Copiii pot fi puternic afectați de anxietatea părinților din această perioadă. Laboratorul de Științe Cognitive din București: E esențial ca părinții să fie calmi

[jp_post_view]
Scoala Altfel - ce activitati ar trebui sa faca profesorii
Scoala Altfel – ce activitati ar trebui sa faca profesorii FOTO: Kelly Sikkema on Unsplash
„În contextul problemei de sănătate publică cu care ne confruntăm, este firesc pentru unele persoane să resimtă o creștere a anxietății”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București. Specialiștii aduc în atenție recomandările publicate de Asociația Americană a Psihologilor (APA) pentru a ne menține calmul, în contextul epidemiei de coronavirus.

Modul în care comunicăm cu copiii este important, spun psihologii.

Cei mici pot fi puternic afectați de anxietatea și distresul părinților din această perioadă, iar comportamentul și reacțiile emoționale ale părinților pot servi ca un model pentru cele ale copiilor. Din acest motiv, în această perioada este esențial ca părinții să își păstreze calmul și să poarte discuții adecvate vârstei cu copiii lor”, transmite Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Sfaturile integrale publicate de Laboratorul de Științe Cognitive Clinice:

„În contextul problemei de sănătate publică cu care ne confruntăm, este firesc pentru unele persoane să resimtă o creștere a anxietății. Acest fapt este cu atât mai accentuat de modul în care mass-media raportează evenimentele, punând un accent mai puternic pe reacțiile emoționale create decât pe fapte. Pentru a răspunde acestei probleme, Asociația Americană a Psihologilor (APA) oferă câteva recomandări pentru a ne menține calmul:

  1. Puneți situația în perspectivă. Este important să ne amintim că, deși subiectul este dezbătut constant în media, numărul de cazuri din România este redus, iar câtă vreme sunt respectate recomandările autorităților, pericolul nu este atât de mare pe cât ar putea părea.
  2. Căutați informațiile factuale. Dincolo de modul în care sunt raportate informațiile în media, este dezirabil să căutăm informații nedistorsionate, din surse oficiale pentru a ne asigura că suntem la curent cu realitatea.
  3. Comunicarea cu copiii. Cei mici pot fi puternic afectați de anxietatea și distresul părinților din această perioadă, iar comportamentul și reacțiile emoționale ale părinților pot servi ca un model pentru cele ale copiilor. Din acest motiv, în această perioada este esențial ca părinții să își păstreze calmul și să poarte discuții adecvate vârstei cu copiii lor.
  4. Menținerea conexiunilor sociale. Rețelele de suport social reprezintă un factor protectiv important în fața distresului, indiferent de evenimentul declanșator. Chiar și respectând restricțiile impuse de autorități, comunicarea cu familia și prietenii rămâne esențială atât pentru reducerea distresului, cât și pentru propagarea informațiilor factuale și contracararea panicii.
  5. Cereți ajutor. Dacă distresul devine mult prea dificil de gestionat și vă afectează funcționarea socială sau ocupațională, cereți ajutorul specialiștilor. Recomandările de distanțare socială nu trebuie să reprezinte un impediment în acest sens, tot mai mulți terapeuți optând în aceste zile pentru soluții mediate de tehnologie pentru a susține procesul terapeutic.

Ce este Laboratorul de Științe Cognitive Clinice

Laboratorul de Științe Cognitive Clinice este afiliat Departamentului de Psihologie, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București.

Misiunea Laboratorului de Științe Cognitive Clinice este de a stimula și a promova excelența în cercetare, precum și de a oferi o posibilitate de dezvoltare profesională și academică studenților interesați de științele cognitive clinice.

Coordonatoarea Laboratorului de Științe Cognitive Clinice este Ioana Podina, psiholog și lector la Facultatea de Psihologie și Științele Educației.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

STUDIU Cum îmbunătățim educația elevilor din mediul rural? Rezultatele parțiale ale unei cercetări care arată cum s-au schimbat rezultatele elevilor din 40 de comunități

Performanța elevilor din România, în ansamblu, are nevoie de îmbunătățiri, așa cum ne arată și datele PISA. În ciuda numeroaselor initiative, programe și resurse alocate pentru îmbunătățirea educației din România,…
Vezi articolul

Stimulente pentru angajatori și pentru angajații care participă la programe de formare profesională, sprijin pentru micro-certificări, formarea competențelor verzi și digitale – propuneri în noua Strategie Națională pentru Formarea Adulților, domeniu în care România are restanțe mari / Toate măsurile – susținute doar cu bani europeni

Guvernul României vrea să dubleze, în următorii patru ani, rata de participare a adulților la învățarea pe tot parcursul vieții, potrivit noii Strategii Naționale pentru Formarea Adulților în perioada 2024-2027,…
Vezi articolul

Subiectele, biletele și baremele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, ținute sub lacăt de ani de zile de Ministerul Educației. Instituția nu le-a publicat niciodată din 2017 cel puțin

Subiectele/biletele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, cât și baremele aferente acestora nu au fost publicate de Ministerul Educației după sesiunea…
Vezi articolul

Cîmpeanu în fața valului 5, despre estimările independente privind pandemia: În România sunt specialiști pe orice, se pricep la domeniul sanitar, la educație, la cursul euro, la problemele Patriarhiei / Acum două luni, despre prognozele lui Octavian Jurma: Epidemiologic este absolut perfect

“Am văzut foarte multe puncte de vedere ale unor persoane care stau să mă întreb de unde își arogă această autoritate de a face previziuni, altele decât cele ale INSP…
Vezi articolul