Consilierii școlari pot fi și diriginți din anul școlar 2024-2025

3.995 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Consilierii școlari pot desfășura și activități specifice funcției de diriginte în anul școlar 2024-2025, dacă directorul școlii solicită conducerii CJRAE/CMBRAE acest lucru, conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a centrelor județene/al municipiului București de resurse și asistență educațională, publicat în Monitorul Oficial, care intră în vigoare de la 1 septembrie 2024.

Consilierul școlar care va fi și diriginte va fi platit de CJRAE/CMBRAE, se precizează în document.

Astfel, „la solicitarea conducerii unității/unităților de învățământ în care desfășoară activitatea, adresată conducerii CJRAE/CMBRAE, profesorii-consilieri școlari pot desfășura și activități specifice funcției de diriginte

Plata pentru activitatea de profesor diriginte este asigurată de către CJRAE/CMBRAE în baza adeverinței eliberate de unitatea de învățământ”, conform Art. 23, (6).

Unui consilier școlar îi revin cel mult 500 de elevi, conform noului Regulament CJRAE:

Art. 36 – (2) În cadrul unităților școlare cu personalitate juridică:

(i) un post de profesor-consilier școlar la un număr de maximum 500 de elevi, maximum 500 de elevi și preșcolari sau de maximum 300 de preșcolari. 

Edupedu.ro a scris despre regulamentul CJRAE/CMBRAE 2024 încă de când era în stadiul de proiect. Prevederile (noi) se păstrează și în forma finală a documentului, publicată luni, 12 august, în Monitorul Oficial. Este vorba de reorganizarea CJRAE/CMBRAE pe trei departamente, atribuții pentru consilierii școlari, profesorii de sprijin și mediatorii școlari, evaluarea personalului și de către directorul școlii, nu doar de CJRAE.

Amintim că la finalizarea gimnaziului și a liceului, profesorul consilier școlar și dirigintele vor emite recomandări de încadrare într-o formă de învățământ de nivel superior, având caracter de orientare școlară, după cum prevede regulamentul de funcționare al școlilor – ROFUIP 2024, și el recent publicat în Monitorul Oficial.

Recomandările cu rol consultativ, primite de la consilierii școlari, pentru orientare profesională, vor face parte din portofoliul educațional care se aplică din septembrie 2024 pentru copiii care intră în grupa mijlocie și elevii de clasa pregătitoare.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Dirigintele trebuie să folosească adecvat portofoliul educațional pentru „a conecta elevii de la gimnaziu la trasee academice de carieră” – ROFUIP 2024
OFICIAL Un consilier școlar la cel mult 500 de elevi și profesori itineranți și de sprijin transferați către CJRAE/CMBRAE de la 1 ianuarie 2025. Noul regulament de funcționare a Centrelor de resurse și asistență educațională a fost aprobat

3 comments
    1. Așa este!
      Pentru că încadrarea este de profesor consilier școlar, rezultă că beneficiem de toate drepturile prevăzute în Legea Educației ca oricate alt profesor. Și Legea Educației este de muuuuult timp funcțională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara reclamată la Inspectorat pentru că a folosit cuvântul „foot” la ora de engleză: De ce nu ne lăsați să ne facem meseria?

Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj susţin că instituţia nu a fost sesizată oficial în cazul profesoarei care a predat la lecția de engleză despre ”Human Body” și cuvântul ”foot”. Totuși, reprezentanții Inspectoratului Şcolar Judeţean…
Vezi articolul

Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare

Învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de…
Vezi articolul

Proiectul Super Teach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Dragoș Iliescu, expert testare: Când îți pui gresie în casă măsori cu grijă, când e vorba de educația copiilor, calitatea măsurării e trivială, „merge și așa”. Nu, nu merge! Efectele lipsei testelor standardizate de calitate în școală

„Când îți pui gresie în casă măsori cu grijă, când e vorba de educația copiilor, calitatea măsurării e trivială, „merge și așa”. Nu, nu merge!”, explică expertul în testare, Dragoș…
Vezi articolul