„Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin”, a declarat Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București, în emisiunea Educație la putere din 6 mai.
„În clasa a VIII-a copiii se canalizează strict pe română și matematică. Dispare acea transdisciplinaritate despre care se vorbea în legea educației și pe care o așteptăm cu toții”, a susținut Claudia Puzdrea.
Despre subiectele de la Evaluarea Națională, profesoara Claudia Puzdrea a declarat ca „nu sunt foarte în acord cu profilul absolventului de clasa a VIII-a și nu prea oferă posibilitatea exprimării creativ. Nu poți să dovedești prin subiectele care se dau gândirea critică. De ce spun asta? Copiii care au posibilitatea de a crea foarte mult, o compunere, au un spațiu limitat”.
Declarațiile profesoarei Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București
„Dacă vorbim de rezultatele la simularea examenului de Evaluare Națională de clasa a VIII-a de anul acesta cred că au fost ceva mai mici decât anul trecut. Se constată o scădere a interesului elevilor pentru științele exacte, pentru matematică mai exact.
Pe de altă parte, cred că și subiectele nu sunt foarte în acord cu profilul absolventului de clasa a VIII-a. Dacă ne uităm la modul în care ele sunt formulate, par din ce în ce mai ușoare pentru noi, cei care am urmat școala înainte de 89. Sunt pe un alt tipic.
Părerea mea este că nu prea oferă posibilitatea exprimării creativ. Nu poți să dovedești prin subiectele care se dau gândirea critică. De ce spun asta? Copiii care au posibilitatea de a crea foarte mult, o compunere, au un spațiu limitat. Noi avem o problemă în momentul în care le punem foaia în față și le atragem atenția să nu ieșiți cumva din spațiu. Este o limitare. Copilul are voie, într-adevăr, cere foi suplimentare. Slavă domnului că s-a scos limita de maxim, <<atâtea cuvinte>>, au rămas doar <<minim atâtea>>. Măcar aici i-am susținut. Cred că felul în care sunt concepute subiectele acum nu sunt chiar în sprijinul copiilor.
În clasa a VIII-a copiii se canalizează strict pe română și matematică. Dispare acea transdisciplinaritate despre care se vorbea în legea educației și pe care o așteptăm cu toții. Eu, fiind profesor de chimie, sufăr foarte mult, încerc să motivez copiii la clasă prin tot felul de metode. Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin.”
14 comments
De ce profesorii corectează lucrările de la simulări în timpul orelor de curs?
Din punctul meu de vedere, poate greșesc, așa că îmi cer scuze anticipat, materiile obligatorii ar fi: limba și literatura română, gramatică, istorie, geografie și matematică…aici este mai mult de discutat, de când am terminat liceul, de acum 40 de ani, nu m-am lovit de derivate, ecuații exponențiale, logaritmi, etc. doar de înmulțire, împărțire, adunare, scădere și regula de trei simplă; cine vrea matematică, să o „mănânce”, la fel că și celelalte materii: fizică, chimie, etc. Ar trebui insistat pe educație financiară și chiar începând din clasa 0, să se introducă caligrafia. Ar mai fi multe de discutat pe tema asta.
Cu acest mod de abordare s-a ajuns in situatia in care ne temem de vaccinuri, luăm de bune orice elucubrații debitate de obscurantisti si conspirationisti. Si iată-ne in situatia de a explica inutil mintilor inguste ca pamantul nu e plat, ca Hitler a fost rau, Ceausescu de asemenea si ca vaccinul nu contine cipuri.
După ce o sa cititi Bilderberg, Transumanismul, În culisele unei presedentii, Proiecte globale 2050 de Daniel Estulin, sau Cristina Martin, despre vaccinurile actuale scrise de doctori precum Crista Todea Gross, Pavel Chirila, dr Răzvan Constantinescu,și încă mulți medici , chiar și din afara, și din Israel, nu îmi bat capul acum sa ma ridic și sa ma uit în biblioteca, e posibil sa va schimbați părerile ca oricum daca as adaugăși sfinți creștini care au prezis vremurile actuale cu toate pericolele de rigoare, probabil ați scuipa invective abjecte, asa cum fac toți ne
credincioșii și jignitor cu aere de academicieni, care nu știu nici de ce sunt ortodocși și ce înseamnă!
