„Copiii sunt bine atunci când adulții sunt bine”. Ghid pentru educatori și părinți, coordonat de psihoterapeutul Domnica Petrovai: Adulții au misiunea de a construi coreglarea dând dovadă de compasiune și înțelegere

[jp_post_view]
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
„După ce ne naștem, îngrijitorii noștri sunt întregul nostru univers. Suntem complet dependenți de ei pentru a supraviețui. Pe lângă hrană și îngrijire fizică, avem nevoie de iubire necondiționată, atenție și alinare”, arată psihoterapeuții care au creat Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”.

Realizat ca inițiativă a UiPath Foundation de către compania Mind Education fondată de psihoterapeuta Domnica Petrovai, Ghidul le oferă educatorilor și părinților informații despre cum să aibă grijă de propriile emoții, pentru a împlini apoi nevoile emoționale și de dezvoltare ale copiilor. Autorii prezintă pe larg modul în care se dezvoltă autocontrolul copilului fără pedepse și explică ce înseamnă autoreglarea și coreglarea.

„Copiii cu un tip de atașament sigur sunt vizibil iritați atunci când pleacă părinții lor și sunt fericiți când aceștia se întorc. Când sunt speriați, vor căuta atenție la părinți, însă pot fi alinați și de alte persoane adulte. Totuși, aceștia își preferă părinții. Părinții copiilor cu un stil de atașament sigur se vor juca mai mult timp cu aceștia, reacționează mai rapid la nevoile lor și sunt mai receptivi la acestea. Studiile arată că, în cazul copiilor cu un tip de atașament sigur, se poate observa mai multă empatie, mai puțină agresivitate, sunt mai puțin gălăgioși și sunt mai maturi decât ceilalți copii cu stiluri de atașament ambivalent sau evitant”, se arată în cadrul ghidului.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”

Psihoterapeuții care semnează ghidul explică pe larg ce înseamnă autoreglarea la copii și cum se construiește ea. „Copilul se naște cu o capacitate limitată de autoreglare, adică de a răspunde propriilor nevoi, de aceea supraviețuirea lui depinde de adulți. În timp, însă, datorită prezenței emoționale a părinților și adulților din viața lui și pe măsură ce aceștia răspund nevoilor lui, el învață să și le regleze singur într-o oarecare măsură. De exemplu, începe să bea apă singur atunci când simte că îi este sete. Chiar dacă, pe măsură ce crește, copilul devine tot mai independent, nevoia de coreglare emoțională va persista pentru tot restul vieții lui”, spun aceștia.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Descarcă de aici Ghidul integral „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii ar putea primi la examene texte din autori contemporani cu ei. Ministerul Educației ia în considerare să revizuiască programele de evaluare / Ligia Deca: Am înțeles apelul elevilor și al societății să avem și texte mai recente

Ministerul Educației ar putea lua în calcul introducerea în programele școlare a autorilor contemporani cu actualele generații de elevi, spune ministra Ligia Deca, după ce la Evaluarea Națională pentru clasa…
Vezi articolul
Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com/Daniel Funeriu

Daniel Funeriu, către președintele Iohannis: Schimbați urgent modul de admitere la liceu. Vom produce generații întregi de infirmi intelectual, pentru că nimeni nu va mai dori să fie profesor de fizică, chimie, biologie, istorie, geografie

„Din cauză că doar româna și matematica vor fi importante pentru intrarea la liceu, ne îndreptăm către un cataclism educațional. Nimeni nu va mai dori să fie profesor de fizica,…
Vezi articolul

Sergiu Jiduc, specialist de mediu cu un master of science la Imperial College London, despre propunerea Ministerului Educației de eliminare a Geografiei din trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a: Este o șansă ratată și ar avea consecințe pe termen lung, nu doar asupra educației

Specialistul în științele mediului Sergiu Jiduc, i-a adresat o scrisoare ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, consultată de Edupedu.ro, în care critică propunerile pentru planurile-cadru de liceu care presupun și…
Vezi articolul