Cum e presat guvernul britanic înaintea redeschiderii „normale” a școlilor – avertismentele sindicatelor și ale oamenilor de știință. Plus, o dilemă: reluarea școlii ar putea însemna închiderea pub-urilor

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Planurile guvernului britanic de a redeschide normal școlile din Anglia, în septembrie, întâmpină rezistență atât din partea sindicatelor, cât și din partea unor oameni de știință, care se tem nu atât de riscul de îmbolnăvire în interiorul școlilor, cât de participare la răspândirea virusului, potrivit The Guardian. Guvernul de la Londra și-a exprimat în repetate rânduri decizia de a redeschide școlile normal, la începutul noului an.

Potrivit sursei citate, semnalele de alarmă au apărut la sfârșitul săptămânii trecute, în condițiile în care se face simțită o tendință de creștere a numărului de cazuri de Covid-19 în Anglia. Aceasta a determinat autoritățile să amâne, între altele, redeschiderea unor afaceri precum cazinourile sau sălile de bowling, iar în unele zone din nordul Angliei au fost reintruse restricții pentru întâlnirile în spații închise. Dar miniștrii de la Londra insistă că redeschiderea școlilor în condiții normale rămâne prioritară.

„Guvernul să explice ultimele dovezi și sfaturi științifice”

În acest context, Patrick Roach, liderul unuia dintre cele mai mari sindicate din Anglia, NASUWT, ce reprezintă peste 300.000 de cadre didactice, a spus că guvernul trebuie să convingă părinții și profesorii că redeschiderea școlilor va avea loc în condiții de siguranță. El a spus că nu cere o amânare a reluării școlii în condiții normale, ci că autoritățile trebie să explice cum se va petrece acest lucru. Mai ales că, a spus el, oficialii medicali au avertizat că țara se apropie de limitele redeschiderii. „Pentru ca școlile să se redeschidă în siguranță, guvernul trebuie să explice ultimele dovezi și sfaturi științifice, să acorde suficient timp pentru a revizui și, dacă va fi necesar, să schimbe planurile de redeschidere.”

Între timp, potrivit The Guardian, argumentele că școlile nu ar reprezenta o problemă pentru măsurile anti-pandemie, argumente susținute de cazul țărilor care au reluat deja activitatea la clasă, au fost disputate de un profesor care susține că ar exista o legătură clară între închiderea școlilor și controlul epidemiei, în prima parte a anului. „Dovezile sunt clare că școlile sunt importante în răspândirea Covid-19 (…) Studiile noastre arată că, în Europa, închiderea școlilor a fost factorul cel mai puternic asociat cu scăderea ratei infecțiilor”, a afirmat Paul Hunter, profesor de medicină la University of East Anglia.

El a spus că, în timp ce riscul individual de infectare a unui copil sau a unui profesor este probabil scăzut, transmisia în interiorul școlii ar duce la o creștere a ratei generale a infecțiilor, apărând riscul ca boala să se răspândească exponențial din nou.

„O problemă de priorități”: școli sau pub-uri?

Iar un virusolog, Jonathan Ball de la Nottingham University, a avertizat la rândul său în privința redeschiderii normale a școlilor, deoarece „încă nu înțelegem dacă acești copii joacă un rol major în transmiterea virusului, între ei sau către comunitate, deși știm în general că răspânesc foarte mult virușii în general”. Temerile sunt legate, a spus el, de faptul că bolile sezoniere cauzate de coronaviruși încep să crească toamna și să atingă un punct maxim în lunile de iarnă.

Unul dintre membrii echipei care decide măsurile de combatere a pandemiei, Graham Medley, a declarat la rândul său, la sfârșitul săptămânii, că toate discuțiile ar putea ajunge la o alegere clară pentru unii, grea pentru alții: pentru a ține pandemia sub control, pentru a menține unele limite în redeschiderea societății, închiderea școlilor ar putea impune închiderea altor entități, cum ar fi barurile. „E o problemă de priorități. Considerăm că barurile sunt mai importante decât școlile?” a întrebat el, într-o emisiune BBC Radio 4.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei dintre cercetătorii români care au primit premii speciale la prima ediție a Galei Cercetării Românești lucrează în SUA, la universitățile Stanford, Harvard și MIT / Patru din opt premianți lucrează în principal în România

Trei dintre premiile speciale acordate în cadrul primei Gale a Cercetării Românești, plus unul dintre premiile la categoriile principale au fost acordate cercetătorilor români care lucrează sau au lucrat în…
Vezi articolul

Inerția sindicatelor față de problemele angajaților din creșele preluate de Ministerul Educației. Cazul FSE ”Spiru Haret”: Pe partea de salarizare, în momentul de față, nu prea e nimic de făcut

O parte din angajații din creșele preluate de Ministerul Educației se confruntă cu micșorarea salariilor și schimbarea încadrării. Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat pentru…
Vezi articolul

Surse: Disciplina „Educație pentru Viață” propusă de Sorin Cîmpeanu nu se mai regăsește în varianta proiectelor de lege propuse de Ligia Deca / Disciplina ar fi cuprins educație financiară, de mediu, juridică sau educație pentru sănătate

Draftul proiectului legii învățământului preuniversitar, în varianta Deca, obținut de Edupedu.ro, nu conține nicio referire la competențele referitoare la modulele „Educație pentru viață”, pe care și le dorea fostul ministru…
Vezi articolul

FOTO Președintele comisiei naționale pentru concursul de directori de școli, Sorin Ion, secretar de stat la Educație, a plecat în Finlanda, pentru o săptămână, într-un proiect Erasmus+, pe fonduri europene, în plină probă de interviuri. Managerul de proiect, despre includerea lui Sorin Ion în deplasare, acesta nefiind angajat al ISMB: S-a făcut doar un proces-verbal

Secretarul de stat Sorin Ion, președintele comisiei naționale pentru organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de directori și directori adjuncți de școli, Mihaela Ștefan, inspector general al Inspectoratului Școlar București…
Vezi articolul