Dacă un elev termina gimnaziul iar la o materie,sau mai multe ,este afon, acei profesori care nu pot sa imprime ceva în creierul elevului, oare merita sa primească salariu? Orice activitate trebuie sa producă ceva ,altfel nu meriți nici un ban .Nu angajezi zugravul ,și el nu vopsește nimic dar vrea sa fie plătit.
Ioan, diferența majoră este că tu îți dorești ca zugravul să-ți zugrăvească… tu l-ai chemat și ca urmare ești foarte motivat să se ocupe de problema ta. Pe când în varianta învățământului, cred că… jumătate din elevii de azi (și sunt indulgent când dau această cifră) nu își doresc să învețe; vin la școală din cu totul alte motive: forțați de părinți… sau să mai împuște o bursă, să se distreze și să facă bășcălie… sau din alte cauze care nu au nicio legătură cu învățătura. Fiindcă, apropo, învățământul este obligatoriu până în clasa XII a … cea mai mare prostie. Știți vorba aceea… dragoste cu de-a sila nu merge, oricât te-ai screme.
Un mesaj educațional trebuie emis, dar și receptat. Profesorii, elevii și părinții trebuie să susțină educația elevului, parte integrantă în proces. Aruncând vină doar pe profesori……. învățământul de azi. Profesorii nu au întotdeauna dreptate, dar nu sunt întotdeauna de vină.
Copiii de azi, refuza prezenta oferta educationala. O fac din instinct, nu este adecvata societatii actuale. Invatamantul de azi, nu este diferit de cel de dinainte de 1989, diferenta sunt copiii de atunci si copiii de acum. Ei inteleg astazi, instinctiv, ca educatia este ceea ce lipseste din oferta scolara. Creativitatea si gandire critica nu trebuie sa fie doar apanajul autodidactilor, a celor ce au din familie o inclinatie in aceasta directie, ele pot fi predate la scoala, pot fi cuprinse in programul de invatamant, pot fi prezente in sistemul pedagogic, pentru ca toti copiii sa beneficieze de o viata mai putin searbada. Pana atunci, ramanem cu ceea ce ofera profesorii de azi, matematica si limba romana.
aveți perfecta dreptate.ar trebui că cei care dau la real să aibă întrebări din toate disciplele de profil real.mate.chimie,fizica,și atunci ar învăța baza macar!!
Din păcate sunt din ce în ce mai putini cei care învață, chiar la romana și matematică.
Este foarte adevărat! Totul se axează pe română și matematică, ca materii pentru Evaluarea Națională , de restul nu se interesează nimeni. Cum să faci performanță la celelalte discipline dacă, unii părinți sfătuiesc copiii să se pregătească doar la matematică si română? Meditații se fac doar la matematică si română, pe bani grei, si la limbile străine, restul profesorilor se confruntă cu indiferența elevilor, părinților și a ministerului.
Aveți dreptate! S-au dus vremurile când elevii făceau ceva din pasiune. Acum se capacitează doar pe interesul de momentm
aveți perfecta dreptate. copiii nu mai pot fi capacități decât în foarte mică măsură pt. celelalte discipline. și asta, încă din clasa a 7 a. degeaba se propun opționale interesante la alte discipline, în proporție de 80% se aleg iar matematică și romana. aproape aceleași probleme și la liceu la cls. 11, 12.
Un examen de cultură generală care să cuprindă cunoștințe din toate disciplinele! Și noi, profesorii de română și matematică, ne simțim copleșiți de responsabilitate, mai ales când doar spre noi se arată cu degetul în caz de eșec! Ceilalți profesori sunt foarte relaxați….