Comisia care va asista liceele care vor implementa un plan-cadru pilot diferit de planurile adoptate în iunie a fost numită: coordonator este Radu Szekely, consilier al ministrului David / Cercetătorul Dacian Dolean, directoarea Ionela Neagoe, membri ai comisiilor care s-au ocupat și de planurile-cadru – printre membri

[jp_post_view]
Foto: People photo created by pressfoto – www.freepik.com
Radu Szekely, consilier onorific al ministrului Daniel David, susținut în trecut, pentru poziții în minister, de PSD, PNL și USR, este coordonatorul noii Comisii Naționale de Coordonare a Programului de pilotare sistemică a planurilor-cadru pentru liceu, a cărei componență a fost anunțată, miercuri, de Ministerul Educației și Cercetării. Din această comisie, care are drept scop să îndrume și să ofere asistență tehnică pentru liceele care vor implementa un plan-cadru diferit de cele adoptate pentru învățământul liceal în iunie a.c., mai fac parte directori de licee, cercetători, reprezentanți ai unor structuri ministeriale, dar și ai mediului preuniversitar și universitar.

Înființarea acestei Comisiii este prevăzută într-un ordin din 1 iulie a.c., referitor la înființarea Programului național pentru pilotarea sistemică de planuri-cadru la nivel de liceu, ce propune un plan-cadru ce poate fi adoptat și adaptat pentru pilotare în orice liceu de stat, particular sau confesional. 

Comisia anunțată acum trebuie să acorde „îndrumare și asistență tehnică și de specialitate unităților de învățământ care vor implementa un plan-cadru pilot diferit de varianta reglementată” prin Ordinul privind planurile cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi

  • Ordinul nu este datat în versiunea publicată miercuri de MEC și din care lipsesc informații/în care există erori (sunt menționați doar 14 membri, dar lista este de 15 poziții).

Documentul precizează că activitatea comisiei este neremunerată.

Coordonatorul Comisiei este Radu Szekely, consilier onorific al ministrului Daniel David din primăvara acestui an. Edupedu.ro a semnalat, în momentul numirii, că acesta a fost șef de cabinet al Ecaterinei Andronescu (PSD), consilier al lui Sorin Cîmpeanu (PNL) și secretar de stat din partea USR.

Printre membri se numără cercetătorul Dacian Dolean, directoarea CN Gheorghe Lazăr din București, Ionela Neagoe, reprezentanți ai diverselor structuri din MEC, ai unor universități, ai unor licee tehnologice. Fac parte din comisie și persoane care figurau pe listele comisiilor pentru planurile-cadru pentru liceu, prezentate de Edupedu.ro în primăvara acestui an (Mirela Ștețco – prezentată atunci ca reprezentantă Teach for Romania, Constantin Lomaca – prezentat atunci ca reprezentant al Franconian International School).

Membrii titlulari ai comisiei, potrivit ordinului publicat miercuri, 23 iulie:

1. Radu Szekely – Coordonator

2. Mihaela Tania Irimia – Direcția Generală Echitate și Performanță în Învățământul Preuniversitar

3. Gabriel Vrînceanu – CNCE

4. Nu este menționată nicio persoană

5. Ionela Neagoe – Colegiul Național Gheorghe Lazăr București

6. Nicolae Obrejan – inginer SCUP Pucioasa, coordonator stagii practică, Liceul Tehnologic Pucioasa

7. Cătălin Glava – conferențiar, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, consilier onorific al ministrului educației

8. Marian Ilie – conferențiar, Universitatea de Vest din Timișoara

9. Andrea Szilagy – cadru didactic asociat, Universitatea Politehnica București

10. Magda Balica – Senior Education Policy Research Manager at International Baccalaureate Organisation 

11. Dacian Dolean – specialist în educație, Consilier onorific al ministrului educației

12. Mirela Stetco – specialist învățământ preuniversitar

13. Constantin Lomaca – specialist învățământ preuniversitar

14 .Marian Stas – specialist leadership și management de process

15. Mihailyfalvi Katalin – profesor Liceul Tehnologic Reformat Cluj-Napoca

Membrii supleanți:

  • Bogdan Cristescu – Director CNCE
  • Daniela Călugăru – Direcția Generală Echitate și Performanță în Învățământul Preuniversitar
  • Pataki Eniko – Colegiul național Kolcsey Ferenc, Satu Mare

Secretarii comisiei:

  • Doina Diaconescu – Direcția Generală pentru implementarea PNRR
  • Cătălin Bîrsan – OI POCU
  • Clara Popescu – Direcția Juridică și Relația cu Parlamentul

Potrivit unui mesaj transmis de ministrul David în anunțul privind noua comisie, „urmează ca în perioada următoare comisia să se întrunească și să stabilească procedura și calendarul pentru demararea pilotării. 

