Copiii pot fi puternic afectați de anxietatea părinților din această perioadă. Laboratorul de Științe Cognitive din București: E esențial ca părinții să fie calmi

2.515 vizualizări
Scoala Altfel - ce activitati ar trebui sa faca profesorii
Scoala Altfel – ce activitati ar trebui sa faca profesorii FOTO: Kelly Sikkema on Unsplash
„În contextul problemei de sănătate publică cu care ne confruntăm, este firesc pentru unele persoane să resimtă o creștere a anxietății”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București. Specialiștii aduc în atenție recomandările publicate de Asociația Americană a Psihologilor (APA) pentru a ne menține calmul, în contextul epidemiei de coronavirus.

Modul în care comunicăm cu copiii este important, spun psihologii.

Cei mici pot fi puternic afectați de anxietatea și distresul părinților din această perioadă, iar comportamentul și reacțiile emoționale ale părinților pot servi ca un model pentru cele ale copiilor. Din acest motiv, în această perioada este esențial ca părinții să își păstreze calmul și să poarte discuții adecvate vârstei cu copiii lor”, transmite Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Sfaturile integrale publicate de Laboratorul de Științe Cognitive Clinice:

„În contextul problemei de sănătate publică cu care ne confruntăm, este firesc pentru unele persoane să resimtă o creștere a anxietății. Acest fapt este cu atât mai accentuat de modul în care mass-media raportează evenimentele, punând un accent mai puternic pe reacțiile emoționale create decât pe fapte. Pentru a răspunde acestei probleme, Asociația Americană a Psihologilor (APA) oferă câteva recomandări pentru a ne menține calmul:

  1. Puneți situația în perspectivă. Este important să ne amintim că, deși subiectul este dezbătut constant în media, numărul de cazuri din România este redus, iar câtă vreme sunt respectate recomandările autorităților, pericolul nu este atât de mare pe cât ar putea părea.
  2. Căutați informațiile factuale. Dincolo de modul în care sunt raportate informațiile în media, este dezirabil să căutăm informații nedistorsionate, din surse oficiale pentru a ne asigura că suntem la curent cu realitatea.
  3. Comunicarea cu copiii. Cei mici pot fi puternic afectați de anxietatea și distresul părinților din această perioadă, iar comportamentul și reacțiile emoționale ale părinților pot servi ca un model pentru cele ale copiilor. Din acest motiv, în această perioada este esențial ca părinții să își păstreze calmul și să poarte discuții adecvate vârstei cu copiii lor.
  4. Menținerea conexiunilor sociale. Rețelele de suport social reprezintă un factor protectiv important în fața distresului, indiferent de evenimentul declanșator. Chiar și respectând restricțiile impuse de autorități, comunicarea cu familia și prietenii rămâne esențială atât pentru reducerea distresului, cât și pentru propagarea informațiilor factuale și contracararea panicii.
  5. Cereți ajutor. Dacă distresul devine mult prea dificil de gestionat și vă afectează funcționarea socială sau ocupațională, cereți ajutorul specialiștilor. Recomandările de distanțare socială nu trebuie să reprezinte un impediment în acest sens, tot mai mulți terapeuți optând în aceste zile pentru soluții mediate de tehnologie pentru a susține procesul terapeutic.

Ce este Laboratorul de Științe Cognitive Clinice

Laboratorul de Științe Cognitive Clinice este afiliat Departamentului de Psihologie, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București.

Misiunea Laboratorului de Științe Cognitive Clinice este de a stimula și a promova excelența în cercetare, precum și de a oferi o posibilitate de dezvoltare profesională și academică studenților interesați de științele cognitive clinice.

Coordonatoarea Laboratorului de Științe Cognitive Clinice este Ioana Podina, psiholog și lector la Facultatea de Psihologie și Științele Educației.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Istoricul Daniel Citirigă, despre motivele pentru care extremiștii și simpatizanții lor îi martirizează pe Zelea Codreanu și Ion Antonescu, negând Holocaustul: Cred că este vorba de educație. În perioada comunistă despre Holocaust nu s-a discutat, apoi, după 1990, s-a reactivat un discurs naționalist, în rândul istoricilor de multe ori / Rusia și mișcările extremiste au în comun ura față de democrație

De ce este sunt considerați martiri Corneliu Zelea Codreanu și dictatorul militar Ion Antonescu, deși au comandat printre cele mai atroce crime ale secolului al XX-lea? „Se spune despre morți…
Vezi articolul

Radu Vancu, despre subiectele la Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2023: Poți obține nota 8 fără să tratezi subiectul de elaborare a unui text. Important e tipul de societate pe care îl proiectează aceste examinări: vrem o societate în care oamenii să fie și creativi, să poată argumenta o idee?

Subiectele pe care absolvenții de clasa a VIII-a le-au avut de rezolvat astăzi, 19 iunie 2023, la examenul de Limba și literatura română „încearcă să se asigure că elevii pot…
Vezi articolul

Doar două universități românești au și strategii distincte de dezvoltare durabilă, și măsuri de verificare că strategiile nu rămân doar pe hârtie / Două din cinci universități nu au măsuri de reducere a consumului de hârtie, prin digitalizare – analiză realizată de Alianța organizațiilor studențești

Doar patru universități românești au raportat strategii distincte pentru dezvoltare durabilă și tot patru spun că elaborează rapoarte pentru a vedea cum sunt respectate măsurile asumate, arată o „Analiză privind…
Vezi articolul
testarea la Matematică

Precedentul „Junior”. Școala Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași a luat toate procedurile de autorizare de la capăt ca să devină școală fără personalitate juridică, deși era acreditată din 2009

Școala primară „Junior”, a Universității „Alexandru Ioan Cuza”, din Iași, înființată în 2003 și acreditată în 2009, a renunțat la toate acestea și a reluat anul trecut procedurile de la…
Vezi articolul

Profesorii invizibili din școlile „germane” – Cum sunt ținuți la marginea sistemului profesorii care predau, dar cărora nu li se permite să aparțină cu adevărat / Op. Ed. – Oana Rogojanu, mama unei eleve care a terminat clasa a XII-a

În România se vorbește mult despre reformă în educație, dar prea puțin despre acele colțuri întunecate ale sistemului în care legea este încălcată cu bună știință. Un exemplu dureros: școlile…
Vezi articolul