Colegiile centenare, eliminate din textul Planului Național de Redresare lansat în dezbatere. Cei 1 milion de elevi care „nu au avut acces la educație” după închiderea școlilor, din draftul PNRR, s-au transformat în „copii care au nevoie de dispozitive pentru educația online”

[jp_post_view]
Foto: Rares Bogdan/Facebook.com
Forma finală, lansată joi seara în dezbatere publică, a Planului Național de Redresare și Reziliență nu mai conține nicio referire la colegiile centenare, așa cum conținea draftul documentului despre care a scris în exclusivitate Edupedu.ro. Sintagma a fost eliminată din textul documentului prezentat în draft, fiind păstrată finanțarea de 500 de milioane de euro pentru „60 centre de educație bazate pe inovație, creativitate și specializare inteligentă.”

Au rămas în document detaliile tehnice – faptul că banii alocați sunt 500 milioane de euro, că alocarea merge spre „60 de centre” care au 30.000 de elevi.

În loc de „investiții în colegii naționale de educație centenare”, în documentul final apare „investiții în unități de învățământ preuniversitar de stat pentru acces la educația bazată pe inovație, creativitate și specializare inteligentă”.

Investițiile vizate în aceste „centre”, tot 60 la număr și tot cu 30.000 de elevi, care înlocuiesc „colegiile centenare” sunt aceleași – mărirea claselor, utilarea lor, consolidare anti-seismică a clădirilor și izolare termică.

Chiar dacă sintagma „colegii centenare” a fost eliminată din documentul aflat acum în dezbatere, intenția de alocare a majorității banilor pentru educație din PNRR, adică 500 de milioane de euro din 1,05 miliarde, totalul sumei prevăzute, rămâne. Cel puțin asta a scris pe Facebook vicepremierul Raluca Turcan, care arată că banii vor fi investiți în „colegii naționale de educație bazată pe inovație”.

O altă modificare adusă de documentul PNRR lansat oficial, față de cel obținut în stadiu de draft de Edupedu.ro în urmă cu 10 zile, este în capitolul Digitalizare. Dacă în documentul de lucru scria: „ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.”, în planul lansat în dezbatere formularea este următoarea:

„Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid-19, unitățile de învățământ au aplicat recomandările privind evitarea răspândirii Covid-19 și protejarea elevilor și cadrelor didactice. În acest context, aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, au nevoie de echipamente/dispozitive electronice pentru educația în mediul online„.

Comparație între varianta inițială, draft, a PNRR (stânga) și varianta pusă în dezbatere (dreapta)

O altă noutate este faptul că nu mai există expresia „școlile au fost închise”, ci „unitățile de învățământ au aplicat recomandările”. Dacă în prima formă a documentului exista mențiunea că ar fi fost achiziționate echipamente pentru 400.000 de elevi și studenți, în varianta lansată joi seară apare doar lotul de 250.000 de tablete cumpărate din banii de la buget.

Reamintim că lista colegiilor centenare poate fi găsită aici, iar o parte dintre membri Cabiletului Orban, precum și Președintele Iohannis, sunt absolvenți ai acestor școli:
  • Klaus Iohannis – Colegiul Național “Samuel von Brukenthal”, Sibiu 
  • Ludovic Orban – Colegiul Național Andrei Șaguna, Brașov
  • Raluca Turcan – Colegiul A.T. Laurian, Botoșani
  • Bogdan Aurescu – Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, București
  • Cătălin Predoiu – Colegiul Național ”Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Buzău
  • Ionel Nicolae Ciucă – Colegiul Național Militar Tudor Vladimirescu, Craiova
  • Ion Ștefan – Colegiul Național Unirea, Focșani
  • Monica Cristina Anisie – Colegiul Național “Gheorghe Şincai”, Bucureşti
  • Ionuț Stroe – Colegiul Naţional Carol I, Craiova

Foto: gov.ro

Citește și:
EXCLUSIV Guvernul Orban vrea să aloce colegiilor centenare majoritatea fondurilor pentru Educație din Planul Național de Relansare și Reziliență, deși spune că “nu se constată nicio îmbunătățire a rezultatelor școlare, în special în rândul copiilor din zonele rurale și din zonele defavorizate economic”
Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul de Redresare pe Educație: E o decizie criminală / Cei care sabotează resursele naționale ar trebui să intre în pușcărie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala politizată: Elevul fantomă din Gorj – cazul care scoate la lumină cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore, cu implicarea factorului politic și a inspectoratului școlar

Acuzații de abuzuri fizice și hărțuire sexuală de minore, existența unor cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore. Sunt doar câteva…
Vezi articolul

Cristian Hatu, CEAE: La Matematică, mulți elevi memorează formule, memorează definiții, memorează reguli de calcul, după aceea le reproduc, este ca un ceai amar. Ei spun că „e examen de Evaluare Națională, învăț probleme tip, cum să le rezolv și să trec de hopul ăsta”, dar problema este în ce măsură ei își dezvoltă competențe relevante pe acest mod de predare – învățare

Presiunea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a și învățarea mecanică ce decurge din aceasta pentru majoritatea elevilor, a fost una dintre temele atinse într-un interviu acordat Radio România Iași…
Vezi articolul

Radu Vancu, despre creșterea salarială obținută de profesori: E o victorie extraordinară! Sunteți o forță pe care politicul nu-și va mai permite să o ignore / Ați pus presiune și ați câștigat împotriva unor politicieni mega-mincinoși, care seara retrăgeau ceea ce afirmaseră dimineața

„Dragi profesori, liderii sindicali au comis o greșeală când au anunțat suspendarea grevei înainte de publicarea ordonanței în Monitorul Oficial. Poate că a fost o greșeală neintenționată, poate că a…
Vezi articolul

INTERVIU Mircea Miclea critică dur intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării

Mircea Miclea critică dur decizia miniștrilor Educației și Sănătății de a închide din nou școlile și grădinițele cu sub 60% dintre angajați vaccinați, în localitățile unde rata de infectare cu…
Vezi articolul