Cîmpeanu: „Devine o problemă nu de importanță națională, ci de securitate națională modul în care vom reuși să gestionăm sistemul educației”

[jp_post_view]
Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu
Gestionarea sistemului de educație în timpul pandemiei „devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională”, a declarat marți ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la o conferință care a avut loc la Ploiești. El a adăugat că, în România, rata de părăsire timpurie a școlii se situează între 5% în urban şi 25% în rural.

„Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi ştim cu toţii, şi de la un elev la altul în funcţie de nivelul lui de pregătire, de acces la informaţie, la tehnologie şi foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le ştim cu toţii. (…) Devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională modul în care vom reuşi să gestionăm sistemul educaţiei”, a spus ministrul, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, transmite Agerpres.

Cîmpeanu a adăugat că România se situează în continuare pe ultimele locuri din Europa în ceea ce privește rata de părăsire timpurie a şcolii.

„Rata de părăsire timpurile a şcolii ne situează pe ultimele locuri din Europa şi mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puţin, anume diferenţele foarte mari dintre urban şi rural. Dacă în ţările membre OECD media este între 10 şi 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (…) în România suntem între 5% în urban şi 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează. Aceste lucruri (…) au fost acutizate. După ce că aveam diferenţe mari, pandemia a accentuat şi mai mult aceste diferenţe. E momentul să ne trezim cumva, că dacă nu ne trezim pandemia ar putea să însemne ceea ce nu ne dorim niciunul dintre noi: o lovitură de graţie dată unui sistem de educaţie şi aşa suferind”, a spus ministrul.

Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu

Citește și:
VIDEO “Cadrele didactice care nu sunt vaccinate vor preda online” – o “ipoteză” pentru reluarea școlii, anunțată de ministrul Educației / “E o presiune din ce în ce mai mare din partea părinților”
Ministrul Cîmpeanu: Soluția pentru testare este să vedem cum folosesc alte state în școli testele neinvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit, de către stat, pentru elevi
Cîmpeanu: Eu personal nu am înțeles niciodată trecerea la semestre / Revenirea la anul școlar cu trei trimestre va fi lansată în dezbatere publică cel târziu la toamnă

2 comments
  1. Și ca să ținem doliu pentru rata de abandon școlar, domnul ministru a hotărât ca elevii nu merita nici măcar scoala online în perioada 12-29 aprilie.
    Asa ca elevii băgați în vacanta forțată și profesorii în concediu forțat, au timp sa tina doliu pentru învățământul romanesc..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Punctajele profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari, pentru gradația de merit 2025, au fost publicate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București / Model de cerere pentru contestație

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat documentul cu punctajele profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari pentru gradația de merit 2025. Acestea sunt punctajele inițiale, iar cadrele didactice nemulțumite pot depune…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”: Școlile trebuie să fie absolut sigure pentru elevi, cadre didactice și restul personalului din învățământ / Rezultatele reformelor sunt convins că se vor vedea când generațiile ajung în fața noilor examene naționale

Președintele Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, luni, la ora 9. Edupedu.ro a transmis LIVE TEXT declarațiile șefului de stat, de la ultima deschidere a anului…
Vezi articolul

Impactul burselor asupra participării elevilor la ore în ultimii doi ani – studiu de percepție al Institutului de Științe ale Educației: Peste 65% consideră că bursa le-a crescut performanța școlară / Cel mai mare impact la oraș a fost asupra motivației școlare, iar în rural asupra abandonului

Peste 65% dintre elevii și părinții participanți la un studiu de percepție al Institutului de Științe ale Educației, publicat de Ministerul Educației consideră că acordarea burselor în ultimii doi ani școlari…
Vezi articolul