Creditul fiscal pentru educație timpurie și un pachet de stimulente pentru companiile care investesc în educație, adoptate de Parlament

2.164 de vizualizări
Foto: Taylor Wilcox – Unsplash.com
Companiile vor putea beneficia de credit fiscal atunci când plătesc serviciile de educație timpurie pentru copiii angajatilor, într-un cuantum de maximum 1500 lei/lună, care se scade fie din impozitul pe profit datorat statului, fie din impozitul pe salarii reținut de contribuabili pentru angajați, fie din TVA datorată sau din accizele datorate, potrivit unei modificări a Codului Fiscal adoptate miercuri de Parlament cu 250 voturi pentru, 9 abțineri și un vot împotrivă, scrie readynation.ro.

Totodată, companiile care investesc în învățământul dual univesitar sau preuniversitar pot deduce cheltuielile efectuate cu organizarea și desfășurarea acestuia.

În plus, sumele investite și mijloacele fixe deținute și utilizate pentru organizarea și desfășurarea învățământului preofesional și tehnic, învățământului dual preunivesitar și univesitar sunt amortizabile.

Bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă transport, echipamente de protecție primite de elevi și studenți pe parcursul învățământului dual preunivesitar/univesitar, profesional și tehnic nu se impozitează.

Noua reglementare este avantajoasă pentru operatorii economici, dar și pentru stat deoarece încurajează mamele să se întoarcă la locul de muncă, iar cuantumul unei indemnizații de 85% pentru creșterea copilului este de aproximativ 1.800 de lei –  calculat la valoarea unui salariu mediu -, însă, conform noii prevederi, statul va trebui să renunțe la un impozit de numai 1.500 de lei, pentru încurajarea educației timpurii. Un alt aspect care trebuie luat în considerare este că statul român nu poate asigura suficiente locuri în creșe și grădinițe pentru a satisface numărul mare de cereri, însă, datorită prevederilor favorabile oferite de noua lege, companiile și corporațiile mai mari își pot înființa chiar propriile creșe, din aceste sume, dacă este necesar și situația o impune”, a declarat Szabó Ödön, inițiatorul actului normativ, potrivit udmr.ro.

Sursă foto: Taylor Wilcox/Unsplash


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Psihologul Ioana Podină, despre introducerea camerelor audio-video în școli: Anxietatea poate crește în rândul elevilor când știu că sunt supravegheați, mai ales în momentele de evaluare. Există și riscul ca unele persoane care vor să fie în centrul atenției să se comporte paradoxal

Psihologul Ioana Podină este de părere că „introducerea camerelor de supraveghere în școli poate schimba modul în care elevii și profesorii interacționează”, după cum a transmis pentru Edupedu.ro. „Anxietatea poate…
Vezi articolul

Formarea profesorilor. Mihaela Popa: Trebuie să vedem ce avem nevoie, nu mergem cu valul / Adrian Opre: Să ajutăm și în etapa de evaluare, să arătăm punctele forte, mai puțin forte. Apoi, optează pentru program, dar atenție la furnizori, calitatea lor

În formarea profesorilor, „trebuie să vedem ce avem nevoie, nu mergem cu valul”, a declarat profesoara Mihaela Popa, fost secretar de stat la PrimaNews, pe 9 august. „Adesea e urmărit…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Nu am lansat niciun proiect prin care meditațiile să fie plătite de stat, este ideea lui Daniel Funeriu, care a fost într-adevăr un ministru foarte bun al Educației, la fel de bun ca ministrul actual al Educației

Proiectul orelor remediale nu înseamnă meditații private plătite de Ministerul Educației, a precizat astăzi ministrul Sorin Cîmpeanu la finalul conferinței de presă de după ședința de Guvern. Meditațiile private sunt…
Vezi articolul