Despre membrii comisiei, ministrul spune că aceștia „provin din diferite paliere ale sistemului de învățământ și din domenii complementare, sunt cercetători în pedagogie și politici curriculare din universități de prestigiu din țară și străinătate și din organizații internaționale, sunt experți în design curricular, pionieri ai pilotării în învățământul liceal, specialiști în leadership și management”. Printre membri sunt oameni cu „experiența directă a unor modele curriculare de succes din Statele Unite, Australia, Țările Nordice sau modelul Bacalaureatului Internațional”, arată Daniel David.

Iar ministrul scrie că rolul comisiei „este dincolo de a evalua cu „da” sau „nu” un proiect, este acela de a acorda îndrumare și asistență liceelor care vor dori mai multă flexibilitate și mai multă autonomie”.

Mesajul lui Daniel David, integral:

„Am numit de curând Comisia Națională de Coordonare a Programului de pilotare sistemică de planuri-cadru în învățământul liceal.

Componența ei reflectă o diversitate importantă de experiență profesională. Membrii provin din diferite paliere ale sistemului de învățământ și din domenii complementare, sunt cercetători în pedagogie și politici curriculare din universități de prestigiu din țară și străinătate și din organizații internaționale, sunt experți în design curricular, pionieri ai pilotării în învățământul liceal, specialiști în leadership și management. Cred că această combinație de perspective asigură o abordare bine fundamentată în coordonarea programului de pilotare.

Rolul comisiei este dincolo de a evalua cu „da” sau „nu” un proiect, este acela de a acorda îndrumare și asistență liceelor care vor dori mai multă flexibilitate și mai multă autonomie în a-și adapta oferta educațională la specificul local, la interesele elevilor și la resursele umane și de infrastructură disponibile. Regăsim în comisie oameni cu experiența directă a unor modele curriculare de succes din Statele Unite, Australia, Țările Nordice sau modelul Bacalaureatului Internațional, prin urmare, liceele care vor să piloteze arhitecturi curriculare descentralizate vor găsi în această comisie nu un corp de control, ci un partener de discuție autentic, care să-i sprijine și să-i îndrume spre modele care dau rezultate.

Urmează ca în perioada următoare comisia să se întrunească și să stabilească procedura și calendarul pentru demararea pilotării.

Prof. univ. dr. psih. Daniel DAVID”

Ordinul publicat de MEC miercuri, 23 iulie 2025:


4 comments
  1. Domnii Lomaca și Doleanu sunt valoroși. Restul nu știu.
    Scuzați, de ce Dna Clara P. se ocupă și de drept juridic și de rel. cu parlamentul? Nu e cam aiurea?

  2. Se cunoaște deja răspunsul: Da.
    Totul va fi foarte bine, că vor face doar ore pentru bac și olimpiade/concursuri, cu excepția literaturii (au zis că nu e nevoie de așa ceva; dacă ar fi fost SF s-ar mai fi acceptat).

  3. Sper ca unii de pe lista sunt si experti in psihologia dezvoltarii… De-a lungul anilor, tocmai acest tip de specialisti a fost absent, ori scopul educatiei preuniversitare este dezvoltarea copiilor si a adolescentilor…

  4. Consilierul doamnei Cati Andronescu.

    Cel care a pierdut timpul întregului sistem cu discuții sterile despre Educația ne unește

    pardon ne învrăjbește!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premieră în ultimii 18 ani: un elev a luat media 10 la sesiunea din septembrie de la Bacalaureat. Rata de promovare a sesiunii de toamnă de la BAC 2020 este de 31,5%

Rata de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2020 este de 31,5%, în creștere față sesiunea august-septembrie 2019 (30,8%), transmite Ministerul Educației într-un comunicat de presă.…
Vezi articolul

Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și numărul încă foarte mare de profesori care nu proiectează eficient activități didactice, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt unele puncte slabe…
Vezi articolul

Exemple de reformă oferite de ministrul Educației: program remedial care ar urma să fie introdus în 2024, dar încă nu are cadru de aplicare, reforme instituționale și premii pentru profesori performanți amânate până în 2025-2026, planurile-cadru reluate după doi ani de întreruperi / Ligia Deca: „Schimbările reale, trainice durează”

„Toată lumea își dorește o schimbare acum, dar, de fapt, schimbările reale, trainice durează” în Educație, a spus ministrul de resort, Ligia Deca, într-un interviu acordat miercuri Pro TV. Ea…
Vezi articolul

Prodecanul Facultăţii de Teologie, Vasile Răducă: „Am răspuns în calitate de preot ortodox, nu pot să justific nişte lucru pe care Biserica nu le permite”

Prodecanul Facultăţii de Teologie Ortodoxă din cadrul Universităţii Bucureşti, profesorul universitar doctor Vasile Răducă a declarat pentru ştirileprotv.ro că cele trei răspunsuri controversate pe care le-a dat la Radio Trinitas…
Vezi articolul