Cîmpeanu preia aproape copy-paste, dar deturnat, o declarație a lui Pricopie, în scandalul legilor România Educată: Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese / Rectorul SNSPA, cu o zi înainte: Acest proiect este mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese

[jp_post_view]
Sorin Cîmpeanu și Remus Pricopie – colaj / Foto: INQUAM Photos
Preluare aproape totală a unei declarații de către ministrul Sorin Cîmpeanu de la rectorul Remus Pricopie, unul dintre cei mai vocali critici ai proiectelor legii educației construite pe baza România educată. Ministrul Educației folosește sensul deturnat al mesajului lansat de Pricopie și susține ipoteza că „grupuri de interese care promovează teme false” ar vrea să confiște proiectul prezidențial România educată, preluând însă aproape copy-paste formularea rectorului SNSPA Remus Pricopie. Copierea și deturnarea mesajului vin după ce duminică, în primul discurs pe tema legilor educației făcute și susținute de ministrul Cîmpeanu, președintele Klaus Iohannis l-a vizat indirect pe acesta din urmă, fără să-i menționeze explicit numele, spunând că proiectele de legi sunt „doar un pachet legislativ” care nu are „susținere publică largă” și în ele nu se regăsește spiritul România educată.

De remarcat că ministrul Sorin Cîmpeanu a preluat mesajul lui Remus Pricopie care îl acuza chiar pe ministru că ar fi construit „un grup ilegitim de interese” care a „confiscat” România educată, deturnându-i sensul și ajungând să-l acuze voalat, cu aceleași cuvinte, chiar și pe rectorul SNSPA că ar fi confiscat același proiect prezidențial România educată.

Ce spunea rectorul Remus Pricopie pentru Edupedu.ro duminică, 31 iulie 2022: „Acest proiect este (…) mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese” (sursa și detalii). Ce a afirmat o zi mai târziu, pe 1 august 2022, ministrul Sorin Cîmpeanu: „Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese care promovează teme false (…)”.

Mesajul ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, publicat preluat aproape copy-paste din declarația lui Remus Pricopie:

„Subliniem faptul că numai printr-o implicare activă și constructivă, indiferent de rolul pe care-l avem și de poziția deținută, noi, toți cei interesați de soarta educației, a copiilor noștri și a viitorului nostru ca societate, trebuie să susținem #România Educată. Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese care promovează teme false și care nu au legătură cu interesul legitim al studenților și universităților românești”.

Sursa foto: Mesajul publicat pe 1 august 2022 de către ministrul Educației pe pagina oficială de Facebook
Declarația acordată de Remus Pricopie duminică, 31 iulie 2022, pentru Edupedu.ro și preluată apoi de ministrul Educației:
Declarația acordată Edupedu.ro de către rectorul Remus Pricopie, pe 31 iulie 2022 / Foto: Edupedu.ro

De remarcat că și rectorul Universității din București, Marian Preda, a acuzat luni că proiectele de legi ale Educației lansate în dezbatere pe 13 iulie 2022 de ministrul Sorin Cîmpeanu sunt elaborate „din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației sau ai altor științe sociale”. Detalii aici

Citește și:
EXCLUSIV Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Proiectul România Educată este unul serios și mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese
Ministrul Sorin Câmpeanu: Proiectul România Educată este mult prea important pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese
VIDEO Klaus Iohannis: Legile și normele de aplicare pentru implementarea proiectului România educată trebuie să reflecte nu doar litera, ci și spiritul său incluziv, în care valorile fundamentale în construcția și practicile sistemului de educație sunt respectate
Atac dur la adresa proiectelor legii Educației. Marian Preda, rectorul Universității din București: Sunt făcute din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației


1 comment
  1. oh nu! o propozitie care are un continut general este identica cu o alta propozitie care are un continut la fel de general.

    gen „Coruptia ucide”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cursurile online, care vor avea un loc central în noul an universitar, au fost percepute de majoritatea studenților drept mai rele sau mult mai rele decât cele față în față, în primăvară: prea multe proiecte și teme, prea puțină comunicare – studiu

Universitățile își deschid, acum, porțile pentru un nou an universitar în care o bună parte dintre activități se vor desfășura online. Instituțiile de învățământ superior au acumulat, deja, experiență prin…
Vezi articolul

Politicul pune presiune pe libertatea academică din România, atrage atenția un raport realizat pentru Parlamentul European, ce dă drept exemplu problema mandatelor rectorilor, cea a protejării plagiatorilor și subfinanțarea cercetării

Libertatea academică din România este relativ solidă, dar rămâne sub spectrul intervențiilor politice, reiese dintr-un raport realizat pe această temă la nivel UE, la solicitarea Parlamentului European. Documentul oferă o…
Vezi articolul

Cum influențează educația părerile românilor despre epidemia Covid-19, vaccinare și starea de urgență – Concluziile ultimului studiu IRES, care spune că 4 din 5 români ar renunța la libertăți în schimbul siguranței, iar 1 din 3 nu s-ar vaccina

Patru din cinci români spun că ar renunța la drepturi și libertăți pentru a rămâne în siguranță într-o criză precum cea cauzată de Covid-19. O treime spun că nu s-ar…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul