Consiliul Național al Elevilor ia apărarea Bacalaureatului, după ce Asociația Elevilor din Constanța a cerut desființarea sa în forma actuală: Rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor și competențelor elevilor, conforme cu cerințele programei și planurilor-cadru aflate în vigoare

[jp_post_view]
Foto: CNE
Consiliul Național al Elevilor, organizația reprezentativă a elevilor, înființată prin lege și al cărui regulament este aprobat prin ordin de ministrul Educației, ia apărarea examenului de Bacalaureat, pe Facebook. Reacția a venit sâmbătă, după ce săptămâna trecută, miercuri, organizația de elevi cu care CNE este într-o permanentă competiție, Asociația Elevilor din Constanța, a cerut desființarea examenului în forma actuală.

Elevii din CNE susțin că „“Bacalaureatul rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor și competențelor elevilor, conforme cu cerințele programei și planurilor-cadru aflate în vigoare”.

Redpm mesajul CNE:

„Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie, au avut loc simulările naționale ale examenului de Bacalaureat, eveniment care a stârnit o serie de reacții și dezbateri în rândul comunităților de elevi, profesori și părinți din întreaga țară.

Consiliul Național al Elevilor urmărește constant dezbaterile privind această temă și recunoaște importanța asigurării unui sistem robust de evaluare a cunoștințelor absolvenților de liceu. Acest examen reprezintă o etapă naturală în parcursul educațional al fiecărui elev și nu poate fi ignorat sau discreditat fără o analiză profundă a impactului său. Este important să recunoaștem că, deși există suficiente aspecte perfectibile în sistemul actual de evaluare (necesitatea unei evaluări mai echilibrate între cunoștințele teoretice și competențele practice, adaptarea conținutului și structurii examenului la cerințele și provocările societății contemporane și asigurarea transparenței și echității în procesul de evaluare), Bacalaureatul rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor și competențelor elevilor, conforme cu cerințele programei și planurilor-cadru aflate în vigoare, iar eliminarea completă a acestuia nu ar fi o soluție optimă și fezabilă pentru generația actuală de liceeni”.

Reamintim, în poziția lor de miercuri, Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) a criticat modul în care sunt evaluaţi elevii la finalul învățământului preuniversitar. „Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie au avut loc simulările naţionale ale examenului de Bacalaureat. Elevii au fost dezamăgiţi de subiecte, spunând că sunt ineficiente”, susține organizația într-un comunicat remis Edupedu.ro.

„În timpul liceului, elevii sunt învăţaţi să tocească, nu să şi înţeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să înveţe doar ca să ia examenul şi să scape de o grijă, nu ca să îşi testeze cunoştinţele, deoarece acesta nu face asta”, potrivit AEC.

„Solicităm crearea unei comisii de experţi care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoştinţele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora! Solicităm eliminarea examenului de Bacalaureat, care nu verifică adevăratele competenţe ale elevilor!”, se arată în comunicatul AEC.


2 comments
  1. Si acesta poate ca este doar inceputul. De 30 de ani incoace vad ca sistemul are o panta descendenta vis-a-vis de valorizarea si selectia performantelor. Vad sistemul de invatamant ca pe un organism viu, care se chinuie sa supravietuiasca intr-un ocean de inconsecventa, dar pe care sfera politica nu se pricepe decat sa-l dezmembreze la nesfarsit, sa-l ologeasca, apoi sa inventeze pentru el tot felul de proteze inutile. Mi se pare extraordinar ca in Consiliul National al Elevilor mai sunt minti lucide. Sper ca inca de acum constientizeaza faptul ca, la un moment dat, pe seama bunei sau mai putin bunei lor instruiri, se vor baza unii pe altii, atunci cand vor trebui sa aplice ceea ce au invatat si sa traiasca cu ceea ce vor sti sa creeze si sa produca. Iar BAC-ul este o etapa indispensabila. Ceva trebuie sa faca selectia, ca se numeste „bacalaureat” sau altfel (dar mai bine sa ramana asa cum il stim, e mai simplu), tot trebuie sa existe un filtru. Daca nu actioneaza asa, probabil ca ne vor blama pe noi, cei de dinainte, dascali, profesori ori parinti. Probabil se vor gandi ca noi am fost de vina fiindca cei mai multi dintre ei nu vor sa faca nimic acum. Sper sa nu am dreptate cu ceea ce am scris la final. Sper din tot sufletul.

  2. Aburii revoltei sunt in aer. Sunt profesor de matematica intr-o scoala urbana cu un numar mare de elevi, am 31 de ani vechime, gradul didactic I si rezultate deosebite la clase. Asta pana ieri, cand am avut marea supriza de a ma confrunta cu refuzul a 5 elevi de a scrie lectia de pe tabla si de a fi atenti la explicatii. Au refuzat inclusiv sa-si lase deoparte telefoanele mobile. Dupa ore, le-am sunat parintii. Am pierdut aproape 3 ore de pomana. Parintii mi-au spus ca nu se mai pot impune in fata acestor elevi de clasa a 6-a si ca nu au ce sa le faca daca nu mai vor sa mai invete. Intrebandu-mi si colegii de cancelarie ce se intampla, am aflat ca mai sunt multe astfel de cazuri in scoala, asa ca propunerile care vizeaza desfiintarea BAC-ului nu ma mai miră deloc.
    P.S. Mentionez ca nu fac pregatiri in particular, asta ca sa nu creada cineva ca mimez matematica la clasa ca sa mi-i aduc in privat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Platforma românească de testare digitală Brio anunță că folosește inteligența artificială și lansează modulul de antrenament la matematică, pentru clasele I-IV

Platforma românească Brio® folosește inteligența artificială și lansează modulul de antrenament la matematică. Dezvoltarea testelor vine în urma unei finanțări de 30.000 de euro obținute în acceleratorul Innovators for Children,…
Vezi articolul

Orar decalat de începere a cursurilor, pentru a combate aglomerația din municipiile mari – măsură susținută de ministra Ligia Deca / În 2019, aceeași idee a fost propusă și de Ecaterina Andronescu

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat, într-un interviu pentru Observator, că „ar fi o soluție bună să avem ore de începere diferite pentru unități de învățământ variate”. În 2019, aceeași idee…
Vezi articolul

LISTA Peste 3.700 de posturi de profesori și 1.600 pentru cadre didactice auxiliare și nedidactice, cerute de inspectoratele județene pentru începutul anului școlar / Solicitările de suplimentare a angajărilor în școli, grădinițe și în centrele de resurse și asistență educațională sunt puse și pe seama noii legi a educației – proiect

Majorarea numărului de clase, ca efect al reducerii numărului de elevi care pot face parte dintr-o formațiune de studiu și intrarea în vigoare a legilor educației pe 2 septembrie 2023…
Vezi articolul