Consiliul Elevilor cere președintelui să promulge „de urgență” legea privind dispozitivele pentru elevi dezavantajați, inițiativă ce ar putea fi „tergiversată” deoarece „guvernul nu a susținut-o”

[jp_post_view]
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor (CNE) cere Președintelui României, într-un comunicat transmis vineri, să promulge legea privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, proiect adoptat săptămâna aceasta în Parlament. Organizația arată că ”inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ” și îl îndeamnă pe președinte să promulge „de urgență”. Motivul? „Guvernul României, spune CNE, „nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată”.
  • Legea care prevede dotarea elevilor și a profesorilor „la cerere”, de către Ministerul Educației, cu dispozitive electronice conectate la internet, a fost votată marți de Senat, în calitate de cameră decizională. Legea a fost elaborată împreună cu implicarea activă a Consiliului Național al Elevilor. Ea vine după ce Ministerul Educației a lansat în luna mai o licitație de echipamente pentru școala online, tablete care ar trebui să ajungă la cei 250 de mii de elevi și profesori fără dispozitive, identificați de inspectorate. Detalii aici

Comunicatul CNE:

„Consiliul Național al Elevilor solicită Președintelui României promulgarea legii privind dotarea cu dispozitive conectate la Internet pentru elevii dezavantajați

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, solicită Președintelui României promulgarea, în regim de urgență, a legii privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, lege adoptată de Parlamentul României în 23 iunie 2020.

În contextul în care educația în mediul digital nu a fost garantată pentru aproximativ 900.000 de elevi din România, suntem de părere că toate partidele politice și instituțiile centrale trebuie să se solidarizeze cu cauza promovată de structura de reprezentare a elevilor încă din martie 2020.

Inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ.

Guvernul României nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată. În contextul în care rezultatele la Evaluarea Națională probează faptul că elevii din mediul rural nu au putut, în aproximativ jumătate din cazuri, să obțină o notă de trecere, orice amânare a implementării legii se transpune în prelungirea abandonului școlar instituit în momentul în care Ministerul Educației și Cercetării a introdus obligativitatea orelor online fără a asigura echipamentele necesare pentru elevii și profesorii dezavantajați.

Facem apel la inițiatorul proiectului România Educată să conștientizeze nevoia implementării acestei legi, astfel încât, începând cu luna septembrie a acestui an, niciun elev să nu mai fie privat de educație.

„Solicităm promulgarea Legii 327/2020 de către Președintele României și implementarea legii în sensul achiziționării dispozitivelor necesare pentru accesarea școlii online, până în septembrie 2020. Guvernul României, deși s-a opus acestei legi, trebuie să înțeleagă faptul că orice tergiversare a implementării legii este un afront adus elevilor care, din luna martie, au fost complet deconectați de la tot ce înseamnă educație. Acest afront ne determină să credem că abandonul școlar s-ar adânci mai mult decât s-a întâmplat deja, iar rezultatele la Evaluarea Națională demonstrează acest lucru. Promulgați și implementați legea, pentru că dreptul la învățătură e garantat de Constituție, iar respectarea acestuia nu poate fi negociată.”, a declarat Antonia-Laura PUP, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică, la Școala Sânpetru, Brașov: În toate discuțiile cu copiii, noi le-am spus așa – voi învățați, folosiți acest timp pe care îl câștigați în favoarea voastră, astfel încât rezultatul la evaluare, atunci când ea se va da, să fie unul favorabil vouă

„Suntem dispuși să facem grevă până când vom fi auziți, până când ceea ce cerem se va rezolva. În toate discuțiile cu copiii, am spus așa: voi învățați, folosiți acest…
Vezi articolul

Daniel David: Contează memorarea, dar nu în varianta în care o făceam noi. Când informația se află la un click de telefon, este o mare greșeală a memora lucruri pe care le memoram eu, de exemplu, când nu exista internetul sau nu exista telefonul mobil

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că memorarea contează, „dar nu în varianta în care o făceam noi”. Acesta a spus că este o mare greșeală „a memora…
Vezi articolul

Aur absolut pentru un elev român la Olimpiada Internațională de Chimie Mendeleev. Profesoara Daniela Bogdan: Avem cel mai bun rezultat de anul acesta / Pentru olimpiadă am făcut pregătirea online

Raul-Mircea Bodrogean a luat cel mai mare punctaj la Olimpiada Internațională de Chimie Mendeleev, primind aurul absolut la finalul competiției, au anunțat astăzi organizatorii concursului. Profesoara care a pregătit lotul…
Vezi articolul