Conferință online LIVE, vineri, 21 ianuarie, de la ora 11:00 pentru profesori, elevi și părinți. Proiectul 3DUTECH „Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, la a patra ediție

1.372 de vizualizări
Foto: Conferință 3DUTECH
Inițiativa „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor şi profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și la susținerea meseriilor viitorului. A patra ediție a proiectului ia startul printr-o conferință online LIVE pe 21 ianuarie, vineri, de la ora 11:00.

Conferința va aduce în discuție noutățile proiectului de anul acesta, precum și rezultatele activității desfășurate în liceele din țară de până acum, dar și teme de interes pentru profesori, elevi și părinți. Evenimentul se adresează tuturor celor interesați de transformarea tehnologică în școlile din România, iar în cadrul acestuia va fi anunțat și concursul național 3DUTECH de 3D design & printing dedicat liceenilor și profesorilor, care încurajează spiritul de competiție și crearea unei comunități extinse de practică în domeniul imprimării 3D.

Conferința va aborda subiecte referitoare la tipuri de competențe noi, ce devin deja obligatorii pentru absolvenți, astfel încât să fie pregătiți pentru meseriile viitorului și va include o dezbatere live cu specialiști în educație, tehnologie și afaceri. De asemenea, participanții vor avea oportunitatea de a participa la o demonstrație live ECDL 3D design & printing. Totul se va desfășura online, printr-un stream pe pagina de Facebook a proiectului, unde publicul va putea urmări temele dezbătute alături de invitați speciali, precum:

  • Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministrul Educației
  • Florin Pogonaru, Președinte AOAR
  • Georgiana Grigoraș, Specialist PR Dedeman 
  • Marian Staş, Președinte Asociația Clubul Liderii Mileniului Trei, expert educație
  • Diana Popescu, Profesor universitar Universitatea Politehnică București
  • Dan Panciu, Co-founder iMake3D România
  • Irinuca Văduva, General Manager ECDL România
  • Mihai Peca, Specialist în formare și certificare ECDL 3D Printing

Proiectul este realizat cu sprijinul ECDL România și Dedeman, alături de AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România) și în acord cu Ministerul Educației și se axează pe oferirea unor noi perspective pentru învățământul preuniversitar, inclusiv pentru cel profesional, spre specializări noi, cu foarte mare potențial de creștere economică. Una dintre aceste specializări este imprimarea 3D, având implicit scopul formării și adaptării la evoluţia noilor tehnologii. Pentru al patrulea an, elevii se vor acomoda cu meseriile din domeniul fabricației aditive (imprimarea 3D), alături de alte meserii inovatoare.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante și consumabile, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL 3D Printing.

Până în prezent, în total sunt implicate 40 de licee din majoritatea județelor României și sute de profesori și elevi care au trecut prin proiect. Ediția a patra se va desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022 și va urmări activarea următoarelor 10 noi EDUTECH 3D printing hubs din: București, Buzău, Piatra Neamț, Vaslui, Galați, Mureș, Sălaj, Gorj, Arad și Hunedoara.

3DUTECH reafirmă importanța competențelor digitale. Dezvoltarea aptitudinilor IT va juca un rol critic în revigorarea economiei României, prin educarea unei forțe de muncă inovatoare, și va fi parte integrantă din succesul pe care îl va înregistra politica unei creșteri inteligente și inclusive. În acest sens, ceea ce reuşim să facem în şcoli pentru elevii şi profesorii noştri devine crucial pentru România de mâine”, declară Irinuca Văduva, General Manager ECDL România.

Inițiativa își propune să răspundă unor nevoi concrete identificate la nivel național, precum decalajul major referitor la adaptarea nivelului de educație și formare la cerințele de pe piața muncii, oferta educațională cu caracter formal ce nu corespunde evoluției tehnologice de astăzi și lipsa competențelor elevilor din învățământul preuniversitar pentru utilizarea eficientă a tehnologiei digitale.

Primele ediții ale proiectului „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” au demonstrat faptul că atât profesorii, cât și elevii prezintă o mare curiozitate în ceea ce privește competențele de bază în domeniul tehnologiilor de imprimare 3D și evoluția acestora. Un studiu de impact al tehnologiei 3D Printing realizat de ECDL România, cu sprijinul Ministerului Educației, arată faptul că din rândul elevilor, 90.64% au fost interesați să afle mai multe informații despre imprimarea 3D, considerând util un astfel de curs, iar din rândul profesorilor, 94.49% ar fi interesați să afle mai multe detalii despre imprimarea 3D și ar propune sau ar fi de acord cu introducerea unui astfel de opțional.

Fabricația aditivă a crescut rapid în ultimii ani, mai ales în domeniul construcțiilor, fiind adoptată cu mult succes în țări precum Marea Britanie, Țările de Jos, China și SUA. Există posibilitatea printării unor elemente ce adaugă plusvaloare construcțiilor, medicinei, electronicii, industriei auto, industriei aviatice, domeniului apărării, publicității sau industriei alimentare. Mai mult, în plan mondial, inclusiv pentru România, vor exista din ce în ce mai multe oportunități în modele de afaceri și joburi pe piața muncii, centrate pe exploatarea potențialului imprimantei 3D. Viitorul aduce creșterea în număr de utilizatori, care o să acționeze ca producători, consumatori sau lucrători. Astfel, proiectul vizează crearea unei baze solide de competențe și de know-how teoretic și practic, în vederea unei mai bune pregătiri a tinerilor pentru societatea și meseriile viitorului.

Află mai multe informații despre proiect pe www.3dutech.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Legea 141/2025, legea Bolojan, a intrat în vigoare. Prevederile care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Creșterea normei didactice la învățământul preuniversitar cu 2-4 ore, tăierea burselor de reziliență și excelență pentru elevi, reducerea numărului de burse de merit cu mai mult de jumătate, reducerea fondului…
Vezi articolul

Departamentele de limba franceză din universități cer păstrarea celor două ore de limba modernă 2 în trunchiul comun: Numărul de posturi în învățământ scade, tinerii vor fi mai puțin motivați să opteze pentru o astfel de profesie

Asociația Română a Departamentelor Universitare Francofone (ARDUF) solicită Ministerului Educației păstrarea a două ore de limba modernă 2 în trunchiul comun pentru toate specializările liceale, avertizând că o reducere a…
Vezi articolul

Evaluarea standardizată digitalizată, explicată de Sorin Cîmpeanu: Corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie distribuită electronic către doi evaluatori, care nu se cunosc între ei / Ministrul așteaptă ca experții în științele educației să „valideze” această evaluare care înlocuiește tezele

Ministrul Educației a explicat în ce constă evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată care ar urma să înlocuiască tezele semestriale, pe care spune că o susține și că ar fi venit din…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Limba și literatura Română, Informatică, Coregrafie și Pregătire Sportivă Teoretică au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Regulamentele actualizate pentru olimpiadele și competițiile școlare în anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Regulamentele privind desfășurarea olimpiadelor și competițiilor școlare în anul școlar 2021-2022 au fost publicate de Ministerul Educației. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora, organizarea etapelor…
Vezi articolul