Cum pot fi aplicate principiile cognitive în clasă – ghid pentru profesori – Măriuca Morariu, Aspire Teachers

[jp_post_view]
Foto: Aspire Teachers
În educație, succesul elevilor depinde nu doar de conținutul predat, ci și de modul în care acesta este livrat, scrie Măriuca Morariu într-un articol publicat pe site-ul organizației Aspire Teachers. Documentul „Șase principii cognitive și cum pot fi aplicate în clasă”, este prezentat drept o resursă pentru profesori, formatori și educatori interesați de aplicarea celor mai recente descoperiri în științele cognitive în procesul de învățare.

Documentul este o traducere, adaptare și completare după materialul ”Science of learning” dezvoltat de asociația Deans for Impact în colaborare cu Dan Willingham, profesor de științe cognitive la Universitatea din Virginia și cu Paul Bruno, fost profesor de științe pentru gimnaziu, integrând comentarii și observații de la numeroși practicieni și cercetători și completat cu observații ale specialiștilor români. Acest ghid oferă soluții concrete pentru a îmbunătăți procesul de predare și învățare. Cele șase principii abordate evidențiază modul în care elevii înțeleg idei noi, învață și rețin informații, își dezvoltă abilitățile de rezolvare a problemelor și transferă cunoștințele în contexte noi.

Unul dintre aspectele esențiale pe care le subliniază studiul este faptul că elevii învață mai eficient atunci când noile informații sunt conectate la cunoștințele lor anterioare. În plus, pentru ca învățarea să fie eficientă, este necesară o alternare a metodelor de predare, utilizând atât exemple concrete, cât și reprezentări abstracte.

De asemenea, cercetările arată că practica distribuită în timp și testarea regulată fără miză mare sunt metode eficiente pentru a îmbunătăți retenția informației. Elevii trebuie să fie încurajați să reflecteze asupra propriului proces de învățare, să își monitorizeze progresul și să primească feedback clar și constructiv.

Documentul Aspire Teachers oferă exemple practice despre cum aceste principii pot fi implementate în sala de clasă. Printre recomandările cheie se numără:

  • Utilizarea analogiilor pentru a ajuta elevii să facă legătura între noile concepte și cunoștințele deja existente.
  • Reducerea încărcăturii cognitive prin exemple rezolvate pas cu pas și prin explicarea clară a fiecărei etape a unui proces.
  • Promovarea unei mentalități de creștere, prin care elevii înțeleg că inteligența și abilitățile lor pot fi îmbunătățite prin muncă și perseverență.
  • Alternarea metodelor de evaluare și oferirea unui feedback care să încurajeze progresul.

Documentul integral poate fi citit și descărcat de pe site-ul Aspire Teachers


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un adolescent din Spania, primul caz clinic din lume de dependență de jocul Fortnite / Din obsesia pentru joc, acesta a respins interacțiunile umane și avea un program de somn foarte decalat, pentru care a fost spitalizat două luni

Un minor spaniol a devenit primul caz cunoscut în lume de spitalizare timp de două luni pentru dependenţă gravă de jocul video Fortnite, după ce adolescentul a început să manifeste…
Vezi articolul

„Profesorii ne-au spus că, dacă vrem să mai vedem și harta României pe harta Europei, să mergem la vot” – Ioana, elevă de liceu, despre primele alegeri pentru ea și colegii ei: I-am văzut pe profesori mai speriați ca nicicând, ei au trecut prin comunism

La protestul pro-european de joi seara, unde peste 3.000 de persoane s-au strâns la o doar oră de la începerea manifestației, tinerii și-au făcut auzite vocile. Printre participanți, Ioana, o…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă a profesorilor MERITO: Propunem aplicarea măsurilor fiscale din anul școlar 2026-2027 / Creșterea normei să se facă doar în școlile unde este deficit de personal și doar cu acordul profesorilor, iar degrevarea directorilor să fie în funcție de cât de mare și complexă este școala

Profesorii din comunitatea MERITO solicită ministrului Educației și decidenților politici, printr-o scrisoare deschisă, să amâne cu un an școlar aplicarea mai multor măsuri fiscal-bugetare care vizează sistemul de învățământ, iar…
Vezi articolul

Crăciunul în cancelarie și importanța înțelegerii dintre profesori într-o școală: la liceul din Sinaia, personalul școlar face schimb de mici cadouri în fiecare zi până la vacanță

În fiecare an, de sărbători, profesorii și personalul administrativ din Colegiul “Mihail Cantacuzino” Sinaia fac zilnic un schimb de mici cadouri, în luna decembrie. Toți sunt “îngerași”, unii pentru ceilalți,…
Vezi articolul

Șapte medalii și trei mențiuni de onoare pentru România, la Olimpiada Internațională de Engleză – IELO 2024 din Constanța / Niciun cuvânt din partea Ministerului Educației sau a ministrei Ligia Deca despre organizarea competiției inițiate de țara noastră sau despre performanța elevilor

Elevii români au câștigat șapte medalii și trei mențiuni de onoare la Olimpiada Internațională de Engleză – IELO 2024 din Constanța, inițiată de România anul trecut, potrivit rezultatelor anunțate de…
Vezi articolul