată”, a spus Cîmpeanu.

Prelungirea termenului de dezbatere va fi făcută ”cu cel puțin o săptămână”, a mai spus ministrul în declarația pentru Edupedu.ro.

„Programul de implementare a proiectului România Educată supus dezbaterii publice conține obiective strategice și măsurile aferente. Obiectivele strategice sunt cele rezultate pe parcursul întregii perioade de consultare în cadrul proiectului România Educată, proiect care a făcut obiectul celei mai largi consultări publice, la care au participat și cei care doresc în mod justificat să formuleze acum propuneri asupra acestui proiect de hotărâre de guvern.

În proiectul de Hotărâre de guvern lansat în dezbatere publică, la art. 6, citez din memorie, se menționează că acest program de implementare va putea fi completat cu orice alte măsuri care vor reieși din consultarea publică.

Setul de acțiuni concrete, indicatorii de rezultat, termenele de realizare și responsabilitățile aferente, obiectivele specifice pe niveluri de educație sau zone de intervenție, precum și pentru obiectivele strategice transversale corespondente domeniilor identificate în România Educată va trebui să rezulte tocmai în urma procesului de consultare cu societatea civilă, cu partenerii sociali, reprezentanți ai elevilor, studenților si părinților, mediului socio-economic, organizațiilor nonguvernamentale etc.”, a mai declarat ministrul Educației.

Reacția ministrului vine după ce peste 150 de ONG-uri au cerut public să fie dezbătut în mod real proiectul de hotărâre de guvernul pentru aprobarea Programului de Implementare “România Educată”.

Semnatarii solicitării menționează și contextul intervenției lor: “deși încă în consultare, Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Programului de Implementare a Proiectului România Educată este în proces de avizare la Consiliul Economic și Social, existând, conform declarației publice a ministrului Sorin Câmpeanu, intenția de a fi aprobat marți, 14 septembrie 2021 în ședința de Guvern”. (n. red. Guvernul nu a anunțat încă data ședinței de guvern, iar pentru 14 septembrie nu apare nicio ședință pe site-ul oficial)

În opinia organizațiilor semnatare ale solicitării de dezbatere publică ce a fost expediată Ministerului Educației luni, 13 septembrie 2021, Proiectul ”România Educată” conține o enumerare de obiective și măsuri strategice prea generale, fără indicatori de rezultat clar definiți și fără definirea responsabililor preciși pentru fiecare măsură în parte, ceea ce conduce la o listă de măsuri de tip ”listă de dorințe”, cu grad de operaționalizare scăzut. 

De asemenea, documentul supus consultării publice nu conține informații privind calendarul de implementare și bugetul necesar, aceste detalii fiind oportun a fi făcute publice.

Reamintim că adoptarea în Guvern a acestui act normativ era programată pentru 10 septembrie, iar proiectul de HG fusese pus în consultare, formal, pe 9 septembrie. Ministerul Educației nu a solicitat din timp avizul CES, Consiliul Economic și Social, pentru acest act, iar asta a împiedicat adoptarea, după cum a spus ministrul Cîmpeanu.

Proiectul de HG poate fi descărcat de aici:


1 comment
  1. Se vorbește mult și prost. Multe cuvinte fără a transmite ceva concret. Cam asta este România lor educată. Luni la unul din copiii mei a venit în clasă un coleg nou de la altă școală. Toată ziua de ieri acest copil a ținut morțiș să le spună prof de la clasă că la fosta lui școală profesorii le spuneau subiectele de la lucrări și că i se pare normal ca și actualii lui prof. să facă la fel. Asta înseamnă România Educată????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii vor transmite gândurile lor în mod anonim profesorilor pentru fiecare semestru, conform fișei de feedback aprobată prin ordin de ministru de Ligia Deca în Statutul Elevului 2024, deși semestrele au fost desființate de doi ani / Prevederea din statut menționează feedbackul anual

Fișa de feedback din Statutul Elevului 2024 este luată copy-paste după precedenta, aprobată în iunie 2021 de ministrul de atunci Sorin Cîmpeanu. Cea actuală, aprobată prin ordinul de ministru 5.077/2024,…
Vezi articolul

Suspendarea interviurilor pentru vizele studenților străini în SUA, cerută ambasadelor din întreaga lume de administrația Trump – surse Politico și Bloomberg. SUA vor să le verifice postările de pe rețelele sociale

Administrația Trump ia în considerare impunerea obligativității de verificare a conturilor de pe rețelele sociale pentru toți studenții străini care aplică pentru studii în Statele Unite, potrivit unui document intern…
Vezi articolul

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul legii învățământului și Proiectul România educată, despre care spune că „îi lipsește viziunea”. În privința admiterii la liceu, directorii susțin că „trebuie evitată specializarea timpurie, iar axarea pe cultura generală trebuie prelungită pană în clasa a X-a”, dar cer o probă multidisciplinară într-a VIII-a, în plus față de examenul clasic propus de minister

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul România educată într-o poziție privitoare la proiectul legii învățământului preuniversitar, publicată pe 11 august pe site-ul organizației. Colegiile centenare sunt cele care, potrivit ministrului, ar…
Vezi articolul

Scriitoarea Adina Popescu: Întâlniri între scriitori contemporani și copii, la școală, ar fi bine să existe în programe care să plece de la Ministerul Educației, cu onorarii pentru scriitori. În mediul rural ar putea schimba destine

Impactul întâlnirii tinerilor la școală și cu alți oameni în afară de profesorii de la cursuri este unul care le poate deschide un orizont către lectură și către a fi…
Vezi articolul