Conform unui manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, România nu este încă în Uniunea Europeană – Victor Negrescu, europarlamentar PSD: Ministerul Educației să verifice manualele de istorie

[jp_post_view]
manual de istorie
Sursa foto: captură Facebook / Victor Negrescu
Europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, a transmis marți o scrisoare Ministerului Educației, prin care îi solicită să revizuiască informațiile din manualele școlare privind apartenența României la Uniunea Europeană, dând exemplu un manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, din care elevii află că România nu este încă stat membru.

Manual de istorie cu informatii gresite

„Nu există nicio scuză privind faptul că sunt utilizate în continuare astfel de manuale neactualizate deși ele sunt anual aprobate, teoretic verificate și ulterior comunicate. Mai mult, manualul menționat astăzi a fost republicat mult după data aderării. Era simplu ca ele să fie revizuite sau măcar acompaniate de alte materiale suport relevante”, a spus Negrescu, prezentând scrisoarea transmisă Ministerului Educației.

Negrescu susține că a solicitat încă de când era ministru al Afacerilor europene revizuirea aceste materiale, dar lucrurile au rămas neschimbate.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

Recomandare: Eliminarea din programa pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a a textului dramatic, a pronumelui posesiv și negativ și a propozițiilor circumstanțiale, plus modificări ale subiectelor de examen și trei teste de antrenament pe săptămână, propuse ministrului Educației de Federația Părinților

Sursa foto: captură Facebook / Victor Negrescu


2 comments
  1. Manualele și programele de istorie sunt o rușine națională. Sunt profesor de peste două decenii la unul dintre cele mai bune licee din țară. Casă-mi fac orele atractive și să-i învăț pe elevi noțiuni necesare pentru secolul XXI, mi-am făcut propriul suport de curs, având la bază bibliografie de specialitate și manualele publicate în Franța. În contextul dezbaterii noilor planuri cadru, mi-am exprimat opinia, rezumată astfel:
    – Istorie trebuie să aibă 2 ore la liceele teoretice, 4 ore pentru elevii care susțin examen la această disciplină și minim o oră la liceele tehnologice (istoria ne învață cum să practicăm regimul democratic și de aceea e mare nevoie de ea);
    -manualele trebuie făcute de echipe mixte: profesori universitari, cei mai buni profesori din preuniversitar, psihologi și verificat de un profesor de limba română.

    Trebuie făcute multe schimbări în învățământ, însă avem nevoie de oameni care să-și asume reforma. Reforma nu se face cu aceeași oameni abonați la funcții. Pentru schimbarea mentalității din sistem, funcțiile trebuie să aibă maxim două mandate. Asta e soluția.

    1. V-as intreba, fara a avea pretentia de a fi atat de categoric precum dvs, ce treaba are psihologul in elaborarea unui manual de alta specialitate? Nu va contrazic, dar as vrea sa aflu, iar dvs pareti, din perspectiva apartenentei la unul din cele mai bune licee din tara si a modestiei, in masura sa-mi raspundeti. Multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii care intră la toamnă în clasa a VIII-a vor fi primii care vor învăța pe noile planuri-cadru la liceu, dacă acestea vor fi aprobate – proiect / Bacalaureat 2030 va fi primul examen schimbat, până atunci toți elevii care sunt acum în liceu vor da actualul Bac cu origini în 1995 și după programe din 2002-2004

Primii elevi care vor studia după noile planuri-cadru sunt cei care vor intra în clasa a VIII-a în septembrie 2025, la toamnă, potrivit documentelor puse în dezbatere de Ministerul Educației…
Vezi articolul

Miercuri, 19 martie, simularea Evaluării Naționale 2025 se încheie cu proba la Limba maternă. Pentru cei 10.000 de elevi ai minorităților naționale, proba începe la ora 9

Elevii minorităților naționale susțin, miercuri, 19 martie, proba scrisă la Limba și literatura maternă din cadrul simulării Evaluării Naționale 2025. Sunt înscriși aproximativ 10.000 de elevi, conform unui comunicat de presă al Ministerului…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Buzău critică profesorii de chimie și scrie că au o „comoditate în aplicarea achiziţiilor dobândite la cursurile de formare”

Un aspect negativ identificat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău se referă la comoditatea profesorilor de chimie în aplicarea achizițiilor dobândite la cursurile de formare. Este vorba despre raportul cu Starea învățământului…
Vezi articolul