Consiliul Elevilor dezaprobă “propunerea de plafonare a burselor” și cere guvernului burse mai mari, diferențiate în funcție de tipul acestora

1.253 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Consiliul Național al Elevilor a reacționat, luni, la proiectul de hotărâre de guvern ce prevede un cuantum minim de 100 de lei pentru bursele din învățământul preuniversitar, arătând că documentul nu ține cont de “necesitatea diferențierii acestora în funcție de obiectul lor”. Organizația spune că “dezaprobă ferm propunerea de plafonare a burselor școlare” și cere guvernului să modifice proiectul de HG “astfel încât aceasta să prevadă cuantumuri mai mari pentru anul școlar 2021- 2022, diferențiate în funcție de fiecare tip de bursă”.

Comunicatul CNE, integral:

Bursele elevilor – echitate, nu plafonare! 

În urmă cu câteva zile, a fost lansată în consultare publică propunerea de hotărâre de Guvern care reglementează cuantumul minim al celor patru tipuri de bursă, pentru anul școlar 2021-2022. În propunere, se stabilește suma de 100 de lei pentru fiecare tip de bursă, așa cum a fost și în anul școlar 2020-2021, fără a se ține cont de necesitatea diferențierii acestora în funcție de obiectul lor. 

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă ferm propunerea de plafonare a burselor școlare, măsură care nu este menită să îndeplinească nici pe departe cele două principii de acordare a burselor: răsplătirea performanțelor școlare, respectiv sprijinul social pentru elevii aflați în situații de risc. Considerăm că sumele alocate pentru fiecare tip de bursă ar trebui să fie diferențiate, tocmai pentru a distinge misiunea fiecăreia dintre acestea. Or, în cazul de față, atât elevii cu performanțe academice remarcabile, cât și cei care necesită sprijin social vor primi aceleași sume de la bugetul de stat, deși nevoile acestora sunt complet diferite. 

În acest sens, pentru ca bursele școlare să își atingă scopul pentru care au fost create, dar și pentru ca acestea să reflecte situația socio-economică actuală, Consiliul Național al Elevilor solicită Guvernului României modificarea proiectului de hotărâre de Guvern, astfel încât aceasta să prevadă cuantumuri mai mari pentru anul școlar 2021- 2022, diferențiate în funcție de fiecare tip de bursă. Astfel, odată cu începutul anului calendaristic 2022 și cu realizarea noii legi a bugetului de stat, este imperioasă includerea sumelor aferente cuantumului minim al burselor, astfel încât ele să răspundă cu adevărat nevoilor elevilor. 

„Bursele elevilor ar trebui să reprezinte un sprijin real pentru elevi, nu doar o sumă garantată de stat pentru respectarea unei obligații legale. În România, există elevi aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, pentru care bursa reprezintă unul dintre singurele forme de sprijin financiar de care beneficiază pentru a-și continua cursurile. În acest context, Guvernul ar trebui să considere educația ca prioritate zero și să ofere burse într-o formă echitabilă pentru fiecare elev”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Foto: 57739599 © HaywiremediaDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Dragilor, atat timp cat politicienii nu respecta legile date de ei insisi (Legea Educatiei Nationale are 10 ani, iar articolul referitor la procentul de finantare al invatamantului nu a fost nicicand respectat), nu va asteptati sa dea mai multi bani pe nevoile elevilor! Militati pentru aplicarea si respectarea LEN, in varianta initiala, nu caricatura de forma la care a ajuns acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine, arată un sondaj prezentat de British Council la care au răspuns profesori de limba engleză din peste 100 țări și regiuni

Sondajul prezentat de British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning face parte dintr-o cercetare mai amplă: Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future. La…
Vezi articolul

Propagandă violentă antivaccin la avizierul unei biserici din campusul studențesc Agronomie, cu zeci de informații false. Preot: ”Nu am ce explicații să vă dau. Eu dorm foarte bine. Nu mă bazez pe buna credință a lui Arafat”

De câteva zile, avizierul bisericii ortodoxe „Sfântul Chiril și Metodiu” din campusul studențesc Agronomie din București adăpostește un articol apocaliptic privind presupusele efectele vaccinării împotriva COVID 19 intitulat: „Medicul Vladimir…
Vezi articolul

Bogdan Gruia Ivan, propus ministru al Cercetării în Guvernul Ciolacu, aviz favorabil în Parlament: „Prima prioritate” în domeniul cercetării este „adaptarea legislației la vremurile în care trăim” / Zone de interes: inteligența artificială, tehnologii cuantice, energie verde

Bogdan-Gruia Ivan, propus de PSD pentru postul de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării în Guvernul Ciolacu, a primit aviz favorabil din partea comisiilor care l-au audiat, miercuri, în Parlament.…
Vezi articolul

Datele obținute din răspunsurile elevilor, la testarea standardizată, „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației: Rezultatele sunt folosite și la nivel de sistem pentru fundamentarea deciziilor ministerului educației

Datele „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației despre rezultatele testării strandardizate programată în 329 de școli la începurtul lunii iunie, într-un răspuns la criticile…
Vezi articolul