Clasamentul universităților românești în funcție de predare, cercetare, venituri din industrie – potrivit rankingului universităților din țările emergente THE 2020, dominat de China și Rusia

[jp_post_view]
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este instituția de învățământ superior din România cu cea mai înaltă poziție în clasamentul pe 2020 al universităților din țările cu economie emergentă și singura aflată în jumătatea superioară a acestuia. Clasamentul Times Higher Education a fost dat publicității săptămâna aceasta. Următoarele cel mai bine clasate universități românesti sunt ASE București, A.I. Cuza – Iași și Universitatea din București. Ordinea instituțiilor românești diferă, însă, în funcție de indicatori. Vezi cum se poziționează ele, după principalii parametri luați în considerare în evaluarea THE 2020.

Clasamentul „Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020” ia în calcul doar instituții de învățământ superior din țările cu economii emergente. În total, sunt listate 533 de universități din 4 de țări și regiuni. Sunt luați în considerare aceiași indicatori de performanță folosiți în clasamentul mondial al universităților, publicat de Times Higher Education – inclusiv activitatea de predare, cercetarea, activitățile internaționale, transferul de cunoștințe către mediul economic.

  • Topul este dominat de China (81 de universități, inclusiv primele 4), Rusia, Taiwan și Africa de Sud. Din punct de vedere al numărului de instituții listate, India este a doua țară după China (56 de instituții), urmată de Brazilia cu 46.

Din România, Universitatea Babeș-Bolyai este singura clasată în jumătatea superioară a clasamentului, figurând pe locurile 201-250.

Următoarea clasată, Academia de Studii Economice București, ocupă un loc în intervalul 251-300.

În intervalul 401-500 apar Universitatea A.I. Cuza, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara.

În segmentul 501+ apare Universitatea Politehnică din Timișoara.

După principalii indicatori:
  • activități de predare: Pe primul loc e Universitatea din București, urmată de Universitatea de Vest – Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa
  • cercetare: pe primul loc este Universitatea Babeș-Bolyai, urmată de Universitatea A.I. Cuza și Universitatea din București
  • perspectivă internațională: Universitatea Babeș-Bolyai, urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa și de Universitatea A.I. Cuza
  • venituri din industrie: Universitatea din București, urmată de Universitatea Politehnică Timișoara și Universitatea de Vest Timișoara
  • citări: ASE București, urmată de UBB Cluj-Napoca și Universitatea Politehnică din Timișoara
Top 10 universități din țările cu economie emergentă (Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020):

Vezi aici integral Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020
Poziția universităților din România, în clasamentul general al țărilor emergente THE 2020:

 

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul cărților pe care le au acasă elevii a scăzut în ultimul deceniu, iar dicționarele înregistrează cea mai puternică scădere / Crește, în schimb, disponibilitatea literaturii clasice, dar creșterea e doar simbolică în România / Crește și accesul la software educațional, dar cu rezultate departe de potențial – analiză internațională PISA

Elevii cu vârste de 15 ani au mai puține cărți în format fizic, dar accesul la literatură clasică, acasă, este în creștere, potrivit unei noi analize comparative a Organizației pentru…
Vezi articolul

Guvernul promite mai mulți bani, dar impact bugetar zero pentru măsuri de sprijin ca universitățile să atragă studenți străini, al căror număr ar trebui să crească cu 35% până în 2030  – Strategia privind internaționalizarea învățământului superior adoptată de executiv

Ministerul Educației urmează să aloce bani suplimentari, inclusiv din fonduri europene, pentru atragerea mai multor studenți străini în universitățile din România și și-a propus o țintă de creștere a numărului…
Vezi articolul

Corectarea digitalizată a lucrărilor de la examenele naționale din Franța. Profesorii corectează pe calculatoare personale și nu sunt toți formați pentru acest tip de corectare nici în 2022 după 6 ani de folosire / Ce fac cadrele didactice în aplicația specială de evaluare – VIDEO

Corectarea digitalizată a lucrărilor de la examenele naționale este o realitate în alte state europene, așa cum se desfășoară efectiv sesiunile de Bacalaureat din Franța. Pentru a analiza un proces…
Vezi articolul