Trei inițiative pentru crearea diplomei europene, anunțate de Comisie: un proiect de diplomă și două seturi recomandări privind sprijinirea învățământului superior în UE

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Trei inițiative de cooperare transnațională între universități au fost anunțate, săptămâna aceasta, de Comisia Europeană, în vederea atingerii obiectivului de creare a unei diplome europene. Potrivit Comisiei, cele trei inițiative – un proiect de diplomă, precum și două seturi de recomandări pentru sprijinirea învățământului superior în UE – „abordează barierele juridice și administrative” existente în acest domeniu, potrivit unui comunicat al forului.

Proiectul de diplomă europeană este elaborat pe baza a șase proiecte-pilot Erasmus+, în care au fost implicate mai mult de 140 de instituții europene de învățământ superior din toate țările membre UE. Universitatea din București notează, într-un comunicat emis joi, că este singura universitate românească „implicată la nivel strategic” în acest proces, coordonând, alături de Universitatea Autonomă din Madrid, unul dintre cele șase proiecte. Mai multe despre implicarea universităților românești – aici.

Potrivit informării Comisiei, comunicarea formulată acum cu privire la diploma europeană „propune o abordare treptată pentru statele membre în direcția obținerii unei diplome europene, cu două posibile puncte de intrare:

  • O etichetă europeană pregătitoare: o etichetă ar oferi o marcă europeană puternică. Aceasta ar urma să fie acordată programelor universitare comune care îndeplinesc criteriile europene propuse: studenții primesc un certificat de diplomă europeană, împreună cu diploma lor comună.
  • O diplomă europeană: acest nou tip de calificare s-ar baza pe criteriile comune și ar fi ancorat în legislația națională. Acesta ar fi acordat fie în comun de mai multe universități din țări diferite, fie, eventual, de o entitate juridică europeanăînființată de astfel de universități: elevii primesc o „diplomă europeană” care este recunoscută automat.” 

Diploma europeană este definită ca:

  • Un nou tip de diplomă acordată în baza unor programe transnaționale de licență, master sau doctorat
  • Diplomă recunoscută automat oriunde în UE
  • Diplomă acordată în comun, voluntar, de către un grup de universități europene
  • Diplomă bazată pe un set comun de criterii agreate la nivel european

Obiectivele ei sunt să contribuie la creșterea competitivității europene și să întărească la nivel simbolic identitatea europeană, prin consolidarea valorilor academice comune

Comisia precizează că va sprijini statele membre în vederea obținerii unei diplome europene prin acțiuni ce includ un „laborator de politici privind diplomele europene”, care va fi înființat, cu sprijin Erasmus+, în 2025

Celelalte două inițiative anunțate de CE pe 27 martie:

  • O propunere de recomandare a Consiliului pe tema unui sistem european de asigurare și recunoaștere a calității învățământului superior. Aceasta invită statele membre și universitățile să își simplifice procesele și practicile de asigurare a calității

O propunere de recomandare a Consiliului cu privire la carierele atractive și durabile în învățământul superior. Aceasta urmărește ca personalului implicat în activități transfrontaiere în educație să îi fie oferite „recunoașterea și recompensarea” pe care o merită.

Citește și:
Patru universități românești – incluse în proiectele-pilot europene pentru diploma comună, respectiv pentru statutul juridic al alianțelor universităților

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bianca Vintilescu, medic pediatru: Constatăm că din ce în ce mai mulți copii iau în greutate, cu sau fără știrea părinților. Avem inclusiv la vârsta adolescentă 170 de kg. Sunt multe pentru un adult, dar pentru organismul unui copil

Bianca Vintilescu, medic specialist pediatru, a declarat pentru TVR Craiova că „din ce în ce mai mulți copii iau în greutate, cu sau fără știrea părinților, din cauza mediului în…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor: „Dacă Guvernul României nu va emite urgent normele privind începerea anului școlar, iar școlile nu vor fi pregătite pentru a primi elevii în deplină siguranță, ne vom revizui poziția privind începerea anului școlar la data de 14 septembrie”

Mai sunt doar câteva săptămâni înaintea începerii noului anului școlar, iar elevii, profesorii și părinții „se află într-o profundă stare de incertitudine – nimeni nu știe în ce condiții se…
Vezi articolul

Primăria Odorheiu Secuiesc, amendată cu 10.000 lei în cazul autorizaţiei emise pentru lucrările la internatul Liceului „Tamasi Aron”, unde doi elevi au murit, după ce un perete s-a prăbuşit

Inspectoratul de Stat în Construcţii Harghita a aplicat o amendă în valoare totală de 10.000 lei primarului din Odorheiu Secuiesc, secretarului primăriei şi arhitectului şef al municipiului, în cazul autorizaţiei…
Vezi articolul

Material susținut de UMF “Iuliu Hațieganu”, Cluj-Napoca

Interesul studenților pentru cercetare crește când sunt sprijiniți cu burse, infrastructură și acces la profesori de top – cazul Universității de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” / Rectorul Anca Buzoianu:  Proiectul MetaboMS – exemplu de instrument ce permite studenților “să se implice direct în cercetare și diagnosticare”

Burse de până la 10.000 lei/student, acordate prin competiție, opțiunea de a participa la proiecte de cercetare în facultățile și centrele de specialitate ale universității, recrutarea activă pentru a activa…
Vezi articolul