„Copiii sunt bine atunci când adulții sunt bine”. Ghid pentru educatori și părinți, coordonat de psihoterapeutul Domnica Petrovai: Adulții au misiunea de a construi coreglarea dând dovadă de compasiune și înțelegere

493 de vizualizări
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
„După ce ne naștem, îngrijitorii noștri sunt întregul nostru univers. Suntem complet dependenți de ei pentru a supraviețui. Pe lângă hrană și îngrijire fizică, avem nevoie de iubire necondiționată, atenție și alinare”, arată psihoterapeuții care au creat Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”.

Realizat ca inițiativă a UiPath Foundation de către compania Mind Education fondată de psihoterapeuta Domnica Petrovai, Ghidul le oferă educatorilor și părinților informații despre cum să aibă grijă de propriile emoții, pentru a împlini apoi nevoile emoționale și de dezvoltare ale copiilor. Autorii prezintă pe larg modul în care se dezvoltă autocontrolul copilului fără pedepse și explică ce înseamnă autoreglarea și coreglarea.

„Copiii cu un tip de atașament sigur sunt vizibil iritați atunci când pleacă părinții lor și sunt fericiți când aceștia se întorc. Când sunt speriați, vor căuta atenție la părinți, însă pot fi alinați și de alte persoane adulte. Totuși, aceștia își preferă părinții. Părinții copiilor cu un stil de atașament sigur se vor juca mai mult timp cu aceștia, reacționează mai rapid la nevoile lor și sunt mai receptivi la acestea. Studiile arată că, în cazul copiilor cu un tip de atașament sigur, se poate observa mai multă empatie, mai puțină agresivitate, sunt mai puțin gălăgioși și sunt mai maturi decât ceilalți copii cu stiluri de atașament ambivalent sau evitant”, se arată în cadrul ghidului.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”

Psihoterapeuții care semnează ghidul explică pe larg ce înseamnă autoreglarea la copii și cum se construiește ea. „Copilul se naște cu o capacitate limitată de autoreglare, adică de a răspunde propriilor nevoi, de aceea supraviețuirea lui depinde de adulți. În timp, însă, datorită prezenței emoționale a părinților și adulților din viața lui și pe măsură ce aceștia răspund nevoilor lui, el învață să și le regleze singur într-o oarecare măsură. De exemplu, începe să bea apă singur atunci când simte că îi este sete. Chiar dacă, pe măsură ce crește, copilul devine tot mai independent, nevoia de coreglare emoțională va persista pentru tot restul vieții lui”, spun aceștia.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Descarcă de aici Ghidul integral „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Transport gratuit pentru elevi

Ministerul Educației, în cazul percheziționării elevilor din Școala Gimnazială Jilava: “Pe viitor, elevilor să li se explice cu calm rolul verificărilor și să beneficieze de un tratament prudent”

„Ministerul Educației a primit sesizări, ieri, 30.10.2022 cât și astăzi, cu privire la articolele apărute în presă cu privire la percheziția efectuată de polițiști în cadrul Școlii Gimnaziale nr. 1…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

Aproape 4.000 de școli din România funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, anunță ministrul Lucian Bode: „Ne confruntăm cu o problematică sensibilă reprezentată de securitatea la incendiu a clădirilor în care funcționează unitățile școlare”

Aproape 4.000 de școli din România funcționează în acest moment fără autorizație de securitate la incendiu, a anunțat ministrul Lucian Bode în ședința organizată marți dimineață înaintea începerii anului școlar,…
Vezi articolul

DOCUMENT Cercetătorii Facultății de Geografie din cadrul Universității București au lucrat la elaborarea strategiei de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung

Strategia de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung (ADAPT Câmpulung) a fost elaborată cu ajutorul cercetătorilor de la Universitatea București, Facultatea de Geografie, în baza unor studii făcute de…
Vezi articolul

Psihologul Ioana Podină, despre introducerea camerelor audio-video în școli: Anxietatea poate crește în rândul elevilor când știu că sunt supravegheați, mai ales în momentele de evaluare. Există și riscul ca unele persoane care vor să fie în centrul atenției să se comporte paradoxal

Psihologul Ioana Podină este de părere că „introducerea camerelor de supraveghere în școli poate schimba modul în care elevii și profesorii interacționează”, după cum a transmis pentru Edupedu.ro. „Anxietatea poate…
Vezi articolul