Copiii aflați în risc de excluziune și de sărăcie și relația universități-piața muncii, menționate ca priorități de Roxana Mînzatu, propusă pentru portofoliul de comisar european responsabil cu Educația

[jp_post_view]
Foto: Facebook.com – Roxana Mînzatu
Garanția pentru copii „și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie” vor fi priorități ale Roxanei Mînzatu, anunțată, marți, pentru portofoliul de Comisar european responsabil cu educația și cu o serie de alte domenii, de la locuri de muncă la drepturi sociale. O altă zonă în care se va acționa cu prioritate este cea a rolului universităților, a semnalat ea într-un interviu acordat radio România Actualități.

Ea a precizat, însă, că prioritățile Comisiei sunt „priorități de echipă” și urmează să fie stabilite în detaliu – „ ne întâlnim chiar astăzi în echipă, în colegiul comisarilor desemnați și discutăm despre cum ne pregătim, deocamdată, pentru audieri în Parlamentul European. Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități”. Ea a făcut trimitere, în acest sens, la scrisoarea de misiune dată de președinta CE, Ursula von Der Leyen, în momentul anunțării membrilor noului executiv european.

În interviul acordat RRA, ea a menționat, pe tema formării, pe cea a educației și competențelor:

  • „(…) Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități. Ele se regăsesc, de altfel, în scrisoarea de misiune dată de președinta von Der Leyen, cum ar fi copiii, garanția pentru copii și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie (…)”
  • „(…) Pe de altă parte, ne uităm la deficit de forță de muncă calificată, pregătită pe multe industrii, pe care ne dorim să fim competitivi. Ne uităm, de asemenea, la faptul că deşi avem universități puternice în Europa, iată că sunt tineri, sunt talente, start-up-uri, de exemplu, care aleg să se relocheze pe alte piețe la nivel global, unde pot să-și lanseze afacerea mult mai rapid și să și-o scaleze mult mai bine. Deci, pe zona aceasta vom acționa cu prioritate. (…)”
Citește și:
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
UPDATE România a primit portofoliul care acoperă Competențele și Educația pentru Roxana Mînzatu, în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen / Cât de important este acest post

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Pentru prima dată Institutul Național de Sănătate Publică anunță că „trage un semnal de alarmă”: Rugăm populația să respecte măsurile de bază, singurele cu care putem preveni transmiterea virusului

„Rugăm populația să respecte măsurile de bază de protecție sanitară”, se arată într-un comunicat numit „INSP trage un semnal de alarmă cu privire la evolutia epidemiei de Covid-19”  transmis de…
Vezi articolul

Toderiuc, inspector general școlar adjunct ISMB: În București, toți elevii vor fi prezenți fizic la școală de pe 14 septembrie. Ce se întâmplă dacă apar focare de coronavirus în unitățile de învățământ

Toate școlile gimnaziale din București vor începe școala cu scenariul verde și toți elevii vor fi prezenți fizic la școală, cu măști puse la dispoziție de autorități și dezinfectant pe…
Vezi articolul

Listele cu școlile care vor primi bani pentru combaterea abandonului școlar, runda a II-a, nu au fost publicate în termenul stabilit de Ministerul Educației. Directorii trebuie să primească granturile când începe școala / Surse: Cererile de finanțare nu au fost încă evaluate la Minister

Listele cu școlile alese de Ministerul Educației ca să primească finanțare pentru reducerea abandonului școlar, prin programul național dedicat – PNRAS Runda a II-a, nu au fost afișate de instituție,…
Vezi articolul

UPDATE Alineatul din proiectul legii educației care ar fi discriminat elevii cu cerințe educaționale speciale a fost eliminat de Comisia de învățământ din Senat. Ministrul Educației, Ligia Deca: Din reacțiile societății civile am înțeles că acest articol ar putea fi folosit abuziv

Eliminarea discriminării create prin articolul 68, alin. 11 din proiectul legii Educației a fost solicitată de peste 100 de ONG-uri din rețeaua FEDRA și RO TSA , la care s-au…
Vezi articolul