Cîmpeanu: „Devine o problemă nu de importanță națională, ci de securitate națională modul în care vom reuși să gestionăm sistemul educației”

4.811 vizualizări
Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu
Gestionarea sistemului de educație în timpul pandemiei „devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională”, a declarat marți ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la o conferință care a avut loc la Ploiești. El a adăugat că, în România, rata de părăsire timpurie a școlii se situează între 5% în urban şi 25% în rural.

„Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi ştim cu toţii, şi de la un elev la altul în funcţie de nivelul lui de pregătire, de acces la informaţie, la tehnologie şi foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le ştim cu toţii. (…) Devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională modul în care vom reuşi să gestionăm sistemul educaţiei”, a spus ministrul, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, transmite Agerpres.

Cîmpeanu a adăugat că România se situează în continuare pe ultimele locuri din Europa în ceea ce privește rata de părăsire timpurie a şcolii.

„Rata de părăsire timpurile a şcolii ne situează pe ultimele locuri din Europa şi mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puţin, anume diferenţele foarte mari dintre urban şi rural. Dacă în ţările membre OECD media este între 10 şi 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (…) în România suntem între 5% în urban şi 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează. Aceste lucruri (…) au fost acutizate. După ce că aveam diferenţe mari, pandemia a accentuat şi mai mult aceste diferenţe. E momentul să ne trezim cumva, că dacă nu ne trezim pandemia ar putea să însemne ceea ce nu ne dorim niciunul dintre noi: o lovitură de graţie dată unui sistem de educaţie şi aşa suferind”, a spus ministrul.

Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu

Citește și:
VIDEO “Cadrele didactice care nu sunt vaccinate vor preda online” – o “ipoteză” pentru reluarea școlii, anunțată de ministrul Educației / “E o presiune din ce în ce mai mare din partea părinților”
Ministrul Cîmpeanu: Soluția pentru testare este să vedem cum folosesc alte state în școli testele neinvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit, de către stat, pentru elevi
Cîmpeanu: Eu personal nu am înțeles niciodată trecerea la semestre / Revenirea la anul școlar cu trei trimestre va fi lansată în dezbatere publică cel târziu la toamnă

2 comments
  1. Și ca să ținem doliu pentru rata de abandon școlar, domnul ministru a hotărât ca elevii nu merita nici măcar scoala online în perioada 12-29 aprilie.
    Asa ca elevii băgați în vacanta forțată și profesorii în concediu forțat, au timp sa tina doliu pentru învățământul romanesc..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Romano-catolicii și reformații, majoritatea din Transilvania, sărbătoresc la acest sfârșit de săptămână Paștele. Câți sunt, ce obiceiuri speciale au și de ce greco-catolicii se sincronizează cu ortodocșii

Mai mult de un milion și jumătate de catolici și reformați, sărbătoresc, la acest sfârșit de săptămână, Paștele. Majoritatea acestora sunt în Transilvania, zona din România unde se întâlnesc toate…
Vezi articolul

DOCUMENTE A fost prelungit termenul până la care universitățile pot depune cereri pentru înființarea de consorții regionale de învățământ dual de câte 21 de milioane de euro fiecare. Ghidul final al solicitantului, publicat de Ministerul Educației

A fost modificată data până la care instituțiile de învățământ superior pot depune cererile online pentru înființarea de consorții duale regionale cu bani din Planul Național de Redresare și Rezistență…
Vezi articolul

Asociaţia Elevilor din Constanţa, în cazul elevului care a murit după ce un zid al internatului s-a prăbușit peste el: Acestea sunt rezultatele proiectului „România Educată”. Acest proiect ne-a dovedit doar că ia vieţi, că lasă copiii pe drumuri, fără scoală şi fără masa caldă ce li s-a promis

Asociaţia Elevilor din Constanţa acuză Ministerul Educaţiei şi administraţia locală pentru tragedia petrecută la căminul Liceului „Tamasi Aron”, potrivit unui comunicat de presă. „Acestea sunt rezultatele proiectului ‘România Educată’. Acest…
Vezi articolul