Consiliul de Etică al Ministerului Educației explică în ce condiții a cerut Comisiei de Etică a Universității Cuza din Iași să se pronunțe asupra posibilelor “abateri disciplinare” ale rectorului Tudorel Toader

928 de vizualizări
Foto: gov.ro
Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU), organism consultativ al Ministerului Educației, precizează într-un comunicat că nu s-a pronunțat în privința sesizărilor cum că rectorul Universității Al. I. Cuza din Iași, Tudorel Toader, ar fi comis “abateri disciplinare” când era ministru al Justiției, ci doar a cerut, procedural, Comisiei de Etică a Universității ieșene să se pronunțe în acest caz. “Hotărârea CEMU vizează strict aplicarea cadrului legal național (…) și este un act procedural, prin care se solicită punctul de vedere al comisiei de etică”, precizează CEMU.
  • Joi, G4Media.ro a relatat că, la Iași, Comisia de Etică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” a fost obligată de Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) să înceapă procedura de anchetare disciplinară a lui Tudorel Toader, rectorul universității ieșene, potrivit unui comunicat al ONG-ului Reset Iași. Comisia de Etică trebuie să verifice dacă Tudorel Toader a săvârșit o abatere disciplinară când, ca ministru al Justiției, a acordat două interviuri din biroul de rector al Universității, deși se auto-suspendase din funcția de rector.

CEMU arată, în precizările sale, că anul trecut „membrii acestei comisii au supus la vot existența unei situații de conflict de interese care ar fi „grevat abilitatea membrilor comisiei de a soluționa petiția” și – cu majoritate de voturi – au decis să nu se pronunțe asupra ei”.

Precizările transmise de CEMU:

„Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) este un organism consultativ al Ministerului Educației, ale cărui atribuții sunt prevăzute în art. 218 alin. (2) din Legea educației nr. 1/2011. Având în vedere informațiile apărute în presă și în spațiul public cu privire la Hotărârea CEMU nr. 10/15.04.2021, adoptată în unanimitate, facem următoarele precizări:

  • CEMU a fost sesizat de către doamna Daniela Mitrofan, în calitate de președinte al Asociației Platforma Reset, petiția fiind înregistrată cu nr. CEMU – 193/17.12.2020.
  • Sesizarea a vizat potențiale „abateri disciplinare” ale domnului prof. univ. dr. Tudorel Toader, în calitate de rector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
  • Doamna Daniela Mitrofan sesizase anterior, la 03.02.2020, Comisia de etică universitară a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași cu privire la aceeași problemă. Membrii acestei comisii au supus la vot existența unei situații de conflict de interese care ar fi „grevat abilitatea membrilor comisiei de a soluționa petiția” și – cu majoritate de voturi – au decis să nu se pronunțe asupra ei.
  • Având în vedere principiul respectării responsabilității publice de către o instituție de învățământ superior, CEMU a hotărât, prin Hotărârea nr. 10/15.04.2021, ca, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia, Comisia de etică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași să se pronunțe asupra aspectelor menționate în sesizarea înaintată de doamna Daniela Mitrofan. 

Consiliul de Etică și Management Universitar nu s-a pronunțat prin Hotărârea nr. 10/15.04.2021 asupra problemelor prezentate în sesizarea depusă de Asociația Reset Iași. Hotărârea CEMU vizează strict aplicarea cadrului legal național, adoptat și la nivelul instituției de învățământ superior, de către comisia de etică universitară, și este un act procedural, prin care se solicită punctul de vedere al comisiei de etică, potrivit art. 19 din OMEN 4783/2017. „

Foto: gov.ro

Citește și: Tudorel Toader, anchetat disciplinar după ce a folosit biroul de rector pentru interviuri când era ministru al Justiției și se suspendase din funcția de la universitate

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Granturi pentru combaterea abandonului școlar 2022. Ghidul solicitantului, publicat în dezbatere la aproape două luni de la lansarea programului / Care sunt condițiile de eligibilitate și activitățile decontate

Peste 1.000 de școli sunt vizate, în prima rundă de finanțare, în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului școlar, potrivit Ghidului Solicitantului – condiții specifice de accesare a Schemei de Granturi…
Vezi articolul

Portretul violențelor din școli: Jumătate dintre elevii care sunt agresați nu se pot apăra din cauza fricii și peste jumătate din cei care asistă la astfel de scene nu intervin / Principalele motive ale violenței sunt aspectul fizic și notele – studiu World Vision

Agresiunea verbală este cea mai des întâlnită formă de violență în școlile din România, mai exact în circa 40% din cazuri, arată un studiu realizat de World Vision România. Unul…
Vezi articolul

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul

Un profesor ieșean, condamnat într-un dosar de pornografie infantilă, dă în judecată liceul unde a predat pentru că vrea să se întoarcă la catedră / A semnat acord de recunoaștere a vinei cu DIICOT, iar judecătorul nu i-a dat interdicție să mai predea

Săptămâna trecută, un profesor ieșean a dat în judecată Colegiul Național de Artă „Octav Băncilă” și Inspectoratul Școlar Județean Iași pentru a le obliga să-l reprimească la catedră, relatează publicația Reporter…
Vezi articolul

Luciana Jinga, cercetător Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului: Elevi de liceu mi-au spus că nu au învățat Istorie la clasa a VIII-a pentru că s-au pregătit pentru Evaluarea Națională, la română și matematică. Ar trebui să vedem ce se întâmplă cu disciplina „Istorie” și cum reformulăm examenele

Întrebați ce anume știu despre istoria recentă a României și despre comunism, „90% dintre elevii din mai multe școli mi-au spus că nu știu pentru că în clasa a VIII-a…
Vezi articolul