Ministerul Educației anunță bursă lunară de 2.350 lei pentru cei 400 de studenți care se pregătesc prin masteratul didactic să devină profesori, plus laptopuri și laboratoare media

15.131 de vizualizări
Bursă lunară
Bursă lunară Foto: Dreamstime.com
Contractul de finanțare pentru proiectul „Start în carieră prin master didactic” a fost semnat oficial, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Proiectul oferă celor 400 de masteranzi din cele opt universități care organizează, pentru prima dată, programe-pilot de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență, o bursă lunară de studiu, în valoare de 2.350 lei, pe întreaga perioadă de desfășurare a programului, laptopuri și laboratoare media dotate cu tehnologie de ultimă generație (realitate virtuală, realitate augmentată).

Bursă lunară, anunțată de Ministerul Educației

În vederea desfășurării unor viitoare activități didactice de calitate, masteranzii își vor dezvolta, prin intermediul acestui proiect, abilități și competențe practice și vor participa, alături de cadrele didactice universitare, la schimburi de experiență cu universități de prestigiu din Europa. Mai mult decât atât, vor fi consolidate competențele a 80 de cadre didactice universitare în ceea ce privește conținutul educațional inovator și resursele de învățare moderne și flexibile, anunță Ministerul Educației.

Proiectul „Start în carieră prin master didactic”, în valoare de 76.836.961,72 de lei, este finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 – Educație și competențe, Prioritatea de investiții–10.II., Obiective Specifice 6.7, 6.9, 6.10, Program-pilot pentru Sprijinirea Formării Inițiale a Cadrelor Didactice pentru Învățământul Preuniversitar.

Cele opt universități care organizează programe de master didactic, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, în anul universitar 2020-2021 sunt:
  • Universitatea Politehnica din București;
  • Universitatea din București;
  • Academia de Studii Economice din București;
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca;
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța;
  • Universitatea din Craiova;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași;
  • Universitatea de Vest din Timișoara.

Instituția precizează că proiectul are ca obiective îmbunătățirea calității și a eficienței învățământului terțiar, diversificarea ofertelor educaționale și îmbunătățirea nivelului de competențe ale personalului didactic din învățământul terțiar universitar, încadrându-se atât în obiectivele strategice ale Ministerului Educației și Cercetării, venind în întâmpinarea necesității aplicării legislației naționale, cât și în recomandările documentelor de analiză europene.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


5 comments
  1. Asta e o smecherie inventata de psiho-pedagogi. Au ca obiectiv sa mute pregatirea profesorilor la facultatile de Pedagogie (sau Stiinte ale Educatiei, cum isi spun ei). Problema e ca ei au impresia ca poti fi profesor de orice, daca ai facut cursuri de pedagogie. Asa ca in planurile de invatamant lipsesc aproape cu desavarsire cursuri de specialitate. De fapt, e doar unul in 4 semestre. Prin urmare, un viitor profesor va discuta la acest master orice altceva in afara de ce va trebui sa predea.

  2. Domnule Un cititor, mie mi se pare ca sunteti doar reticient 🙂 la initiativele doamnei Pepsiglas. Vorba intaiului profesor de la Cotroceni: tara are niste comorbitati prea mari in Educatie ca sa mai poata fi salvat ceva din generatia lui peste prajit, ca sa mai salveze 7 masterate didactice cu bursa…

    1. …aveti dreptate, `reticientul` de mine nu-i in stare sa se bucure de deciziile acestei scenariste de neegalat….😒. Pacat de copiii acestei tari!

  3. Acest guvern liberal calcă peste profesorii existenți, dintre care o mare parte chiar își vad cu dedicație de profesia lor.
    Numai ca suntem un popor de snobi (apreciem și jinduim numai la ce este în curtea altuia) și de frustrați (părinți care dau educație greșită copiilor proprii, dar apoi dau vina pe profesori ca ai lor copii nu au la învățătura rezultatele dorite la învățătura).
    Profesorilor nu li se măresc salariile, ca societatea nu ii aplaudă pe liberali dacă sau profesorilor măcar o treime din salariul unui medic.
    Dar dacă se măresc alocațiile copiilor și bursele elevilor, studenților, etc, societatea ii aplaudă. Cam asa stau lucrurile.

  4. …sublim! Le uram sa devina profesori autentici si, mai ales, sa se exprime corect in limba romana, indiferent ce agramata le ofera aceasta bursa! Ar fi culmea sa ne trezim peste 10-15 ani cu vreunul dintre acesti `masteranzi` bursieri – ministru al educatiei in Romania, la fel de incult si de agramat ca actualul ministru….sau mai rau. Copiii nostri au nevoie de Profesori adevarati, nu de ministri-diriginti care ,,recomanda„ alti agramati pentru a face ,, lucruri marete„ intr-un perpetuum-mobile al prostiei infinite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: „liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: „îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

Anul acesta „îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea…
Vezi articolul

Situația elevilor scutiți de efort, în primele două module de cursuri, la sport, cerută de Ministerul Educației inspectorilor de specialitate / Cele 12 documente pe care le vor aduce reprezentanții inspectoratelor școlare la Consfătuirea națională a inspectorilor de educație fizică și sport

Situația elevilor scutiți de efort, în primele două module de cursuri, la sport, a fost cerută de Ministerul Educației inspectorilor de specialitate, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Vezi mai…
Vezi articolul

Rectorul Universității de Medicină din Târgu Mureș: Metodologia de admitere la facultate „trebuie să rămână așa cum este”; certificatul de la BAC ce atestă nivelul de competență lingvistică în română „nu întotdeauna este dublat și de o situație reală”

Metodologia stabilită de Ministerul Educației pentru admiterea la studii universitare „trebuie să rămână așa cum este, pentru că ordinul de ministru care aprobă metodologia nu este imperativ pentru universități, ci…
Vezi articolul